Με το νέο νόμο το υπουργείο Οικονομικών, «βγάζει» από την μέση το ΤΧΣ και το ΤΑΙΠΕΔ δίνει απεριόριστη δύναμη στο Υπερταμείο το οποίο θα ελέγχει τους πάντες και τα πάντα και ασφαλώς θα διαχειρίζεται την δημόσια περιουσία εξ΄ολοκλήρου. Οι αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο δεν αφορά μόνο το Υπερταμείο και 8 θυγατρικές του καθώς ο νέος νόμος που ψηφίστηκε προβλέπει τον ριζικό μετασχηματισμό του τρόπου λειτουργίας τους και την μετεξέλιξη τους σε «μικρές ΔΕΗ». Στην αντιπολίτευση λένε πως έτσι ανοίγει ο δρόμος, η…πίσω πόρτα, για την πλήρη ιδιωτικοποίησή τους και σε δεύτερο χρόνο για την πώλησή τους. Έτσι οι 8 εταιρίες:
- Ελληνικά Ταχυδρομεία (και η 100% θυγατρική τους: ΕΛΤΑ Courier).
- ΔΕΘ-Helexpo.
- Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ).
- Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ).
- ΓΑΙΑΟΣΕ.
- Ελληνικές Αλυκές.
- Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ).
- Όμιλος ΟΑΣΑ Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ και οι 100% θυγατρικές του: Οδικές Συγκοινωνίες – ΟΣΥ και Σταθερές Συγκοινωνίες – ΣΤΑΣΥ), με το επιχείρημα πως οι αλλαγές που θα επιφέρει ο μετασχηματισμός τους θα αλλάξει προς το καλύτερο την καθημερινότητα των πολιτών, πέφτει μάλλον στο κενό και εγείρει ερωτήματα, ειδικά όταν στην λίστα βλέπουμε την Διώρυγα της Κορίνθου (θα επανέλθουμε). Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, ο νόμος αυτός έρχεται να καταργήσει τις δυσκαμψίες στις προσλήψεις και τις προμήθειες και να ενισχύσει άμεσα τους οργανισμούς με τα τεχνικά και ανθρώπινα μέσα που χρειάζονται για να υπηρετούν και όχι να βασανίζουν τον πολίτη και τους επιτρέπει να προσλάβουν άμεσα και ικανά στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα προκειμένου να μετατραπούν σε «μικρές ΔΕΗ». Κοντολογίς, η κυβέρνηση με τον συγκεκριμένο νόμο, ομολογεί πως εδώ και πέντε χρόνια απέτυχε να κάνει όλα τα παραπάνω…