Tην τελευταία χρονιά, πολλές αμερικανικές επιχειρήσεις καταβάλλουν προσπάθειες να δημιουργήσουν ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, που θα προσελκύει και θα ικανοποιεί τους νεότερους εργαζομένους, αγκαλιάζοντας την ταυτότητά τους και το όραμά τους για το μέλλον.
Προσλαμβάνοντας μέλη της Γενιάς Ζ, που γεννήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές του 2000, οι εργοδότες φιλοδοξούν να επωφεληθούν από την ενέργεια και τη δημιουργικότητά τους και να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη έλλειψη εργατικού δυναμικού. Σύμφωνα με την υπηρεσία στατιστικής για την εργασία, τον Μάιο, στις ΗΠΑ παρέμεναν κενές 11 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Η LegoLand New York, μία από τις επιχειρήσεις που ακολουθεί τη νέα τάση, επιτρέπει στους υπαλλήλους να έχουν τατουάζ, piercings και πολύχρωμη κόμη. Μία άλλη, εισήγαγε την εργασιακή εβδομάδα των τεσσάρων ημερών. Ο όμιλος ιατροφαρμακευτικών προϊόντων GoodRx επιτρέπει σε όλους να εργάζονται όχι μόνο από το σπίτι τους αλλά από οποιοδήποτε μέρος των ΗΠΑ επιθυμούν. Κάποιες επιχειρήσεις προσφέρουν στο εργατικό δυναμικό τους σύγχρονα ασφαλιστικά πακέτα με πρόβλεψη για υπηρεσίες ψυχικής υγείας αλλά και οικονομικές συμβουλές.
Στόχος τους δεν είναι μόνο η προσέλκυση νέων υπαλλήλων, αλλά η παραμονή τους στις εργασιακές τους θέσεις, κάτι που συνιστά άθλο. Δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι οι νέοι εργαζόμενοι νιώθουν άνετα αλλάζοντας εργασία συγκριτικά με τις παλαιότερες γενιές.
Πρώτος στόχος των επιχειρήσεων η προσέλκυση δυναμικού και δεύτερος η συγκράτησή του.
Οπως εξηγεί ο Ντάνιελ ντελ Ολμο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του τμήματος ξενοδοχείων της Sage Hospitality Group, η οποία διαχειρίζεται 100 ξενοδοχεία, εστιατόρια και μπαρ στις ΗΠΑ, «το 20% των εργαζομένων μας ανήκει στη Γενιά Ζ. Τους χρειαζόμαστε και αναγνωρίζουμε ότι αναζητούν διαφορετικά πράγματα από τους μεγαλύτερους σε ηλικία. Προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα».
Μετά την πανδημία, ο όμιλος κατανόησε ότι οι νεότεροι εργαζόμενοι αναζητούσαν μία υγιέστερη ισορροπία εργασίας – βίου. Ερευνα που πραγματοποίησε η ADP Research Institute έδειξε ότι πολλοί εργαζόμενοι προτίμησαν να παραιτηθούν παρά να επιστρέψουν στα γραφεία τους με πλήρες ωράριο. Η Sage Hospitality Group εισήγαγε την εβδομάδα των τεσσάρων ημερών για ορισμένες ειδικότητες όπως είναι του μάγειρα και του ρεσεψιονίστ. Οι εργαζόμενοι στο γραφείο του Ντένβερ δουλεύουν με τηλεργασία τουλάχιστον μία ημέρα την εβδομάδα.
Τηλεργασία, ασφαλιστικά πακέτα, ελευθερία, είναι μερικά μόνον από τα κίνητρα για νεότερους υπαλλήλους. [Cole Wilson/The New York Times]
Οπως εξηγεί η Ρομπέρτα Κατζ, ανθρωπολόγος του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, η οποία μελετά τη Γενιά Ζ, οι νεότεροι εργαζόμενοι έχουν τελείως διαφορετική προσέγγιση στον κόσμο της εργασίας. «Πρόκειται για ανθρώπους που έχουν μάθει έναν κόσμο διαδικτυωμένο. Χρησιμοποιώντας συνεργατικές ιστοσελίδες όπως η Wikipedia και το GoFundMe, οι νεότεροι εργαζόμενοι βλέπουν τη δουλειά σαν κάτι που δεν απαιτεί συγκεκριμένο ωράριο στον εργασιακό χώρο».
Η Kencho, μία συνδρομητική υπηρεσία διανομής τροφίμων, κυρίως οπωροκηπευτικών, στοχεύει στη διατήρηση της καλής ψυχικής υγείας των νέων εργαζομένων. Σε όλους, όπως και στα μέλη των οικογενειών τους, παρέχονται έξι δωρεάν συνεδρίες με ψυχοθεραπευτή. Πρόκειται για μία σημαντική παροχή, αν λάβει κανείς υπόψη ότι κάθε συνεδρία κοστίζει περισσότερα από 400 δολάρια την ώρα. Κάποιες άλλες επιχειρήσεις στοχεύουν στην παροχή βοήθειας προς τους νέους εργαζομένους προκειμένου να εξελιχθούν επαγγελματικά.
Η αλυσίδα Blank Street Coffee, που διαθέτει περισσότερα από 40 καταστήματα σε ΗΠΑ και Βρετανία, δεσμεύεται στη συγκεκριμένη βοήθεια και στήριξη ήδη από τη στιγμή της πρόσληψης. Οσοι υπάλληλοι θέλουν να εξελιχθούν στην εταιρική ιεραρχία μπορούν να ακολουθήσουν συγκεκριμένη πορεία. Οπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος Ισααμ Φρία, «πρέπει διαρκώς να καινοτομούμε. Οι νέοι δεν θέλουν να εργάζονται σε κάτι αναχρονιστικό».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.