ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

The Washington Post: Ρωσία και Κίνα συζητούν για την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας στην Κριμαία

Η μυστική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Οκτωβρίου

The Washington Post: Ρωσία και Κίνα συζητούν για την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας στην Κριμαία

Τα σχέδια κατασκευής υποθαλάσσιας σήραγγας που θα ενώνει την προσαρτημένη χερσόνησο της Κριμαίας με το έδαφος της Ρωσίας φέρεται να συζήτησαν Ρώσοι και Κινέζοι επιχειρηματίες και υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών τους που έχουν σχέση με τις κυβερνήσεις των δύο χωρών, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Οκτωβρίου, σύμφωνα με την The Washington Post. 

Όπως επισημαίνει η εφημερίδα, το γεγονός αυτό καθαυτό των συνομιλιών επιβεβαιώνει αφενός ότι η Ρωσία ανησυχεί για την ασφάλεια της γέφυρας της Κριμαίας (γέφυρα του Κερτς), η οποία δύο φορές τέθηκε εκτός λειτουργίας μετά από εκρήξεις που σημειώθηκαν με ενέργειες των ουκρανικών μυστικών υπηρεσιών. Αφετέρου, υπογραμμίζει τη σπουδαιότητα που έχει για τη ρωσική κυβέρνηση η συγκοινωνιακή σύνδεση με την Κριμαία, καθώς και την αυξανόμενη εξάρτηση της Ρωσίας από την Κίνα.

Αμερικανοί εμπειρογνώμονες τους οποίους επικαλείται η εφημερίδα, επισημαίνουν ότι η σήραγγα είναι ένα εξαιρετικά πολύπλοκο έργο από κατασκευαστικής άποψης ακόμη και σε ειρηνική περίοδο, ενώ σε περίοδο πολέμου ένα τόσο μεγάλο έργο υποδομής που βρίσκεται σε σχετικά κοντινή απόσταση από τη γραμμή του μετώπου ποτέ δεν έχει κατασκευασθεί. Παράλληλα επισημαίνεται ότι η συμμετοχή στο έργο εγκυμονεί κινδύνους και για την Κίνα επειδή οι εργαζόμενες στην Κριμαία εταιρείες εμπίπτουν στις κυρώσεις των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το Πεκίνο επίσημα δεν αναγνωρίζει την προσάρτηση της Κριμαίας.

Παρόλα αυτά, η αλληλογραφία που υπέκλεψαν οι ουκρανικές μυστικές υπηρεσίες επιβεβαιώνει ότι μια σειρά από κινεζικές εταιρείες έχουν δείξει ενδιαφέρον για το έργο. Πρόκειται ιδιαίτερα για την κινεζική εταιρεία που ειδικεύεται στην κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών (CRCC). Αναφέρεται επίσης ότι στη Σεβαστούπολη δημιουργήθηκε ένας ρωσοκινεζικός όμιλος που ασχολείται με το εν λόγω έργο. Ο επικεφαλής του ομίλου, ο επιχειρηματίας Βλαντίμιρ Καλιούζνι, δήλωσε ότι δεν πρόκειται να μιλήσει με δημοσιογράφο «εχθρικού μέσου ενημέρωσης».

Παράλληλα, όπως αναφέρεται σε επιστολή με αποδέκτη τον Γκεόργκι Μουράτοφ, που εκπροσωπεί τη ρωσική κυβέρνηση στην Κριμαία εκ μέρους του Ρώσου προέδρου, ο Καλιούζνι έγραψε ότι η CRCC είναι έτοιμη να συμμετάσχει στην κατασκευή της σήραγγας ως γενικός εργολάβος. Η κινεζική εταιρεία δεν σχολίασε το θέμα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι επίσημες αρχές της Μόσχας και του Πεκίνου όπως επίσης και το Κίεβο δεν σχολίασαν το δημοσίευμα της εφημερίδας. Η συντριπτική πλειοψηφία των χωρών παγκοσμίως θεωρεί την Κριμαία έδαφος της Ουκρανίας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.