Φωτογραφία από το 1913 αποτυπώνει την σκληρή μέθοδο θανατικής ποινής που χρησιμοποιούσαν κάποτε στη Μογγολία, μια τιμωρία που μπορούσε να διαρκέσει από ημέρες μέχρι και χρόνια, ανάλογα με το έγκλημα που είχε διαπραχθεί.
Κατά τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας, οι κοινωνίες έχουν επινοήσει διάφορες μεθόδους εκτέλεσης, από τη μεσαιωνική πρακτική του απαγχονισμού μέχρι τη σύγχρονη θανατηφόρο ένεση. Ωστόσο, ορισμένες ιστορικές μέθοδοι τιμωρίας ήταν αξιοσημείωτα πιο φρικιαστικές και παρατεταμένες.
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται η πρακτική του κρεμάσματος, μια μέθοδος τόσο βάναυση που περιελάμβανε το κρέμασμα του θύματος μέχρι να χάσει τις αισθήσεις του. Ωστόσο, μια πρόσφατα αποκαλυφθείσα φωτογραφία από τη Μογγολία, που χρονολογείται γύρω στο 1913, απεικονίζει μια εξίσου οδυνηρή μέθοδο τιμωρίας, το λεγόμενο «φέρετρο του θανάτου».
Η φωτογραφία, που τραβήχτηκε από τον Stéphane Passet, δείχνει μια γυναίκα να βγαίνει από μια μικρή τρύπα σε ένα ξύλινο κιβώτιο, μια μορφή τιμωρίας που χρησιμοποιούνταν για διάφορα εγκλήματα στη Μογγολία.
Η συγκεκριμένη μέθοδος περιελάμβανε τον εγκλεισμό του κρατουμένου σε ένα ξύλινο κιβώτιο ελάχιστα μεγαλύτερο από ένα φέρετρο, με μια μικρή μόνο τρύπα από την οποία μπορούσε να βγει έξω. Ο κρατούμενος λάμβανε περιστασιακά τροφή και νερό, αλλά κατά τα άλλα αφηνόταν να υπομένει τις σκληρές συνθήκες εγκλεισμού.
Αυτή η μορφή τιμωρίας μπορούσε να διαρκέσει ημέρες, μήνες ή ακόμη και χρόνια, ανάλογα με τη σοβαρότητα του εγκλήματος. Οι κρατούμενοι συχνά αφήνονταν να πεθάνουν από πείνα, αφυδάτωση ή ασθένεια. Ακόμη και όσοι επέζησαν από τη δοκιμασία μπορεί να έχαναν τη χρήση των ποδιών τους λόγω της μυϊκής ατροφίας που προκαλούσε η παρατεταμένη ακινησία και ο υποσιτισμός.
Η εικόνα που κατέγραψε ο Passet το 1913 είναι ιδιαίτερα ανατριχιαστική. Λέγεται ότι η γυναίκα της φωτογραφίας είχε τιμωρηθεί επειδή διέπραξε μοιχεία. Παρά την τρομακτική σκηνή, ο Passet δεν επενέβη και άφησε τη γυναίκα όπως την βρήκε.