Ως «σανίδα σωτηρίας» για την Αθήνα θεωρείται η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνας-Οινοφύτων αλλά προς το παρόν είναι ακόμα στην σφαίρα της φαντασίας.
Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πρέπει να προωθήσει χωρίς άλλη καθυστέρηση τις νομοθετικές βελτιώσεις που έχει σχεδιάσει για να ξεμπλοκάρει ο θεσμός των πρότυπων προτάσεων που αφορά έργα ΣΔΙΤ ή παραχωρήσεων.
Πρόκειται για ένα εργαλείο ανάθεσης έργων, σύμφωνα με το οποίο η ωρίμανση ενός έργου γίνεται από τον ιδιώτη, ο οποίος και καταθέτει τη μελέτη στο Δημόσιο. Αν στη διαδικασία του διαγωνισμού που ακολουθεί δεν κερδίσει το έργο, τότε αποζημιώνεται για την κατάρτιση των μελετών από την εταιρία που κέρδισε τον διαγωνισμό.
Μια τέτοια πρότυπη πρόταση έχει καταθέσει εδώ και αρκετούς μήνες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για να κατασκευάσει με παραχώρηση 35 ετών έναν αυτοκινητόδρομο 40 χιλιομέτρων ο οποίος θα συνδέει την Αττική Οδό στο ύψος της Ελευσίνας με τα Οινόφυτα.
Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος θα δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό της Αθήνας καθώς τα φορτηγά που σήμερα μπαίνουν στον αστικό ιστό θα μπορούν να παρακάμπτουν το βεβαρυμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου.
Με το συγκεκριμένο έργο εξυπηρετείται η οδική σύνδεση σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών των Οινοφύτων, του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, και του Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά και ταυτόχρονα περιορίζει το κυκλοφοριακό χάος της Αττικής καθώς θα μειωθεί η κυκλοφορία των φορτηγών σε βασικούς οδικούς άξονες π.χ. ο Κηφισός, Λ. Αθηνών κ.ά.