ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αν δεν ψηφίσουν οι νεοδημοκράτες στον ΣΥΡΙΖΑ όπως έκαναν στο ΠΑΣΟΚ «δεν έχει γούστο»
prodeals

Με τον χαμηλότερο μισθό 10% πιο ακριβή από την Ευρωζώνη στα προϊόντα σουπερμάρκετ είναι η Ελλάδα

Η Ελλάδα παραμένει μια ακριβή χώρα για τυποποιημένα προϊόντα σουπερμάρκετ, με κατά μέσο όρο 10% υψηλότερες τιμές σε σύγκριση με την Ευρωζώνη, όπως συμπεραίνει η μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ).

Στην έρευνα αναφέρεται επίσης πως υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω βελτίωσης με παρεμβάσεις οι οποίες αυξάνουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των προμηθευτών, επιφέρουν αλλαγές στη δομή της αγοράς των λιανεμπόρων και – σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα – έχουν στόχο μέσω της εκπαίδευσης να οδηγήσουν σε αυξημένο καταναλωτικό αλφαβητισμό.

Η ΤτΕ υπογραμμίζει και πως για ένα μεγάλο μέρος μη επεξεργασμένων ειδών διατροφής και υπηρεσίες, τα οποία είναι εξίσου σημαντικά για τους καταναλωτές με τα επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα σουπερμάρκετ και είναι ως επί το πλείστον εγχωρίως παραγόμενα, η Ελλάδα είναι μεταξύ των χωρών με τις χαμηλότερες τιμές.

Η ΤτΕ αναλύει τα προϊόντα στα οποία η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα μεταξύ των χωρών της ευρωζώνης, όπως αλεσμένος καφές, βούτυρο, μαργαρίνη, γάλα μακράς διάρκειας έξτρα παστεριωμένο (UHT), χαρτοπετσέτες, χαρτί υγείας, οδοντόκρεμα και ανθρακούχο νερό.

Φέρνει ως παράδειγμα την τιμή του αλεσμένου καφέ στην Ελλάδα που είναι 50% υψηλότερη από το μέσο όρο της ευρωζώνης.

Αν προσαρμόσουμε τη δομή της αγοράς του παραγωγού ώστε να εξομοιώνεται με το μέσο όρο της ευρωζώνης, η διαφορά της τιμής θα μειωθεί κατά 7%.

Επιπλέον, αν οι Έλληνες καταναλωτές κατανάλωναν τις ίδιες ποσότητες αλεσμένου καφέ όπως στη ζώνη του ευρώ και αγόραζαν παρόμοιες (μεγαλύτερες) συσκευασίες, η διαφορά της τιμής θα μειωνόταν κατά επιπλέον 15%.

Τέλος, αν η δομή της αγοράς λιανικής στην Ελλάδα, τόσο ως προς τον καταναλωτή (υψηλότερος τοπικός ανταγωνισμός) όσο και ως προς τον παραγωγό (μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύς των λιανεμπόρων), ήταν παρόμοια με αυτή της ευρωζώνης, η μέση διαφορά τιμής θα μειωνόταν κατά 13% ακόμη.

Το ανερμήνευτο μέρος της διαφοράς τιμής του αλεσμένου καφέ (15%), δηλ. το μέρος εκείνο που δεν μπορεί να ερμηνευθεί με βάση την παραπάνω ανάλυση, είναι κατά πολύ μικρότερη από το αρχικώς παρατηρούμενο 50%.

Γενικά, για όλα τα προϊόντα η δυνητική μείωση των διαφορών των τιμών στην Ελλάδα είναι σημαντική, με τη μεγαλύτερη μείωση να παρατηρείται στο ανθρακούχο νερό, ήτοι 48 ποσοστιαίες μονάδες. Κατά μέσο όρο, οι διαφορές των τιμών θα υποδιπλασιάζονταν, από 61% σε 31%.

Δηλαδή, η βελτίωση των συνθηκών ανταγωνισμού στην αγορά του παραγωγού θα συμπίεζε τις διαφορές τιμών σε σύγκριση με τη ζώνη του ευρώ. Όμως αισθητή μείωση στις διαφορές των τιμών θα προερχόταν επίσης από τη βελτίωση της δομής της αγοράς λιανικής, μέσω της αύξησης τόσο του τοπικού ανταγωνισμού ως προς τον καταναλωτή όσο και της διαπραγματευτικής ισχύος των λιανεμπόρων απέναντι στους παραγωγούς, π.χ. με τη δημιουργία ενώσεων λιανεμπόρων.

Τέλος, οι διαφορές τιμών θα ήταν μικρότερες σε περίπτωση αλλαγών στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Η δυνητική μείωση των διαφορών των τιμών είναι μεγάλη, η αιτία όμως είναι ότι τα προϊόντα στα οποία η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα στη ζώνη του ευρώ δεν είναι τα πιο αντιπροσωπευτικά από τη σκοπιά των καταναλωτών.

Η ίδια ανάλυση εστιάζοντας σε ένα σύνολο προϊόντων με τα υψηλότερα μερίδια στις συνολικές πωλήσεις στην Ελλάδα, που είναι περισσότερο αντιπροσωπευτικό του καλαθιού του Έλληνα καταναλωτή δείχνει μία άλλη όψη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τα αποτελέσματα για τις 11 κατηγορίες προϊόντων με τα υψηλότερα μερίδια στις συνολικές πωλήσεις.

Ο Νοέμβριος ήταν μήνας αποκάλυψης για τις εταιρείες πληροφορικής

Ο Νοέμβριος μέχρι σήμερα έχει αποδειχθεί μήνας αποκάλυψης για τις εταιρείες πληροφορικής, με σημαντική διψήφια πτώση όλων των μετοχών του κλάδου. Οι αναλυτές -ειδικά αυτή την περίοδο της μεγάλης γεωπολιτικής ανασφάλειας και των επιτοκιακών εκρήξεων- επικεντρώνονται πλέον όχι στον τζίρο και το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των συμβάσεων, αλλά κυρίως στο «bottom line» του ισολογισμού της κάθε μιας κι αυτό οδηγεί σε περίεργα σκαμπανεβάσματα των μετοχών. Χωρίς αμφιβολία, ο κλάδος της Πληροφορικής είναι -μετά τις τράπεζες, φυσικά- ο μεγάλος πρωταγωνιστής της χρηματιστηριακής μας αγοράς. Εντυπωσιακές οικονομικές επιδόσεις, διαδοχικές επιχειρηματικές συμφωνίες, εξαγορές, συγχωνεύσεις και μια μεγάλη ουρά εταιρειών που θέλουν να μπουν στο Χρηματιστήριο. Κοινό μυστικό όλων των εταιρειών, η επιδίωξη να αναλάβουν πολλά και μεγάλα έργα, να αυξήσουν τον τζίρο και το ανεκτέλεστο υπόλοιπό τους, ανεξάρτητα από τη δυνατότητά τους να υλοποιήσουν τις συμβάσεις που υπογράφουν. Γι’ αυτό είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να αναθέτουν την υλοποίηση των έργων σε μικρότερους υπεργολάβους και με τον τρόπο αυτόν να μειώνουν σημαντικά την πραγματική κερδοφορία τους.  
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Ο χειμώνας προβλέπεται βαρύς για την Γερμανία που δεν έχει ρωσικό φυσικό αέριο

Τα επίσημα στοιχεία του γερμανικού κράτους δείχνουν ότι καθώς μπαίνει για τα καλά ο χειμώνας, τα επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αερίου έχουν μειωθεί στο 93,4%, είναι δηλαδή χαμηλότερα από την ίδια περίοδο πέρυσι, αλλά και το 2022. Όταν ο χειμώνας γίνεται βαρύς, η Γερμανία χρησιμοποιεί τα αποθέματα φυσικού αερίου για να κρατά τις τιμές σε λογικά επίπεδα. Τα αποθέματα φέτος μειώνονται ραγδαία μετά τις παγωμένες θερμοκρασίες, την αυξημένη ζήτηση για θέρμανση και την ξηρασία του ανέμου που απαιτεί περισσότερη χρήση για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Πού θα βρει τώρα η Γερμανία τις απαιτούμενες ποσότητες φυσικού αερίου; Τουλάχιστον στην Ελλάδα, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έκανε την απαραίτητη «στροφή» και αγοράζει περισσότερο φυσικό αέριο από από ότι προμηθεύονταν προ του ουκρανικού πολέμου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Δεν υπάρχουν οι αλλαγές που ζήτησε η ΠΟΜΙΔΑ στην φορολογία των ακινήτων και των ενοικίων

Κατατίθεται σήμερα στην Ολομέλεια το νέο φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης, με όλες τις γνωστές διατάξεις. Στο θέμα της φορολογίας των ακινήτων και των ενοικίων δεν υπάρχουν οι αλλαγές που ζήτησε η ΠΟΜΙΔΑ. Στο παρασκήνιο ωστόσο, έχει ξεκινήσει μια συζήτηση που μάλλον θα οδηγήσει σε τροπολογία της τελευταίας στιγμής. Είναι πολύ πιθανό, η τριετής απαλλαγή φόρου στα ενοίκια να ισχύσει και για ιδιοκτήτες που είχαν δώσει τα ακίνητά τους στη βραχυχρόνια μίσθωση (Airbnb κ.λπ.) όχι για 3 χρόνια, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο, αλλά 2 ή ακόμη και 1 χρόνο. Τα υπόλοιπα θα προκύψουν από τη συζήτηση στη Βουλή, με αρχή την αυριανή ομιλία Χατζηδάκη και τις αντιδράσεις-προτάσεις της -νέας- αξιωματικής αντιπολίτευσης. Την Τετάρτη, κατατίθεται και ο Προϋπολογισμός του 2025 στη Βουλή, ενώ ταυτόχρονα θα δημοσιοποιηθεί μια Έκθεση της Κομισιόν που δείχνει ότι το 2017 η Ελλάδα έχανε το 30% των εσόδων της από ΦΠΑ και το 2024 μείωσε αυτό το ποσοστό των απωλειών στο μισό (14,9%), με στόχο το 9% έως το 2027 αν όχι νωρίτερα.  
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Η ΔΕΘ-Helexpo προκηρύσσει διαγωνισμό σχεδιασμού του επετειακού λογοτύπου των 100 χρόνων

Μετά το μεγάλο όπως αποδείχτηκε πολιτικό σκάνδαλο που αφορά το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης η ΔΕΘ-Helexpo προκηρύσσει διαγωνισμό σχεδιασμού του επετειακού λογοτύπου των 100 χρόνων από την ίδρυσή της, με ημερομηνία υποβολής των προσφορών στις 20/12. Ο εικαστικός διαγωνισμός εντάσσεται στο πλαίσιο των εορταστικών δράσεων, που θα πραγματοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025, με αφορμή τα 100 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας και είναι ανοιχτός σε επαγγελματίες (αρχιτέκτονες, γραφίστες, διαφημιστές, εικαστικούς κ.ά.), αποφοίτους, φοιτητές και σπουδαστές (Πολυτεχνείου, Καλών Τεχνών, Εικαστικών και άλλων συναφών σχολών), καθώς και σε ιδιώτες που επιθυμούν να συμμετάσχουν. Οι συμμετοχές μπορούν να είναι ατομικές ή ομαδικές, χωρίς περιορισμό στον αριθμό μελών κάθε ομάδας, ενώ ο δημιουργός της πρότασης που θα κερδίσει το πρώτο Βραβείο θα λάβει χρηματικό έπαθλο ύψους 2.000 ευρώ, ενώ το δεύτερο και τρίτο Βραβείο θα συνοδεύονται από χρηματικό έπαθλο 1.000 ευρώ το καθένα. Η ΔΕΘ-HELEXPO, με απόφαση του διοικητικού της συμβουλίου, όρισε Οργανωτική και Κριτική Επιτροπή του διαγωνισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί η υψηλή ποιότητα των συμμετοχών και να επιλεγεί ένα λογότυπο, το οποίο «θα αναδεικνύει την ιστορία, τις αξίες και την προσφορά του φορέα στην Ελλάδα και διεθνώς», όπως αναφέρεται.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >