Έχασε τα λόγια του μηχανικός αυτοκινήτων μόλις είδε τη μηχανή του οχήματος ενός πελάτη, ο οποίος από ότι φαίνεται δεν είχε κάνει σέρβις από τότε που αγόρασε το όχημα και τα αποτελέσματα ήταν απίστευτα.
Το λάδι στη μηχανή είναι το άλφα και το ωμέγα για το αυτοκίνητο, με τους ιδιοκτήτες να έχουν κατά νου την αλλαγή τους σε κάθε σέρβις, αλλιώς μπορεί αν επιφέρει σοβαρές ζημιές στη μηχανή.
Γι’ αυτό τον λόγο άλλωστε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι είναι και οι καθ΄ύλην αρμόδιοι, θέτουν ένα χρονοδιάγραμμα για την αλλαγή του συγκεκριμένου ιδιαίτερα σημαντικού υγρού.
Σημειώνεται άλλωστε ότι τα λιπαντικά χάνουν τις ιδιότητές τους, και ως εκ τούτου δεν επιτελούν σωστά το έργο τους που είναι η ψύξη του κινητήρα και ο περιορισμός των τριβών.
O οδηγός ενός αυτοκινήτου που επισκέφτηκε το συνεργείο μετά την εμφάνιση της προειδοποιητικής λυχνίας βλάβης στον κινητήρα, είναι μια περίπτωση ιδιοκτήτη που δυστυχώς δεν δίνει ιδιαίτερη βάση σε τέτοια ζητήματα και το πλήρωσε ακριβά.
Όπως αποδείχθηκε, το πρόβλημα αφορούσε στον μηχανισμό ενεργοποίησης του συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων.
Σύντομα ο μηχανικός που διέγνωσε τη βλάβη διαπίστωσε ότι το λάδι του κινητήρα είχε να αλλαχθεί σχεδόν για 100.000 χλμ, 60.000 μίλια για την ακρίβεια.
Όπως φαίνεται και στο παρακάτω βίντεο το λάδι είχε απωλέσει την υγρή υπόστασή του και είχε μετατραπεί σε μια παχύρρευστη μαύρη μάζα που ήταν κολλώδης και δύσοσμη.