Ο Έλον Μασκ έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι θέλει να μεταμορφώσει το Twitter σε μία εφαρμογή που θα τα περιέχει όλα και στην οποία οι χρήστες θα μπορούν να μεταφέρουν ακόμη μια και χρήματα έως και να παραγγέλνουν φαγητό και να ενημερώνονται για τις ειδήσεις.
«Η εξαγορά του Twitter είναι καταλυτική για τη δημιουργία της Χ, της εφαρμογής για τα πάντα», έγραψε ο Μασκ τον Οκτώβριο, εβδομάδες πριν ολοκληρωθεί η συμφωνία των 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αργότερα είπε ότι το Twitter θα μπορούσε να είναι σαν το WeChat, τη δημοφιλή κινέζικη εφαρμογή που συνδυάζει τα social media, την ανταλλαγή μηνυμάτων και τις υπηρεσίες πληρωμών.
Αν και ο δισεκατομμυριούχος έχει κάνει δεκάδες τροποποιήσεις στο Twitter, αυτές ήταν σε μεγάλο βαθμό… αισθητικές. Οι αλλαγές του έχουν επηρεάσει κυρίως την εμφάνιση της πλατφόρμας, δήλωσε στους NYT, η Τζέιν Μάντσουν Γουόνγκ, μια ανεξάρτητη μηχανικός λογισμικού, που μελετά κοινωνικά δίκτυα.
Αυτές οι ενημερώσεις περιλαμβάνουν την προσθήκη περισσότερων συμβόλων στα tweets. Όμως τα κύρια στοιχεία του Twitter, που το καθιστούν ένα μέρος όπου τα νέα μοιράζονται γρήγορα και συζητούνται live γεγονότα, δεν έχουν αλλάξει.
«Ωστόσο, οι εμπειρίες των χρηστών αλλάζουν. Αυτό συμβαίνει επειδή τα είδη των αναρτήσεων που βλέπουν, επηρεάζονται από τις παρασκηνιακές προσαρμογές που εφαρμόζει ο Μασκ.
Έχει “πειράξει” τον αλγόριθμο που καθορίζει ποιες αναρτήσεις έχουν μεγαλύτερη απήχηση, έχει καταργήσει κανόνες ελέγχου περιεχομένου που απαγορεύουν ορισμένα είδη αναρτήσεων και έχει αλλάξει μια διαδικασία επαλήθευσης που επιβεβαιώνει την ταυτότητα των χρηστών» σημειώνουν οι NYT.
Τι είναι διαφορετικό στο Twitter;
To Newsfeed: Η πιο αξιοσημείωτη διαφορά εντοπίζεται στη ροή αναρτήσεων του Twitter, αυτή που βλέπουν οι χρήστες όταν ανοίγουν την εφαρμογή.
Όλες οι ενημερώσεις εμφανίζονταν προηγουμένως σε μια ενιαία ροή αναρτήσεων, με tweets μόνο από τους λογαριασμούς που ακολουθούσε κάθε χρήστης. Τώρα ο Μασκ έχει δημιουργήσει δύο ροές, που μιμούνται τη δομή του TikTok: Μία ροή με τα tweets των λογαριασμών που ακολουθούν (Following) και μία δεύτερη ροή με προτάσεις (For You).
Ο Μασκ πρόσθεσε επίσης μια πληθώρα από διακριτικά σημάδια ελέγχου σε διαφορετικά χρώματα, «τα οποία δείχνουν μια βαθύτερη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο η πλατφόρμα επιβεβαιώνει τις ταυτότητες οργανισμών, κυβερνήσεων, αξιοσημείωτων προσώπων και άλλων επίσημων λογαριασμών», τονίζουν οι NYT.
Παλαιότερα, το Twitter υποδείκνυε με λευκό «τικ» σε μπλε πλαίσιο, τους χρήστες των οποίων η ταυτότητα ήταν επαληθευμένη. Και ήταν δωρεάν.
Ο Μασκ άρχισε να χρεώνει τους χρήστες με 8 δολάρια τον μήνα, για ένα σήμα ταυτοποίησης, ενώ τα δωρεάν «τικ» άρχισαν να εξαφανίζονται αυτόν τον μήνα. Ουσιαστικά ευνοούνται οι συνδρομητές που πληρώνουν, καθώς η πλατφόρμα απομακρύνεται από την ιδέα πως ένα «τικ» ταυτοποίησης υποδεικνύει ότι ένας λογαριασμός είναι αξιοσημείωτος.
Τώρα τα κίτρινα «τικ» υποδεικνύουν εταιρικούς λογαριασμούς, ενώ τα γκρι υποδηλώνουν λογαριασμούς κυβερνητικών αξιωματούχων. Οι εταιρείες μπορούν επίσης να προσθέσουν το λογότυπό τους στους λογαριασμούς των εργαζομένων, επαληθεύοντας την απασχόλησή τους. Τα άτομα που πληρώνουν εξασφαλίζουν το μπλε-άσπρο «τικ» επιλογής.
Όσοι πληρώνουν θα προωθούνται περισσότερο από τον αλγόριθμο συστάσεων του Twitter και θα μπορούν να εμφανίζονται στις ροές «For You» άλλων χρηστών, όπως προανήγγειλε ο Μασκ τον περασμένο μήνα. Αυτό θα εμπόδιζε τους spam λογαριασμούς να παίζουν με τον αλγόριθμο και να ανέβουν στην κορυφή των ειδήσεων «For You», πρόσθεσε.
Για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα της ιστορίας του Twitter, οι χρήστες μπορούσαν μόνο να κάνουν like, retweet ή να απαντήσουν σε μια δημοσίευση. Ο αριθμός των απαντήσεων, των likes και των retweets εμφανιζόταν στο τέλος ενός tweet.
Υπό τον κ. Μασκ, κάθε tweet έχει πλέον επισυναπτόμενες περισσότερες μετρήσεις. Έχει προστεθεί ένας απολογισμός που δείχνει πόσες φορές έχει προβληθεί μια ανάρτηση, με τον Μασκ να λέει ότι ο συνολικός αριθμός των προβολών μπορεί να καταδείξει την απήχηση ενός μηνύματος καλύτερα από το σύνολο των likes ή των retweets. Το Twitter έχει επίσης προσθέσει ένα μετρητή για τις φορές που ένα tweet αποθηκεύεται.