Σε σκάνδαλο πρώτης γραμμής έχει εξελιχθεί στην Ισπανία η προμήθεια συρμών τρένου τα οποία δεν μπορούν να περάσουν από τα τούνελ των περιοχών της Αστούριας και Καντάμπρια, όπου προορίζονταν να λειτουργούν.
Η υπόθεση είχε ως αποτέλεσμα να παραιτηθεί η υφυπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ισαμπέλ Πάρδο ντε Βέρα, λίγες ώρες μετά την αποχώρηση του επικεφαλής της κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας (Renfe) Ισαίας Τάμποας, σε μία προσπάθεια να ηρεμήσουν τα πνεύματα αναφορικά με το σκάνδαλο κακοδιαχείρισης που αμαυρώνει την εικόνα της κυβέρνησης Πέδρο Σάντσεθ.
Spain officials quit over trains that were made too wide for tunnels https://t.co/Sw0AC6ncpC
— BBC News (UK) (@BBCNews) February 21, 2023
Η ισπανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το λάθος εντοπίστηκε αρκετά νωρίς για να αποφευχθεί η οικονομική ζημία. Ωστόσο, η περιοχή της Κανταβρίας ζήτησε αποζημίωση. Η Renfe παρήγγειλε τα τρένα το 2020, αλλά τον επόμενο χρόνο ο κατασκευαστής CAF συνειδητοποίησε ότι οι διαστάσεις που του είχαν δοθεί για τα τρένα ήταν ανακριβείς και σταμάτησε την κατασκευή.
Εκτός από τις δύο παραιτήσεις είχαν προηγηθεί οι απολύσεις δύο ανώτερων αξιωματούχων τον περασμένο μήνα – ο ένας στη (Renfe) και ο άλλος στην κρατική εταιρεία σιδηροδρομικής υποδομής (Adif), ωστόσο, αποδείχθηκαν ανεπαρκείς για να κατευνάσουν την οργή των Ισπανών πολιτών για τον κακό σχεδιασμό και την επακόλουθη καθυστέρηση.
Ο Μιγκέλ Ανγκέλ Ρεβίλα, περιφερειακός πρόεδρος της Κανταβρίας, περιέγραψε το έργο ως «φιάσκο» ενώ ο Αντριάν Μπαρμπόν, πρόεδρος της γειτονικής Aστούριας, είπε ότι ήταν «θυμωμένος και απογοητευμένος».
«Από τη στιγμή που έμαθα για αυτό το θέμα, έκανα ό,τι μπορούσα για να μάθω τι συνέβη και να βρω μια λύση», είπε η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ρακέλ Σάντσεθ. «Από την αρχή, αποδεχθήκαμε την ευθύνη, ζητήσαμε συγγνώμη, αναγνωρίσαμε το λάθος και αποφασίσαμε την ευθύνη. Ξεκινήσαμε επίσης έναν εσωτερικό έλεγχο και συγκροτήσαμε μια ομάδα εργασίας για να βρούμε μια λύση και να επιταχύνουμε την κατασκευή των τρένων όσο το δυνατόν περισσότερο» πρόσθεσε.
Η κυβέρνηση, ωστόσο, επέμεινε μέχρι σήμερα ότι τα λάθη είχαν εντοπιστεί προτού κατασκευαστεί οποιοδήποτε τρένο και ότι «ούτε ένα ευρώ από τα χρήματα των Ισπανών δεν έχει χαθεί» ως αποτέλεσμα. Η κατάσταση θα ήταν χειρότερη, πρόσθεσε, αν είχαν κατασκευαστεί μικρότερα τρένα που δεν είχαν ανταποκριθεί στις προσδοκίες των ταξιδιωτών.
Ενόψει των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών στα τέλη Μαΐου και των γενικών εκλογών πριν από το τέλος του έτους, το αντιπολιτευόμενο συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα (PP) προσπάθησε να παρουσιάσει τα τρένα ως περαιτέρω απόδειξη της κακής προσέγγισης της κυβέρνησης στην πολιτική.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.