Αν η Καρυστιανού κατέβει στις εκλογές θα είναι και το οριστικό τέλος του -κακού- ανέκδοτου που λέγεται «μεταπολίτευση»...

Αττική Οδός: Αλλαγή φρουράς από Ολλανδούς και Βαρδινογιάννηδες  στους Μπάκο, Καϋμενάκη και Εξάρχου

Σαν «βόμβα» έσκασε η είδηση ότι ο Ελλάκτωρ, συμφερόντων της ολλανδικής Reggeborgh (60%) και της Motor Oil (24%) θα πωλήσει την μοναδική εναπομένουσα πηγή ενεργών εσόδων του, την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, στον AKTOR, συμφερόντων, Μπάκου, Καϋμενάκη και Εξάρχου.

Μόλις πριν από δύο χρόνια με επίσημη ανακοίνωση του ο Ελλάκτωρ είχε αποκλείσει κάθε τέτοιο ενδεχόμενο. Τι άλλαξε;

Μα φυσικά, η απώλεια του μεγάλου «φιλέτου» της Αττικής Οδού, μετά το φιάσκο με τον αποκλεισμό εκατοντάδων οδηγών λόγω χιονόπτωσης το 2022, η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον Οκτώβριο του 2024 την παραχώρησε στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
(Περιστέρης).

Η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με ποσοστό 66% ήταν ο κύριος μέτοχος της Αττικής Οδού, η οποία όταν χάθηκε ουσιαστικά άφησε την εταιρεία με συμμετοχή σε μικρότερου βεληνεκούς δημόσια έργα (Ολύμπια Οδος) κλπ.

Μετά από αυτό το φιάσκο οι Ολλανδοί κατάλαβαν ότι όσο υπάρχει το δίδυμο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- AKTOR, σοβαρό δημόσιο έργο δεν πρόκειται να ξαναδούν, τουλάχιστον με αυτή την κυβέρνηση, ενώ και η οικογένεια Βαρδινογιάννη δεν δείχνει πρόθυμη να
ασχοληθεί.

Έτσι προτίμησαν μία ισχυρή ένεση ρευστότητας και μάλιστα εις διπλούν, αφού τον Ιανουάριο ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις δανείστηκε από την Τράπεζα Πειραιώς 275 εκατομμύρια ευρώ προκαταβάλλοντας μελλοντικά έσοδα, ενώ τον
ίδιο μήνα οι μέτοχοι του Ελλάκτωρ έλαβαν μερίσματα ύψους 295,963 εκατ. ευρώ.

Μάριος Ηλιόπουλος: Κτυπά τις τιμές της ακτοπλοϊκής αγοράς κι ετοιμάζονται να τον κτυπήσουν από το υπ. Ναυτιλίας

Έξαλλοι είναι στο Υπουργείο Ναυτιλίας με τις καταγγελλόμενες «μονοπωλιακές τακτικές» του Μάριου Ηλιόπουλου και της Seajets, που έχουν μετατρέψει τις διακοπές στο Αιγαίο σε «άπιαστο όνειρο» για την πλειοψηφία των Ελλήνων, κάτι που έχει δημιουργήσει πρόβλημα στην κυβέρνηση. Αυτό ήταν και το μήνυμα του ελέγχου της Επιτροπής Ανταγωνισμού στη Seajets, μία μέρα μετά από καταγγελία της Fast Ferries. Σύμφωνα με την καταγγελία όποτε το ταχύπλοο σκάφος της Fast Ferries ΘΑΝΤΕΡ εκτελούσε κάποιο δρομολόγιο στο Αιγάιο, η Seajets έβαζε δρομολόγιο την ίδια ώρα με τιμές 50% χαμηλότερες από τις τιμές των υπόλοιπων δρομολογίων της, αναγκάζοντας τελικά την Fast Ferries να πουλήσει το ΘΑΝΤΕΡ. Με τέτοιες τακτικές, ο Ηλιόπουλος κάνει σχεδόν αδύνατο για οποιαδήποτε άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία πέρα από τον κολοσσό Attica Group να δραστηριοποιηθεί στα ταχύπλοα σκάφη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τα νησιά του Αιγαίου να έχουν φτάσει σε επίπεδα αντίστοιχα με τα αεροπορικά, αφού ο ίδιος αυξάνει τις τιμές όποτε και όσο θέλει. Το 2024 οι τιμές για ταξίδι με ταχύπλοο σκάφος ήταν αυξημένες κατά 11% από το 2023 παρόλο που με κανονικό σκάφος ήταν μειωμένες κατά 5,25%. Μάλιστα, ο έλεγχος έγινε και ως προειδοποίηση διότι στο υπουργείο φοβούνται ότι ο Ηλιόπουλος θα προχωρήσει σε περαιτέρω αυξήσεις (πιθανώς για να καλύψει τις ζημίες από την καταστροφική του χρονιά στην ΑΕΚ), επικαλούμενος τους νέους κανονισμούς της ΕΕ για τη χρήση ακριβότερων καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, παρά το γεγονός ότι τα ταχύπλοα σκάφη τα χρησιμοποιούν ήδη.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Αττική Οδός: Αλλαγή φρουράς από Ολλανδούς και Βαρδινογιάννηδες  στους Μπάκο, Καϋμενάκη και Εξάρχου

Σαν «βόμβα» έσκασε η είδηση ότι ο Ελλάκτωρ, συμφερόντων της ολλανδικής Reggeborgh (60%) και της Motor Oil (24%) θα πωλήσει την μοναδική εναπομένουσα πηγή ενεργών εσόδων του, την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, στον AKTOR, συμφερόντων, Μπάκου, Καϋμενάκη και Εξάρχου. Μόλις πριν από δύο χρόνια με επίσημη ανακοίνωση του ο Ελλάκτωρ είχε αποκλείσει κάθε τέτοιο ενδεχόμενο. Τι άλλαξε; Μα φυσικά, η απώλεια του μεγάλου «φιλέτου» της Αττικής Οδού, μετά το φιάσκο με τον αποκλεισμό εκατοντάδων οδηγών λόγω χιονόπτωσης το 2022, η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον Οκτώβριο του 2024 την παραχώρησε στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (Περιστέρης). Η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με ποσοστό 66% ήταν ο κύριος μέτοχος της Αττικής Οδού, η οποία όταν χάθηκε ουσιαστικά άφησε την εταιρεία με συμμετοχή σε μικρότερου βεληνεκούς δημόσια έργα (Ολύμπια Οδος) κλπ. Μετά από αυτό το φιάσκο οι Ολλανδοί κατάλαβαν ότι όσο υπάρχει το δίδυμο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- AKTOR, σοβαρό δημόσιο έργο δεν πρόκειται να ξαναδούν, τουλάχιστον με αυτή την κυβέρνηση, ενώ και η οικογένεια Βαρδινογιάννη δεν δείχνει πρόθυμη να ασχοληθεί. Έτσι προτίμησαν μία ισχυρή ένεση ρευστότητας και μάλιστα εις διπλούν, αφού τον Ιανουάριο ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις δανείστηκε από την Τράπεζα Πειραιώς 275 εκατομμύρια ευρώ προκαταβάλλοντας μελλοντικά έσοδα, ενώ τον ίδιο μήνα οι μέτοχοι του Ελλάκτωρ έλαβαν μερίσματα ύψους 295,963 εκατ. ευρώ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Optima Bank: Ποια είναι η πραγματική εικόνα της κερδοφορίας της αλλά και των αποδοχών των εργαζομένων

Έπεσαν στην αντίληψη της στήλης διθυραμβικά δημοσιεύματα για την κερδοφορία της Optima Bank, που το 2024 έφτασε τα 140 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο CEO της μάλιστα Δημήτρης Κυπαρίσσης πριν λίγο καιρό έβαλε ως στόχο για το 2025 κέρδη «160 εκατ. ευρώ,» ενώ η Optima έχει αυτοανακηρυχθεί και ως «η ταχύτερα αναπτυσσόμενη τράπεζα στην Ευρώπη για 5η συνεχόμενη χρονιά». Καλό θα ήταν τα στελέχη της τράπεζας να κρατούν μικρό καλάθι γιατί με τα προνομιακά επιτόκια της ΕΚΤ το 2024 και ο περιπτεράς της γειτονιάς να είχε τράπεζα, κερδοφόρα θα ήταν. Πολύ απλά, τα επιτόκια της ΕΚΤ είχαν φτάσει το 2024 μέχρι το 4%, που σημαίνει τα λεφτά που κατέθετε η Optima και όλες οι ελληνικές τράπεζες τοκίζονταν με 4%, ταυτόχρονα όμως στους καταθέτες επέστρεφαν επιτόκιο υποπολλαπλάσιο, από 1 με 2,3%, (Το μέσο επιτόκιο ήταν 1,64% έναντι 2,33% στην Ευρωζώνη) ενώ δάνειζαν με ακόμα μεγαλύτερο επιτόκιο 5-7%. Με λίγα λόγια τα έπαιρναν από παντού και γι’ αυτό εμφάνιζαν κέρδη. Τώρα που όμως το επιτόκιο της ΕΚΤ κατρακυλάει, έχει (αισίως) φτάσει στο 2,5% θα ακολουθήσει τον ίδιο ρυθμό κερδοφορίας; Η λογική λέει «Όχι«; Συν το γεγονός ότι θα πρέπει κάποια στιγμή να αυξηθούν και οι αποδοχές των εργαζόμενων γιατί δεν δουλεύουν στον Σκλαβενίτη. Δηλαδή δεν παίρνουν 800 ευρώ, αλλά έχουν τουλάχιστον και κανένα ζαμπονάκι χορηγία.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Το πάρτι του αιώνα στα εξοπλιστικά – Η πίτα μεγάλη αλλά θα φθάσει για όλους

Συνάντηση στο ΣΕΒ είχαν τις προηγούμενες μέρες οι επικεφαλής περίπου 50 εταιρειών που δραστηριοποιούνται – ή δηλώνουν ότι δραστηριοποιούνται- στον τομέα της άμυνας, ενόψει των εξαγγελιών του πρωθυπουργού για τα εξοπλιστικά προγράμματα με ευρωπαϊκά λεφτά αξίας 16 δισ. € μέχρι το 2030. Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν ο Ευάγγελος Μυτιληναίος (Metlen), ο Αλέξανδρος Διακόπουλος (ΕΑΒ), ο Γιώργος Προκοπίου (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) και ο Πάνος Ξενοκώστας (Ναυπηγεία Ελευσίνας), όπου αποφασίστηκε να δημιουργηθεί μια κοινή ομάδα, η οποία θα καταθέσει προτάσεις στην ελληνική κυβέρνηση. Τώρα, πώς θα λειτουργήσει αυτό, είναι ένα ερώτημα. Η συζήτηση πάντως έγινε σε πολιτισμένο κλίμα. Βέβαια, όταν αρχίσουν να «τρέχουν» οι διαγωνισμοί, η στήλη υποψιάζεται πως το κλίμα θα χαλάσει, αλλά μέχρι τότε, έχει ο Θεός.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Ποιοι Έλληνες ολιγάρχες πήραν λεφτά απ’ τη USAID;

Αν και το βάρος σχετικά με το ποιοι πήραν λεφτά από την USAID στην Ελλάδα για να κάνουν προπαγάνδα εύλογα έχει πέσει σε δημοσιογράφους και ΜΚΟ, μια πιο σκοτεινή πτυχή της υπόθεσης αφορά τους ολιγάρχες. Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο του 2023, η USAID υπέγραψε με το ελληνικό κράτος μνημόνιο συνεργασίας «για τη βελτίωση της ενεργειακής ασφάλειας στα Δυτικά Βαλκάνια», το οποίο ήταν μέρος ενός προγράμματος 90 εκατομμυρίων δολαρίων με τίτλο «Ενεργειακή Γέφυρα ΗΠΑ-Ευρώπης». Μάλιστα, μία μέρα μετά, στην Αθήνα, συγκεντρώθηκαν όλοι οι επικεφαλής των ρυθμιστικών αρχών και των χρηματιστηρίων ενέργειας των Βαλκανίων και υπέγραψαν μνημόνιο για τη «σύζευξη των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας των Βαλκανικών χωρών» με τη χορηγία της USAID. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μάθουμε τι ακριβώς αφορούσε το συγκεκριμένο έργο και ποιους ολιγάρχες αφορούσε. Άλλωστε, αυτοί που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας δεν είναι πολλοί, και ακόμη λιγότεροι είναι εκείνοι που διατηρούσαν στενές σχέσεις με την κυβέρνηση Μπάιντεν.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >