Η έλλειψη προσωπικού, η χρηματοδότηση και οι υποδομές είναι τα βασικά προβλήματα για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των logistics και των μεταφορών.
Την ίδια στιγμή, εν μέσω των συνεχιζόμενων παγκόσμιων συγκρούσεων, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμόζονται στις αλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των νέων κυβερνητικών πολιτικών, της βελτίωσης ή επιδείνωσης των διεθνών σχέσεων, των πιθανών κυρώσεων ή της απροσδόκητης απότομης ανόδου των ναύλων και άλλων έκτακτων συνθηκών λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων.
Καθένας από αυτούς τους παράγοντες μπορεί να αυξήσει το κόστος κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας ή να τη διακόψει εντελώς, εμποδίζοντας τις μονάδες να φτάσουν στις εγκαταστάσεις.
Περιβάλλον και εργατικό δυναμικό
Οι μεταφορές και η εφοδιαστική αλυσίδα μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το περιβάλλον, αλλά επηρεάζονται εξίσου εύκολα από τις μεταβολές του καιρού και του κλίματος.
Η απαίτηση για ταχύτητα πρέπει να σταθμίζεται έναντι της βιωσιμότητας αυτών των λειτουργιών, ενώ οι περίπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού μπορούν να δημιουργήσουν επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Την ίδια στιγμή, παρατηρείται παγκοσμίως ότι ένα ποσοστό που ξεπερνά το 70% των επιχειρήσεων του κλάδου πάσχουν από ελλείψεις εργατικού δυναμικού.
Φυσικά, η έλλειψη εργαζομένων για τη μεταφορά εμπορευμάτων στις εγκαταστάσεις παραγωγής έχει ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση της παραγωγής και την απώλεια κερδών.
Σε ό,τι αφορά την εγχώρια βιομηχανία, όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδας (ΕΕL.ΒΕ), δρ Δημήτριος Τσιτσάμης, είναι απαραίτητη η δημιουργία σύγχρονων μεταφορικών συνδέσεων, με έμφαση στην ασφάλεια και την ταχύτητα.
Ενώ αναφερόμενος στο θέμα της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού, σημείωσε ότι καταγράφονται τεράστιες ανάγκες σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας για εξειδικευμένους επιστήμονες, οδηγούς φορτηγών και χειριστές.
Αντίστοιχα η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδας (ΣΒΕ), Λουκία Σαράντη, εξηγούσε ότι «τα logistics είναι παντρεμένα με τη βιομηχανία.
Αδημονούμε και ανυπομονούμε ο κλάδος να προχωρήσει μπροστά, να λειτουργήσουν οι υποδομές που λείπουν, για να κάνουμε και εμείς οι βιομήχανοι ακόμα καλύτερα τη δουλειά μας».
Εθνική στρατηγική για την εφοδιαστική αλυσίδα
Εξάλλου, σε κυβερνητικό επίπεδο, στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας τoυ εθνικού συστήματος μεταφορών και logistics αλλά και η ανάδειξη της Ελλάδας ως ισχυρού διαμετακομιστικού κόμβου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με τον Χρήστο Σταϊκούρα, μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο του κλάδου, να επισημαίνει ότι η προσπάθεια του υπουργείου επικεντρώνεται σε τέσσερις άξονες.