Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα απαιτήσει επιθεωρήσεις των αεροσκαφών Boeing 787 Dreamliners μετά το περιστατικό του Μαρτίου όταν ένα αεροπλάνο της LATAM Airlines έκανε ξαφνική βουτιά στον αέρα και τραυμάτισε περισσότερους από 50 επιβάτες.
Αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο όπου η Boeing αντιμετωπίζει πολλαπλά προβλήματα
Η FAA δήλωσε ότι η προφανής αιτία της βουτιάς ήταν η μη εξουσιοδοτημένη μετακίνηση του καθίσματος του κυβερνήτη, η οποία προκάλεσε την αποσύνδεση του αυτόματου πιλότου.
Ο οργανισμός δήλωσε ότι είχε λάβει συνολικά πέντε αναφορές για παρόμοια προβλήματα με τα καθίσματα του κυβερνήτη και του πρώτου αξιωματικού σε 787, η πιο πρόσφατη τον Ιούνιο, και δύο παραμένουν υπό διερεύνηση.
Η οδηγία της FAA για την αξιοπλοΐα επηρεάζει 158 αεροπλάνα που έχουν καταγραφεί στις ΗΠΑ και 737 αεροπλάνα παγκοσμίως και απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να επιθεωρούν τα καθίσματα του κυβερνήτη και του πρώτου αξιωματικού στα αεροπλάνα 787-7, 787-9 και 787-10 για ελλείψεις ή ρωγμές στα καλύμματα των διακοπτών ή για ρωγμές στα συγκροτήματα κάλυψης των διακοπτών εντός 30 ημερών. Προβλήματα αντιμετωπίζει η Boeing και στο διάστημα.
Η μετακίνηση του καθίσματος ή το αναπαίσθητο άγγιγμα των χειριστηρίων απενεργοποιούν τον αυτόματο πιλότο
Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να εκτελούν τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες εάν διαπιστωθούν προβλήματα.
Σύμφωνα με την FAA, η ακούσια οριζόντια μετακίνηση ενός καθίσματος θα μπορούσε να οδηγήσει σε ταχεία κάθοδο του αεροπλάνου και σε σοβαρό τραυματισμό επιβατών και πληρώματος.
Η Boeing και η LATAM Airlines δεν απάντησαν αμέσως σε αιτήματα για σχολιασμό.
Ξεχωριστά, η Boeing δήλωσε τη Δευτέρα ότι σταμάτησε τις δοκιμαστικές πτήσεις στο 777-9 που αναμένει την πιστοποίηση, αφού ένα εξάρτημα μεταξύ του κινητήρα και της δομής του αεροπλάνου εντοπίστηκε να μην λειτουργεί κατά τη διάρκεια ενός ελέγχου συντήρησης.
Η Boeing ξεκίνησε τον Ιούλιο τις δοκιμές πτήσης πιστοποίησης του 777-9 που καθυστέρησε επί μακρόν με τις ρυθμιστικές αρχές της FAA, αφού έλαβε την άδεια επιθεώρησης τύπου.
Η Boeing πρόσθεσε ότι «δεν είχαν προγραμματιστεί βραχυπρόθεσμες δοκιμές πτήσης στα άλλα αεροπλάνα δοκιμών πτήσης» και δήλωσε ότι το εξάρτημα είναι προσαρμοσμένο στο 777-9.
Να σημειωθεί πως η Boeing έχει παραδεχθεί την ενοχή της για δύο θανατηφόρα δυστυχήματα με δική της υπαιτιότητα.