Ο κατασκευαστής της σύνδεσης φυσικού αερίου μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας καθυστέρησε και πάλι την υλοποίηση του έργου και δεν θα ολοκληρωθεί εντός της καθορισμένης προθεσμίας – 31 Δεκεμβρίου 2021, εξαιτίας του οποίου η ελληνική εταιρεία «ΑΒΑΞ» θα υπόκειται σε καθημερινές κυρώσεις, γράφει βουλγαρικό δημοσίευμα.
Αυτό ανακοίνωσε ο υπηρεσιακός υπουργός Ενέργειας Αντρέι Ζίβκοφ στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου της Παρασκευής.
Εξέφρασε επίσης την ελπίδα ότι μετά τα πρόστιμα ο κατασκευαστής θα δραστηριοποιηθεί περισσότερο, ώστε να τηρηθεί η προθεσμία για να τεθεί σε λειτουργία την 1η Ιουλίου 2022.
Τους τελευταίους μήνες, το επίπεδο εργασίας του εργολάβου για την κατασκευή της διασύνδεσης Βουλγαρίας-Ελλάδας ήταν εξαιρετικά μη ικανοποιητικό, πρόσθεσε ο Ζίβκοφ.
Τον τελευταίο μήνα, ο ρυθμός εργασίας έχει ελαχιστοποιηθεί. Με αυτόν τον ρυθμό, ο κατασκευαστής δεν θα ολοκληρώσει την υλοποίηση μέχρι τη συμφωνηθείσα προθεσμία της 31ης Δεκεμβρίου 2021, γεγονός που είναι πιθανό να επηρεάσει την προθεσμία για τη θέση του αγωγού σε εμπορική λειτουργία, που είναι η 1η Ιουλίου 2022, είπε ο υπουργός.
Υπενθύμισε ότι σύμφωνα με το τελευταίο παράρτημα της σύμβασης με την ΑΒΑΞ, για παράταση της κατασκευαστικής περιόδου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021, προβλέπονται ημερήσιες κυρώσεις 90.000 ευρώ, αλλά όχι πάνω από το 10 τοις εκατό της συνολικής πάγιας τιμής, που είναι 144,8 εκατ. ευρώ. , είπε ο υπουργός Ζίβκοφ. Δηλαδή το ανώτατο όριο που μπορεί να επεκταθεί με την τραπεζική εγγύηση της «ΑΒΑΞ» είναι τα 14.480 εκατ. ευρώ.
Πρόσθεσε ότι η βουλγαρική πλευρά έχει καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την ολοκλήρωση της κατασκευής της διασύνδεσης φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας έως το τέλος του 2021, όπως προβλέπεται στη σύμβαση κατασκευής.
Ζητούνται επειγόντως εγγυήσεις από ελληνικής πλευράς για την έγκαιρη ολοκλήρωση της κατασκευής.
Η σύνδεση φυσικού αερίου με την Ελλάδα είναι ένα έργο που σέρνεται από το 2009, όταν έλαβε την πρώτη του χρηματοδότηση από την ΕΕ.
Εκείνη την εποχή, το πρώτο υπουργικό συμβούλιο του Μπόικο Μπορίσοφ ισχυρίστηκε ότι η διασύνδεση θα λειτουργούσε το 2012, αλλά 12 χρόνια αργότερα αυτό δεν μπορεί να συμβεί ακόμα. Ωστόσο, η ICGB είπε ότι όλες οι προσπάθειες παραμένουν εστιασμένες στην έναρξη λειτουργίας του αγωγού τον Ιούλιο του 2022.