ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Και η Διαμαντοπούλου για πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ; Γιατί δεν βάζουν κατ'ευθείαν τον Μητσοτάκη;
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 40€
prodeals.gr

Έλλειψη προσωπικού και χρηματοδότηση: Tα βασικά προβλήματα στον κλάδο των logistics

Η έλλειψη προσωπικού, η χρηματοδότηση και οι υποδομές είναι τα βασικά προβλήματα για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των logistics και των μεταφορών.

Την ίδια στιγμή, εν μέσω των συνεχιζόμενων παγκόσμιων συγκρούσεων, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμόζονται στις αλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των νέων κυβερνητικών πολιτικών, της βελτίωσης ή επιδείνωσης των διεθνών σχέσεων, των πιθανών κυρώσεων ή της απροσδόκητης απότομης ανόδου των ναύλων και άλλων έκτακτων συνθηκών λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων.

Καθένας από αυτούς τους παράγοντες μπορεί να αυξήσει το κόστος κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας ή να τη διακόψει εντελώς, εμποδίζοντας τις μονάδες να φτάσουν στις εγκαταστάσεις.

Περιβάλλον και εργατικό δυναμικό

Οι μεταφορές και η εφοδιαστική αλυσίδα μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το περιβάλλον, αλλά επηρεάζονται εξίσου εύκολα από τις μεταβολές του καιρού και του κλίματος.

Η απαίτηση για ταχύτητα πρέπει να σταθμίζεται έναντι της βιωσιμότητας αυτών των λειτουργιών, ενώ οι περίπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού μπορούν να δημιουργήσουν επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Την ίδια στιγμή, παρατηρείται παγκοσμίως ότι ένα ποσοστό που ξεπερνά το 70% των επιχειρήσεων του κλάδου πάσχουν από ελλείψεις εργατικού δυναμικού.

Φυσικά, η έλλειψη εργαζομένων για τη μεταφορά εμπορευμάτων στις εγκαταστάσεις παραγωγής έχει ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση της παραγωγής και την απώλεια κερδών.

Σε ό,τι αφορά την εγχώρια βιομηχανία, όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδας (ΕΕL.ΒΕ), δρ Δημήτριος Τσιτσάμης, είναι απαραίτητη η δημιουργία σύγχρονων μεταφορικών συνδέσεων, με έμφαση στην ασφάλεια και την ταχύτητα.

Ενώ αναφερόμενος στο θέμα της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού, σημείωσε ότι καταγράφονται τεράστιες ανάγκες σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας για εξειδικευμένους επιστήμονες, οδηγούς φορτηγών και χειριστές.

Αντίστοιχα η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδας (ΣΒΕ), Λουκία Σαράντη, εξηγούσε ότι «τα logistics είναι παντρεμένα με τη βιομηχανία.

Αδημονούμε και ανυπομονούμε ο κλάδος να προχωρήσει μπροστά, να λειτουργήσουν οι υποδομές που λείπουν, για να κάνουμε και εμείς οι βιομήχανοι ακόμα καλύτερα τη δουλειά μας».

Εθνική στρατηγική για την εφοδιαστική αλυσίδα

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Εξάλλου, σε κυβερνητικό επίπεδο, στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας τoυ εθνικού συστήματος μεταφορών και logistics αλλά και η ανάδειξη της Ελλάδας ως ισχυρού διαμετακομιστικού κόμβου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με τον Χρήστο Σταϊκούρα, μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο του κλάδου, να επισημαίνει ότι η προσπάθεια του υπουργείου επικεντρώνεται σε τέσσερις άξονες.

  • Την αναβάθμιση των υποδομών, με τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, την ενίσχυση του ρόλου του σιδηρόδρομου και τη σύνδεσή του με τους εμπορικούς λιμένες.
  • Τον ψηφιακό μετασχηματισμό, που θα συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του κλάδου.
  • Τη βιώσιμη και πράσινη εφοδιαστική, με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα.
  • Τη βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου.

Οι μειώσεις των επιτοκίων δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι ο πληθωρισμός νικήθηκε

Οι αγορές ζουν με την ψευδαίσθηση ότι ο πληθωρισμός νικήθηκε, γι’ αυτό ζουν με την προσδοκία ότι ξεκινά ο χορός μείωσης των επιτοκίων. Εκτός από την Αμερικανική Κεντρική Τράπεζα, αποφάσεις για το κόστος του χρήματος θα πάρει και η Τράπεζα της Αγγλίας την Πέμπτη και η Τράπεζα της Ιαπωνίας την Παρασκευή. Στη Νέα Υόρκη, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν αυξήθηκε περισσότερο από το αναμενόμενο τον Σεπτέμβριο και οι μελλοντικές προσδοκίες για τον πληθωρισμό υποχώρησαν στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Δεκέμβριο του 2020. Καλλιεργούνται και πάλι προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων του δολαρίου κατά μισή μονάδα, ενώ τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης των ομοσπονδιακών αμοιβαίων κεφαλαίων βλέπουν τώρα πιθανότητα 45% για μείωση μισής μονάδας, από 28% την περασμένη Πέμπτη. Οι χρηματιστές της Wall Street λένε ότι μια περικοπή 0,25 της μονάδας θα μπορούσε να καταλήξει να είναι πολύ λίγη και πολύ αργά. Οι οικονομολόγοι λένε πως μια μείωση μισής ποσοστιαίας μονάδας θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ανησυχία για την πορεία της οικονομίας. Τις απορίες θα λύσει προφανώς η συνέντευξη του Τζερόμ Πάουελ την Τετάρτη (βράδυ, ώρα Ελλάδος) ενώ για το υπόλοιπο της χρονιάς οι αγορές φαίνεται να έχουν προεξοφλήσει μειώσεις επιτοκίων 115 μονάδων βάσης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Και όμως θα έρθουν αυξήσεις στην τιμή του νερού

Στην Ελλάδα σήμερα «λειτουργούν» περισσότερες από 130 Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), με τις γνωστές αδυναμίες και ανεπάρκειες των δημοτικών επιχειρήσεων (έλλειψη προσωπικού, εξειδίκευσης, κεφαλαίων για τη συντήρηση του δικτύου κ.λπ.). Η κυβέρνηση αποφάσισε ότι η ΕΥΔΑΠ θα καλύπτει στο εξής τις ανάγκες των νοικοκυριών σε όλη την Αττική, την Κορινθία, τη Βοιωτία και τη Φωκίδα. Η ΕΥΔΑΘ (Θεσσαλονίκη) θα καλύπτει πλέον όλη τη Θεσσαλονίκη αλλά και τη Χαλκιδική. Ενδεικτικά, στη Χαλκιδική υπάρχουν 15.000 γεωτρήσεις για την άντληση νερού από τις οποίες μόνον οι 9.000 περίπου είναι νόμιμες. Οι υπόλοιπες λειτουργούν ανεξέλεγκτα. Η Κασσάνδρα έχει 17.000 κατοίκους τον χειμώνα αλλά το καλοκαίρι ο πληθυσμός, με τις αντίστοιχες ανάγκες, αυξάνεται στις 200.000. Με απλά λόγια, η νέα πολιτική υδροδότησης πρέπει να ορθολογικοποιηθεί, να στηριχθεί στους 2 μεγάλους παρόχους (ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ) και να υπάρχει μια συντονισμένη επενδυτική στρατηγική στις υποδομές και τη διαχείριση του δικτύου. Όσοι πιστεύουν ότι όλα αυτά θα γίνουν χωρίς να αλλάξουν τα τιμολόγια που παραμένουν τα ίδια από το 2018, παρά την αύξηση στο κόστος της ενέργειας, των πρώτων υλών και των μισθών, μάλλον είναι... υπερβολικά αισιόδοξοι.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Η «Κτήμα Άλφα» με την «Premia Properties» εξαγοράζουν το οινοποιείο της «Μπουτάρη Οινοποιεία» στη Σαντορίνη

Το deal της Κτήμα Άλφα με την Premia Properties για την εξαγορά του οινοποιείου της «Μπουτάρη Οινοποιεία» στη Σαντορίνη (στο Μεγαλοχώρι) αποτελεί σημαντική εξέλιξη και με ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς αποκτά παρουσία στο νησί με το μοναδικό terrain το οποίο αποτελεί τη βιτρίνα για τα ελληνικά κρασιά στο εξωτερικό, έχοντας ως αιχμή το παγκοσμίου φήμης Ασύρτικο. Το Κτήμα Άλφα των Ιατρίδη – Μαυρίδη με βάση το Αμύνταιο στη Φλώρινα τα τελευταία χρόνια υλοποιεί σημαντικές επενδύσεις σε όλα τα επίπεδα για την προώθηση των κρασιών του. Πέρυσι οι επενδύσεις της ξεπέρασαν τα 7 εκατ. ευρώ και με φόντο τη συμφωνία στη Σαντορίνη εκτιμάται πως θα απαιτηθούν νέα κεφάλαια καθώς το οινοποιείο της Μπουτάρης απαιτεί να εκσυγχρονιστεί. Να σημειωθεί πως υπήρξαν και πληροφορίες πως συζητείται και η πώληση των αμπελώνων που διατηρεί η εταιρεία σε έκταση 60 στρεμμάτων στο Ακρωτήρι, ωστόσο η Premia προσώρας κράτησε αποστάσεις, χωρίς να το επιβεβαιώνει. Η «Μπουτάρη Οινοποιεία Α.Ε.» εδώ και μια διετία αποτελεί μέλος του ομίλου Sterner Stenhus Greece, με βασικούς μετόχους τον Ηλία και Θωμά Γεωργιάδη, ο οποίος ελέγχει και την Premia. Η Κτήμα Άλφα πέρυσι είχε μια καλή χρονιά καθώς πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 13,85 εκατ. ευρώ (+34% έναντι του 2022) και καθαρή κερδοφορία 4 εκατ. (+81%), έχοντας εξαγωγική παρουσία σε 45 χώρες και ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα σε συνεργασία με την Άμβυξ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Η Εθνική Τράπεζα προσφέρει σταθερή τιμή στο ηλεκτρικό ρεύμα για 10 χρόνια – Εκεί φτάσαμε με τον πόλεμο στην Ουκρανία

Στην Εθνική το προετοίμαζαν εδώ και ενάμιση χρόνο. Έτρεχαν μοντέλα, έκαναν προσομοιώσεις για να διαπιστώσουν το ρίσκο, ερευνούσαν στοιχεία και μετά από ενάμιση χρόνο προετοιμασίας τελικά εγκρίθηκε στο τελευταίο ΔΣ της τράπεζας. Τώρα αυτές τις ημέρες άρχισαν να το επικοινωνούν με τις εταιρείες-πελάτες, καθώς τον Οκτώβριο κάνει το ντεμπούτο στην αγορά και αρχίζουν να υπογράφουν συμβάσεις. Ο λόγος για ένα πρωτοποριακό προϊόν, το οποίο με αντισυμβαλλόμενο την Εθνική Τράπεζα προσφέρει σε εταιρείες -είτε πρόκειται για παραγωγούς, είτε για καταναλωτές- σταθερές τιμές ενέργειας για περίοδο έως και 10 χρόνια. Εκεί καταντήσαμε με τον πόλεμο στην Ουκρανία ο οποίος έπρεπε να έχει τελειώσει… χθες. Η Εθνική συμφωνεί με τον πελάτη την τιμή της ενέργειας και το χρονικό διάστημα που θέλει να έχει σταθερή τιμή, υπογράφει τη σύμβαση και κάνει hedge στην αγορά. Το συγκεκριμένο προϊόν θα λυτρώσει ενεργοβόρες και όχι μόνον βιομηχανίες καθώς δίνει τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες να κλειδώσουν για το διάστημα που θέλουν το ενεργειακό κόστος. Αν το κόστος της ενέργειας υπερβαίνει την τιμή που συμφωνήθηκε, ο πελάτης πληρώνεται το επιπλέον ποσό από την Εθνική. Αν είναι μικρότερο τότε δίνει στην ΕΤΕ τη διαφορά. Απευθύνεται σε μεγάλους και μικρούς παίκτες της ενεργειακής και όχι μόνον αγοράς είτε αφορά κάλυψη retail πωλήσεων για έναν πάροχο, είτε π.χ. ένα αιολικό 20ΜW. Ειδικά για τα τελευταία, με την υπογραφή της σύμβασης, ο ιδιοκτήτης του αιολικού έχει κλειδωμένη ταρίφα και κατά συνέπεια μπορεί με τη σύμβαση να πάρει χρηματοδότηση. Το προϊόν σχεδίασε και ετοίμασε η Γενική Διεύθυνση Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής του Βασίλη Καραμούζη και βασίζεται σε μια σειρά ιδιαίτερων στοιχείων της τράπεζας. Για παράδειγμα, από τα 52 TW ενέργειας που καταναλώνονται ετησίως στη χώρα, τα 27TW γίνονται από εταιρείες-πελάτες της Εθνικής. Επιπλέον, η τράπεζα έχει πιστωτικά στοιχεία για την πελατεία της που πηγαίνουν 30 χρόνια πίσω κ.ά.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Συμφωνία για χρηματοδότηση μονάδων διαχείρισης αποβλήτων από το ΕΣΠΑ

Άνοιξε ο δρόμος ώστε μέσα στο επόμενο εξάμηνο να υπογραφούν οι συμβάσεις για την κατασκευή των μεγάλων μονάδων Διαχείρισης Αποβλήτων του Ανατολικού και του Δυτικού τομέα της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Λάρισας, της Καβάλας, αλλά και μικρότερων όπως η Άνδρος, η Τήνος κ.ά. Οι Θ. Σκυλακάκης, Κ. Χατζηδάκης, Ν. Παπαθανάσης, και οι Μ. Γραφάκος και Γ. Ζερβός έκλεισαν μια καλή συμφωνία για την Ελλάδα σχετικά με τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 των έργων Μονάδων Διαχείρισης Αποβλήτων. Οι διαθέσιμοι πόροι ανέρχονται σε 600 εκατ. ευρώ και το μέγιστο ποσοστό χρηματοδότησης ανά μονάδα μπορεί να φτάσει μέχρι το 85% του προϋπολογισμού της επένδυσης. Το σημαντικό όμως με τη συμφωνία είναι ότι διασφαλίζεται η χρηματοδότηση των μονάδων, οι οποίες πλέον μπορούν να ολοκληρωθούν ομαλά.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >