Θέση μάχης θα μπορούσαμε να πούμε ότι θα έπαιρναν οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες στη χώρα μας μετά την πρόταση του γαλλικού κρατικού κολοσσού της Naval Group για κατασκευή τριών επιπλέον φρεγατών FDI σε ελληνικά ναυπηγεία αλλά η κυβέρνηση δείχνει να έχει άλλον σχεδιασμό.
Έτσι με τα μισά χρήματα (και αποπληρωμή σε βάθος χρόνου) δείχνει να προκρίνει την αγορά τεσσάρων (2+2) ιταλικών μεταχειρισμένων φρεγατών κλάσης FREMM.
Η Naval έχει συμφωνία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, αλλά μάλλον θα μείνει με την ναυπήγηση και επισκευή πολιτικών σκαφών, που τα πηγαίνει πολύ καλά.
Και πάντα υπάρχει στον ορίζοντα η ναυπήφηση δύο νέων υποβρυχίων Type 214. Tα τέσσερα υπάρχοντα είναι πολύ λίγα για να καλύψουν τις ανάγκες επιχειρήσεων από το βόρειο Αιγαίο μέχρι ανατολικά της Κύπρου, όμως με σαφήνεια αναφέρει το δόγμα/
Πάντως η ιταλική ναυπηγική εταιρεία Fincantieri (η μεγαλύτερη της Ευρώπης και ανταγωνιστής της Naval Group) έχει υπογράψει πριν από δύο χρόνια συμφωνία με την ONEX Shipyards & Technologies για τη δημιουργία γραμμής ναυπήγησης κορβετών και εγκαταστάσεων υποστήριξης των συγκεκριμένων πλοίων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας αλλά το πρόγραμμα ματαιώθηκε.
Στη συνάντηση που θα έχει τη Μεγάλη Δευτέρα ο Νίκος Δένδιας με τον Γάλλο υπουργό Άμυνας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, στην Αθήνα ίσως ξεκαθαρίσουν αρκετά πράγματα για το μέλλον των κυρίων μονάδων του ΠΝ.
Πάντως οι FREMM-ΙΤ έχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα με άνεση επιχειρήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο και σχεδόν διπλό εκτόπισμα από τις φρεγάτες συνοδείας FDI.
Και μην ξεχνάμε το βασικότερο: Oι ΗΠΑ δέχτηκαν την Ελλάδα ως εταίρο στο πρόγραμμα φρεγατών Constellation το οποίο βασίζεται στις ιταλικές FREMM και έστειλαν πριν από λίγες ώρες την σχετική LOA. Άρα;