Η αποζημίωση λόγω απόλυσης που έλαβε η υφυπουργός Οικονομικών της Πορτογαλίας Αλεσάντρα Ρέις μετά την αποχώρησή της από το διοικητικό συμβούλιο του κρατικού αερομεταφορέα TAP τον Φεβρουάριο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ομίλου, έχει πυροδοτήσει διαμάχη στη χώρα.
«Όλοι περιμένουμε μια διευκρίνιση. Είναι θεμελιώδους σημασίας!» δήλωσε την Τρίτη ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Μαρσέλο Ρεμπέλο ντε Σόουσα, ο οποίος, όπως και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ζητά από την κυβέρνηση να δώσει εξηγήσεις για την υπόθεση.
Η αντιπαράθεση συνεχίζει να διογκώνεται μετά τις αποκαλύψεις της εφημερίδας Correio da Manha το Σάββατο για το ύψος της αποζημίωσης των 500.000 ευρώ την οποία έλαβε η Ρέις δύο χρόνια πριν από τη λήξη του συμβολαίου της.
Λίγους μήνες αργότερα, η ίδια διορίστηκε επικεφαλής της NAV, μιας δημόσιας εταιρείας που είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, πριν ενταχθεί στην κυβέρνηση στις αρχές Δεκεμβρίου στο υπουργείο Οικονομικών.
Η Ρέις απέρριψε κάθε παράνομη πράξη και ισχυρίστηκε ότι αποχώρησε από την εταιρεία «κατόπιν αιτήματος του TAP», σε δήλωσή της στο πρακτορείο ειδήσεων Lusa. Ωστόσο, ο πορτογαλικός αερομεταφορέας ανέφερε σε ανακοίνωσή του τον Φεβρουάριο ότι η Ρέις υπέβαλε την παραίτησή της, αποφασίζοντας «να κλείσει ένα κεφάλαιο στην επαγγελματική της ζωή».
«Αν δεν πρόκειται για απόλυση, αλλά για οικειοθελή αποχώρηση, δεν χρειάζεται απαραίτητα καταβολή αποζημίωσης», τόνισε το βράδυ της Δευτέρας ο πρόεδρος Σόουσα.
Μπροστά στην αντιπαράθεση, τα υπουργεία Οικονομικών και τα αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών ζήτησαν από τον ΤΑΡ να διευκρινίσει «το νομικό πλαίσιο της συμφωνίας» που συνήφθη και το «ποσό της αποζημίωσης που καταβλήθηκε».
Ο πορτογαλικός αεροπορικός όμιλος, του οποίου οι οικονομικές δυσχέρειες αυξήθηκαν λόγω της πανδημίας Covid-19, επανακρατικοποιήθηκε πλήρως με κατεπείγουσες διαδικασίες το 2020, με αντάλλαγμα την εφαρμογή ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης που επέβαλαν οι Βρυξέλλες.
Το σχέδιο με κόστος που υπολογίστηκε στα 3 δισ. ευρώ προέβλεπε κυρίως μείωση του εργατικού δυναμικού του, μείωση του στόλου και μείωση 25% σε μισθούς άνω των 1.410 ευρώ έως το 2025.
Αυτή η αποζημίωση «είναι ακατανόητη σε μια εταιρεία που βιώνει μια δύσκολη οικονομική κατάσταση, που στηρίζεται από δημόσιους πόρους», σχολίασε από την πλευρά της η Ένωση Πιλότων Πολιτικής Αεροπορίας (SPAC).
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.