Ο 59χρονος πιλότος, Ντέιβιντ Ίμποτσον, είχε αναλάβει να μεταφέρει στο Κάρντιφ τον 28χρονο στράικερ, ο οποίος είχε μόλις μεταγραφεί στον ομώνυμο ουαλικό σύλλογο -τότε της Premier League- από τη Ναντ έναντι 17 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε ένα φωνητικό μήνυμα που άφησε σε φίλο του πιλότο, το οποίο αποκαλύπτει το BBC και μετέδωσε σε ένα podcast αφιερωμένο στην υπόθεση, ο Ίμποτσον εξέφρασε αμφιβολίες για την ασφάλεια.
«Μου ανέθεσαν το έργο σε ένα επικίνδυνο (αεροπλάνο)» είχε εκμυστηρευτεί ο Ίμποτσον στον φίλο του, Κέβιν Τζόουνς, μια ημέρα πριν από το ατύχημα.
«Συνήθως έχω το σωσίβιο μου ανάμεσα στα καθίσματα, αλλά αύριο θα το φορέσω, αυτό είναι σίγουρο».
Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι ο Ίμποτσον, ο οποίος δεν είχε στην πραγματικότητα άδεια για να να πετάξει το αεροσκάφος, εξηγεί ότι άκουσε «μια έκρηξη» στο αεροπλάνο σε πτήση, κατά τη διάρκεια ταξιδιού από το Κάρντιφ στη Νάντη. «Πετούσα και άκουσα μπουμ» είπε στον φίλο του.
«Έλεγα: “Τι συμβαίνει;”, Έλεγξα λοιπόν τις ρυθμίσεις μου, όλα ήταν καλά και πετούσε ακόμα. Αυτό το αεροπλάνο πρέπει να επιστρέψει στο υπόστεγο» κατέληξε ο πιλότος, αφού συνειδητοποίησε ότι το αριστερό πεντάλ του φρένου δεν λειτουργούσε, όταν προσγειώθηκε στη Νάντη, πριν φύγουν για το Κάρντιφ.
Σύμφωνα με την τελική έκθεση της British Air Accidents Investigation Bureau, που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2020, ο πιλότος, του οποίου το σώμα δεν βρέθηκε ποτέ, «μάλλον» δηλητηριάστηκε με μονοξείδιο του άνθρακα από το σύστημα εξάτμισης του κινητήρα.
Μάλλον έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια ενός ελιγμού που πραγματοποιήθηκε με πολύ υψηλή ταχύτητα, πριν το αεροπλάνο συντριβεί στη θάλασσα με ταχύτητα 270 μιλίων την ώρα (435 χιλιόμετρα/ώρα), εξέλιξη που δεν άφηνε ελπίδα επιβίωσης.
Η σορός του Σάλα είχε βρεθεί στο κουφάρι του αεροσκάφους, περισσότερες από δύο εβδομάδες μετά το ατύχημα, σε βάθος 67 μέτρων.
Ο 67χρονος επιχειρηματίας, Ντέιβιντ Χέντερσον, ο οποίος οργάνωσε την πτήση, καταδικάστηκε τον Νοέμβριο του 2021 σε 18 μήνες φυλάκιση για την πρόσληψη του Ίμποτσον, ενός πιλότου που γνώριζε ότι δεν είχε άδεια για εμπορικές πτήσεις και ότι μετέφερε επιβάτη χωρίς έγκυρη εξουσιοδότηση.