ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Οι ΗΠΑ πήραν 300 εκατ, ευρώ από τη Novartis χάρη στον Παύλο Σαράκη. Η Ελλάδα τι ακριβώς πήρε, είπαμε;

Η τραγωδία των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων: Καταστάσεις που θυμίζουν καρτέλ

Τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας έχουν εξελιχθεί για τον Έλληνα πολίτη σε μία αληθινή τραγωδία.

Και αυτό γιατί το μόνο που έχει απομείνει στον Έλληνα είναι να κάνει μερικές μέρες «ρημαδοδιακοπών» και ανακαλύπτει ότι δεν έχει τρόπο για να πάει σε κάποιο νησί λόγω του υπερβολικού κόστους.

Θεωρητικά, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει ζητήσει τη συνδρομή της Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία καλείται να εντοπίσει και να διορθώσει τις στρεβλώσεις της αγοράς.

Στην πράξη, οι Έλληνες και ξένοι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν κατά κόρον αυτήν την εποχή τις ακτοπλοϊκές γραμμές, βρίσκονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς καταστάσεις που -αν δεν είναι- θυμίζουν καρτέλ. Οι καταγγελίες είναι καθημερινές.

Παράδειγμα: Στη γραμμή Θήρας-Ίου η ώρα αναχώρησης είναι περίπου ίδια, 10 το πρωί. Η μια ακτοπλοϊκή εταιρεία κοστολογεί το δρομολόγιο στην οικονομική θέση του ταχύπλοου που έχει στη γραμμή στα 44,70 ευρώ.

Η άλλη, ο ανταγωνιστής, στα 45 ευρώ. Σε μια άλλη μέρα της εβδομάδας όμως, στην ίδια γραμμή μένει μόνο μία εταιρεία. Ξαφνικά εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα, το εισιτήριο ανεβαίνει στα 64,70 ευρώ.

Άλλο παράδειγμα: Στη γραμμή Σαντορίνη-Ίος. Την ημέρα που είναι δρομολογημένα δυο ταχύπλοα της ίδιας εταιρείας, η τιμή κυμαίνεται στα 62 ευρώ έως 64 ευρώ.

Την επόμενη μέρα, που υπάρχει και ανταγωνιστικό ταχύπλοο, οι τιμές κυμαίνονται τις πρωινές ώρες μεταξύ των ανταγωνιστικών ταχυπλόων στις τιμές 44-45 ευρώ, ενώ τις μεσημβρινές ώρες που το ταχύπλοο είναι ένα, η τιμή ανεβαίνει στα 62 ευρώ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η τραγωδία των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων: Καταστάσεις που θυμίζουν καρτέλ

Τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας έχουν εξελιχθεί για τον Έλληνα πολίτη σε μία αληθινή τραγωδία. Και αυτό γιατί το μόνο που έχει απομείνει στον Έλληνα είναι να κάνει μερικές μέρες «ρημαδοδιακοπών» και ανακαλύπτει ότι δεν έχει τρόπο για να πάει σε κάποιο νησί λόγω του υπερβολικού κόστους. Θεωρητικά, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει ζητήσει τη συνδρομή της Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία καλείται να εντοπίσει και να διορθώσει τις στρεβλώσεις της αγοράς. Στην πράξη, οι Έλληνες και ξένοι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν κατά κόρον αυτήν την εποχή τις ακτοπλοϊκές γραμμές, βρίσκονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς καταστάσεις που -αν δεν είναι- θυμίζουν καρτέλ. Οι καταγγελίες είναι καθημερινές. Παράδειγμα: Στη γραμμή Θήρας-Ίου η ώρα αναχώρησης είναι περίπου ίδια, 10 το πρωί. Η μια ακτοπλοϊκή εταιρεία κοστολογεί το δρομολόγιο στην οικονομική θέση του ταχύπλοου που έχει στη γραμμή στα 44,70 ευρώ. Η άλλη, ο ανταγωνιστής, στα 45 ευρώ. Σε μια άλλη μέρα της εβδομάδας όμως, στην ίδια γραμμή μένει μόνο μία εταιρεία. Ξαφνικά εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα, το εισιτήριο ανεβαίνει στα 64,70 ευρώ. Άλλο παράδειγμα: Στη γραμμή Σαντορίνη-Ίος. Την ημέρα που είναι δρομολογημένα δυο ταχύπλοα της ίδιας εταιρείας, η τιμή κυμαίνεται στα 62 ευρώ έως 64 ευρώ. Την επόμενη μέρα, που υπάρχει και ανταγωνιστικό ταχύπλοο, οι τιμές κυμαίνονται τις πρωινές ώρες μεταξύ των ανταγωνιστικών ταχυπλόων στις τιμές 44-45 ευρώ, ενώ τις μεσημβρινές ώρες που το ταχύπλοο είναι ένα, η τιμή ανεβαίνει στα 62 ευρώ.  
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπογράφει σήμερα έργο αξίας 141,7 εκατ. ευρώ

Η τοποθέτηση του Γιώργου Περιστέρη στην πρόσφατη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κακή διαχείριση των υδάτων που γίνεται στην Ελλάδα και τα προβλήματα λειψυδρίας που χτυπούν την πόρτα όχι μόνο στην Αττική αλλά και στα νησιά μας, δεν ήταν τυχαία. Ο επικεφαλής του ομίλου έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τις συγκεκριμένες υποδομές που, όπως τόνισε, φέρνει με φόρα στο προσκήνιο, η κλιματική αλλαγή. Πρόκειται δίχως άλλο για μια νέα μεγάλη αγορά για τους κατασκευαστικούς ομίλους που αφορά τα έργα ύδρευσης, για τα οποία δίνει πολύ μεγάλο βάρος και το υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με όσα δήλωσε προχθές στη Βουλή ο Χρήστος Σταϊκούρας, η ΤΕΡΝΑ είναι ο προτιμητέος επενδυτής για το δίκτυο ύδρευσης στους Νομούς Άρτας, Πρέβεζας και Λευκάδας, προϋπολογισμού 141,7 εκατ. Για το έργο μάλιστα αναμένεται να πέσουν εκτός απροόπτου σήμερα οι υπογραφές στη Λευκάδα. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η κατασκευή νέου δικτύου μεταφοράς νερού 104 χιλιομέτρων, από τις πηγές του Αγίου Γεωργίου Λούρου μέχρι τη Λευκάδα. Προβλέπεται η κάλυψη των αναγκών ύδρευσης οικισμών στις Περιφερειακές Ενότητες Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας με στόχο να εξυπηρετηθούν περισσότεροι από 150.000 κάτοικοι.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Πώς πλήρωσε πολύ ακριβά η ΑΒΑΞ το project του Λιβάνου

Η ΑΒΑΞ είχε αναλάβει το 2013 ένα μεγάλο έργο για την κατασκευή θερμικού σταθμού παραγωγής ενέργειας στον Λίβανο, κοντά στην πόλη Τρίπολη. Η συμφωνία με την κυβέρνηση του Λιβάνου προέβλεπε προϋπολογισμό 470 εκατ. δολαρίων για το έργο Deir Aamar (Phase II), ωστόσο οι δύο πλευρές ήρθαν σε αντιπαράθεση και ο ελληνικός όμιλος αποχώρησε από το project γιατί δεν έλαβε την παραμικρή αμοιβή. Η ΑΒΑΞ προσέφυγε στο Διεθνές Κέντρο Επίλυσης Επενδυτικών Διαφορών (ICSID), ζητώντας αποζημίωση 370,6 εκατ. ευρώ. Στην πορεία η διοίκηση του ομίλου είχε περιορίσει την εκτίμηση ανακτησιμότητας μόνο στο τιμολογημένο μέρος της απαίτησης (51,8 εκατ.) και στη συνέχεια έχει απομειωθεί μέχρι τα 14,8 εκατ. στο τέλος του 2023. Ωστόσο η απόφαση του ICSID δεν δικαίωσε την ΑΒΑΞ καθώς έκρινε πως το κράτος του Λιβάνου δεν παραβίασε τις υποχρεώσεις του και τώρα η εισηγμένη καλείται να πληρώσει και 1,3 εκατ. για την κάλυψη δικαστικών εξόδων. Η ΑΒΑΞ κάνει λόγο για «απρόσμενη» απόφαση και λέει πως διερευνά όλες τις δυνατότητες αντίδρασης. Να σημειωθεί πως στις οικονομικές της καταστάσεις αναφέρεται πως «οι διαιτητικές αποφάσεις βάσει της Σύμβασης Ουάσινγκτον, ως τελικές και δεσμευτικές για τα μέρη, δεν προσβάλλονται παρά με αίτηση ακύρωσης ενώπιον του ίδιου του ICSID ανεξαρτήτως της έδρας της διαιτησίας».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >