ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Μαύρα σύννεφα» στον ορίζοντα του τουρισμού για το 2025...
prodeals

Τα σούπερ μάρκετ καταργούν την ημερομηνία λήξης σε φρούτα και λαχανικά 

Δείτε τον λόγο

Τα σούπερ μάρκετ καταργούν την ημερομηνία λήξης σε φρούτα και λαχανικά 

Η Marks & Spencer αφαιρεί τις ημερομηνίες «ανάλωση κατά προτίμηση» από περισσότερα από 300 είδη φρούτων και λαχανικών για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων.

Οι ημερομηνίες θα αντικατασταθούν από έναν κωδικό που το προσωπικό των καταστημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιεί για να ελέγχει τη φρεσκάδα και την ποιότητα.

Σύμφωνα με το BBC, Tesco, Morrisons και Co-op είναι μεταξύ των σούπερ μάρκετ που έχουν καταργήσει τις ημερομηνίες λήξης σε ορισμένα από τα προϊόντα τους.

Στα σκουπίδια το 70% των τροφίμων

Το Waste & Resources Action Programme (Wrap) δήλωσε ότι το 70% των τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο πετιέται στον κάδο απορριμμάτων στα σπίτια, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται 4,5 εκατομμύρια τόνοι βρώσιμων τροφίμων ετησίως.

Η Catherine David, διευθύντρια της φιλανθρωπικής οργάνωσης, πρόσθεσε: «Καλούμε περισσότερα σούπερ μάρκετ να προχωρήσουν στην καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων καταργώντας τις ετικέτες ημερομηνίας λήξης από φρέσκα προϊόντα, επιτρέποντας στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τη δική τους κρίση».

Οι συγκεκριμένες ετικέτες περιλαμβάνουν ημερομηνίες μέχρι τις οποίες τα ευπαθή τρόφιμα μπορούν να μαγειρευτούν και να καταναλωθούν με ασφάλεια, ήτοι πότε πρέπει να καταναλωθεί το προϊόν για να έχει την καλύτερη ποιότητα, γεύση και υφή.

Η Food Standards Agency αναφέρει ότι εναπόκειται στους κατασκευαστές να αποφασίσουν εάν θα εφαρμόσουν ημερομηνία λήξης ή ημερομηνία ανάλωσης στα προϊόντα τους. Αυτό θα εξαρτηθεί από παράγοντες όπως ο τρόπος παρασκευής του τροφίμου και ο βαθμός επικινδυνότητας του.

Η αφαίρεση των ημερομηνιών ανάλωσης θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τα κέρδη των σούπερ μάρκετ, καθώς δυσκολεύονται να κρατήσουν το κόστος των καθημερινών ειδών πρώτης ανάγκης χαμηλά, ενώ οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται.

Η Tesco κατάργησε τις ημερομηνίες λήξης σε περισσότερα από 100 προϊόντα φρούτων και λαχανικών το 2018.

Φέτος τον Ιανουάριο, η Morrisons ανακοίνωσε το σχέδιό της να αφαιρέσει τις ημερομηνίες λήξης από το 90% του γάλακτος της δικής της μάρκας και κάλεσε τους πελάτες να προχωρούν σε «τεστ όσφρησης» πριν πετάξουν τα προϊόντα.

Και τον Απρίλιο, η Co-op ανακοίνωσε τα σχέδιά της να αφαιρέσει τις ημερομηνίες λήξης στο δικό της γιαούρτι και να προτιμήσει την ημερομηνία ανάλωσης ως καθοδήγηση.

Ο Andrew Clappen, διευθυντής τεχνολογίας τροφίμων στην M&S, δήλωσε ότι πρέπει «να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι τίποτα από αυτά δεν θα πεταχτεί» και ενθάρρυνε τους πελάτες να «γίνουν δημιουργικοί με τα περισσεύματα».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.