Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των αγροτών με τα τρακτέρ τους να εξακολουθούν να αποκλείουν βασικούς οδικούς άξονες σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Στο Βέλγιο έφτασαν επίσης οι κινητοποιήσεις των αγροτικών συνδικάτων, με μια σειρά από διαμαρτυρίες που ξεκίνησαν σήμερα στις τέσσερις γωνιές της περιοχής της Βαλονίας.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Belga, αγροτικά σωματεία έχουν αποκλείσει με τρακτέρ τους δρόμους στα σύνορα του Βελγίου με τη Γαλλία, μεταξύ των πόλεων Ομπάνζ και Μον-Σαν-Μαρτίν. Στην επαρχία της Λιέγης έχει οργανωθεί μια επιχείρηση με πομπή από τρακτέρ και οδοφράγματα που εμποδίζουν την πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο E42, ενώ κυκλοφοριακά προβλήματα παρουσιάζονται μεταξύ κάποιων πόλεων της επαρχίας.
Οι Βέλγοι αγρότες απαιτούν να ληφθούν γρήγορα μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Le Soir», η Ομοσπονδία Νέων Αγροτών (FJA) πήγε να συναντήσει τον υπουργό Γεωργίας, Νταβίντ Κλαρνιβάλ, ζητώντας να ακούσουν οι πολιτικοί τα αιτήματά τους και να ασκήσουν πίεση σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Από τη φλαμανδική πλευρά, η Algemeen Boerensyndicaat (Γενική Ένωση Αγροτών) δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να αναλάβει δράση την επόμενη εβδομάδα.
💫 Farmers protest in Brussels, in front of Belgian Agri Minister Clarinval’s party office (Liberals/MR):
👉 No to deregulation #newGMOs!
👉 Demand safety tests, traceability, labelling
👉 No patents on seeds! pic.twitter.com/jr2Yx6Wz1o— Nina Holland (@nina_holland) January 26, 2024
Η εικόνα σε Γερμανία-Γαλλία
Αγρότες από το Βρανδεμβούργο, με 100-150 τρακτέρ, διασχίζουν το κέντρο του Βερολίνου, προκειμένου να επιδώσουν κείμενο με τις θέσεις τους στα κεντρικά γραφεία των κομμάτων του κυβερνητικού συνασπισμού (SPD, Πράσινοι, FDP).
Οι αγρότες ζητούν να ακυρωθεί η απόφαση της κυβέρνησης για κατάργηση της επιδότησης του αγροτικού πετρελαίου, κάτι που η κυβέρνηση έχει απορρίψει, αντιπροτείνοντας μόνο την σταδιακή εφαρμογή της απόφασης. Το σχέδιο του προϋπολογισμού πέρασε ήδη την προηγούμενη εβδομάδα από την αρμόδια επιτροπή της Bundestag και αναμένεται να ψηφιστεί την ερχόμενη εβδομάδα από την ολομέλεια.
«Πρέπει να επιστρέψουμε στην αρχή, δηλαδή στο καθεστώς πριν από την συζήτηση για το αγροτικό ντίζελ. Οι αποτυχίες της αγροτικής πολιτικής μέχρι σήμερα πρέπει να αντιμετωπιστούν πριν συζητήσουμε για το μέλλον του αγροτικού πετρελαίου», δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Αγροτών Βρανδεμβούργου Χένρικ Βέντορφ.
Η αστυνομία εκτιμά ότι η κίνηση των τρακτέρ σε κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας θα προκαλέσει περιορισμένα κυκλοφοριακά προβλήματα, ενώ η κατάσταση αναμένεται να εξομαλυνθεί μετά το μεσημέρι.
👏👏👏EUROPEAN FARMERS UPRISING – In the following countries, farmers stand up against the Elites:
⚡Belgium
⚡France
⚡Germany
⚡Italy
⚡Holland
⚡Poland
⚡Romania
⚡Scotland
⚡Slovenia
⚡Spain pic.twitter.com/MzlaUvIIzK— A (@gnallspiken56) January 26, 2024
Τα μέτρα Ατάλ περιμένουν οι αγρότες στη Γαλλία
Ο Γάλλος πρωθυπουργός Γκαμπριέλ Ατάλ αναμένεται να ανακοινώσει τα πρώτα μέτρα με γρήγορο αποτέλεσμα προκειμένου να απαντήσει στους αγρότες που διαδηλώνουν εδώ και μία εβδομάδα και οι οποίοι θα αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν ή όχι να αποκλείουν δρόμους στο βόρειο τμήμα της χώρας.
Αντιμέτωπος με την πρώτη σοβαρή κρίση μετά τον διορισμό του, ο Γκαμπριέλ Ατάλ αναμένεται να πάει σήμερα να συναντήσει τους αγρότες για να κάνει “συγκεκριμένες προτάσεις μέτρων απλούστευσης” με τον υπουργό Γεωργίας Μαρκ Φεσνό.
#Unternehmerproteste #Bauernproteste #Bürgerproteste
B27 #Balingen->>>#Tübingen (im Moment aktiv), 26.01.24 pic.twitter.com/4NdwCoWS3R
— Buntland 🇩🇪 (@melly_katze) January 26, 2024
Σύμφωνα με το μεγάλο αγροτικό συνδικάτο FNSEA, θα μεταβεί στην Οτ Γκαρόν (νοτιοδυτικά), όπου ξεκίνησε το πρώτο μπλόκο των αυτοκινητοδρόμων πριν από μία εβδομάδα.
Σήμερα το πρωί ο αυτοκινητόδρομος A1, ένας σημαντικός οδικός άξονας που συνδέει το Παρίσι με τη βόρεια Ευρώπη, ήταν κλειστός στην κυκλοφορία από τρακτέρ και δεμάτια άχυρο σε δύο σημεία, προκαλώντας σημαντικές δυσκολίες.
“Σήμερα περιμένουμε τις απαντήσεις του πρωθυπουργού και αν δεν τις έχουμε θα συνεχίσουμε την κινητοποίηση”, δήλωσε ο Ζερεμί Αγιάρντ, συνδικαλιστής αγρότης στη βόρεια Γαλλία.
“Η κινητοποίηση θα έχει διάρκεια”, προειδοποίησε ο Ολιβιέ Λιλιέβρ, παραγωγός παντζαριών και καλαμποκιού, σε ένα μπλόκο.
Περισσότεροι από 55.000 άνθρωποι κινητοποιήθηκαν χθες, Πέμπτη, σύμφωνα με καταμέτρηση της FNSEA, της πλειοψηφικής αγροτικής οργάνωσης που πρόσκειται στην κυβέρνηση, η οποία προσπαθεί εδώ και μία εβδομάδα να κατευθύνει το κίνημα.
Οι αγρότες που συνάντησε το AFP σε πολλά σημεία της Γαλλίας έχουν διάφορες διεκδικήσεις, ανάλογα με το αν είναι πτηνοτρόφοι που έχουν πληγεί από τη γρίπη των πτηνών, οινοπαραγωγοί οι πωλήσεις των κρασιών των οποίων έχουν πέσει, βιοκαλλιεργητές λαχανικών που σνομπάρουν οι Γάλλοι, ή μεγάλοι παραγωγοί δημητριακών όπως ο Τιερί Καζμαζού, που καλλιεργεί γλυκό καλαμπόκι και πράσινα φασόλια για μια μεγάλη εταιρία κονσερβοποιίας στη Σιγκαλέν, στη Ζιρόντ.
Κατά τη γνώμη του, “το GNR (το αγροτικό ντίζελ) είναι πραγματικά μια προτεραιότητα, μια πρωταρχική μείωση: πρέπει να επανέλθει στα 80 σεντ χωρίς φόρους ενώ το αγοράζουμε στο 1,20 ευρώ, είναι επείγον, μας χώνει στο χώμα!”.
Άλλοι θέλουν μια ελάχιστη τιμή για τα προϊόντα τους, ή την καταβολή βοήθειας ή αποζημιώσεων που τους οφείλονται εδώ και καιρό, ακόμη και μια αναστολή στην απαγόρευση των φυτοφαρμάκων, όπως έχει ζητήσει πρόσφατα η FNSEA. Ένα μέρος των 140 διεκδικήσεων του συνδικάτου απαιτούν νομοθεσία ή διαπραγματεύσεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αποκλεισμός μεγάλων οδικών αξόνων
Σχεδόν παντού στη χώρα, οι διαδηλωτές επιτέθηκαν την Πέμπτη σε σύμβολα του κράτους και σε μεγάλα καταστήματα λιανικής, δίνοντας την εικόνα ενός θυμού που ριζοσπαστικοποιείται.
Χωρίς επέμβαση των δυνάμεων της τάξης σε αυτό το στάδιο, με τον υπουργό Εσωτερικών Ζεράλντ Νταρμανέν, να εκτιμά πως οι αγρότες δεν θα επιτίθεντο στους αστυνομικούς ούτε στους χωροφύλακες, και πως δεν θα έβαζαν φωτιά σε δημόσια κτήρια.
Στην Αζέν (νοτιοδυτικά), διαδηλωτές έβαλαν λάστιχα, πλαστικά, κοτέτσια και κοπριά μπροστά στον σταθμό, ενώ μια άλλη ομάδα απέκλειε τους δρόμους. Ένα αγριογούρουνο κρεμάστηκε μπροστά από ένα κτήριο της Επιθεώρησης Εργασίας.
Για τον Σαρλ Ντεμεγέρ, παραγωγό αντιδιών στον Βορρά, «κλείνοντας τη Γαλλία, μπορεί να έχουμε απαντήσεις».