
Δύτης στη Βόρεια Θάλασσα κατάφερε να επιβιώσει, μένοντας στον πάτο της θάλασσας για περίπου μισή ώρα χωρίς οξυγόνο!
Ο Chris Lemons γλίτωσε από θαύμα τον θάνατο, παρά το γεγονός ότι έχασε το οξυγόνο, το φως και την πηγή θερμότητας ενώ βρισκόταν σχεδόν 100 μέτρα κάτω από το νερό μετά από μια τεχνική βλάβη. Οι συνάδελφοι του φοβήθηκαν ότι θα ανασύρουν το πτώμα του, αφού τα πράγματα πήγαν στραβά, ενώ η ομάδα επισκεύαζε τις δομές της εξέδρας άντλησης πετρελαίου.
Συνοδευόταν από τους συναδέλφους του δύτες Dave Youasa και Duncan Allcock. Συγκεκριμένα, τους είχε ανατεθεί η επιδιόρθωση ενός σωλήνα που βρισκόταν στον πυθμένα της θάλασσας στο πετρελαϊκό πεδίο Huntington, το οποίο βρίσκεται ανατολικά του Peterhead στο Aberdeenshire.
Η τριάδα βούτηξε κάτω από το πλοίο, Bibby Topaz. Ενώ ο Lemons και οι συνεργάτες του έπιαναν δουλειά, το σκάφος τους στην επιφάνεια χτυπιόταν από ανέμους 7-8 μποφόρ. Κατά τη διάρκεια της αποστολής, το δυναμικό σύστημα εντοπισμού θέσης του σκάφους υπέστη καταστροφική βλάβη.
Καθώς αυτό κατέρρεε, ο Lemons εργαζόταν προσπαθώντας να ολοκληρώσει την επισκευή και αργότερα θυμήθηκε πως ειδοποιήθηκε για πρώτη φορά για το πρόβλημα όταν άκουσε έναν συναγερμό να χτυπάει. Εξήγησε ότι χάρη σε ένα ακουστικό, ο ίδιος και οι συνάδελφοί του είχαν «συνεχή γραμμή επικοινωνίας» με τον επόπτη κατάδυσης, ο οποίος ξαφνικά άρχισε να τους προτρέπει να «βγουν» και να επιστρέψουν.
«Καταλάβαμε από την επείγουσα ανάγκη στη φωνή του ότι δεν επρόκειτο για άσκηση, αλλά για κάτι σοβαρό», δήλωσε στο BBC.
«Λόγω του βάθους στο οποίο εργάζεσαι, χρησιμοποιείς [το αέριο] εξαιρετικά γρήγορα. Έτσι υπολόγισα ότι είχα περίπου πέντε, ίσως έξι λεπτά αερίου για να με συντηρήσει… το οποίο αποδείχθηκε ότι δεν ήταν αρκετό. Συνειδητοποίησα πολύ γρήγορα ότι το τέλος πλησίαζε. Ήμουν σε ένα ρολόι αντίστροφης μέτρησης που περιστρεφόταν πολύ γρήγορα».
Καθώς τα δευτερόλεπτα συνέχιζαν να περνούν, ο Lemons πίστεψε ότι «δεν υπήρχε ελπίδα επιβίωσης». Στη συνέχεια έχασε τις αισθήσεις του. Το πλήρωμα που προσπαθούσε να τον εντοπίσει με ένα τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο όχημα παρατήρησε ότι ο, φαινομενικά, κωματώδης δύτης εξακολουθούσε να δείχνει σημάδια ζωής.
Αργότερα, εθεάθη να χαιρετάει για βοήθεια καθώς συνήλθε περισσότερα από 35 λεπτά αφότου είχε αρχίσει να καταναλώνει την επείγουσα παροχή οξυγόνου, η οποία είχε μόνο έξι λεπτά αέρα.
Παρόλο που θα μπορούσε να έχει υποστεί εγκεφαλική βλάβη λόγω της έλλειψης αέρα για τόσο σημαντικό χρονικό διάστημα, δεν έπαθε απολύτως τίποτα. «Υπέθεσα ότι ήταν το υπερβολικό κρύο του νερού που επιβράδυνε τις λειτουργίες μου. Όμως το αέριο που αναπνέουμε έχει υψηλή συγκέντρωση οξυγόνου, το οποίο διαπότισε τους ιστούς και τα κύτταρα μου και μου επέτρεψε να επιβιώσω».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.