Άσε μας κι εσύ ρε Τσίπρα στο πόνο μας...

Πανικός στα εφοπλιστικά γραφεία, «ταρίφα» Τραμπ 3 εκατ. δολαρίων για τα πλοία κινέζικης κατασκευής

Κρύος ιδρώτας έχει λούσει τους Έλληνες εφοπλιστές μετά την πρόταση του Γραφείο του Εκπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών για το Εμπόριο να εφαρμοστούν αυξημένα λιμενικά τέλη σε όσα πλοία δένουν σε λιμάνια των ΗΠΑ και είναι κινέζικων συμφερόντων ή έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα.

Η πρόταση έγινε στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου που έχει ξεκινήσει μεταξύ Πεκίνου και Ουάσινγκτον.

Σύμφωνα με το Reuters τα αυξημένα τέλη μπορεί να φτάνουν μέχρι και τα 3 εκατ. δολάρια.

Όλοι αντιλαμβάνονται ότι κάτι τέτοιο θα είναι τεράστιο πλήγμα για την ελληνική ναυτιλία, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές από τα συνολικά 602 πλοία που έχουν υπό ναυπήγηση, τα 404 είναι σε κινεζικά ναυπηγεία, ποσοστό 67,1%.

Επιπλέον μεγάλο ποσοστό του ήδη υπάρχοντος στόλου είναι επίσης κινεζικής κατασκευής.

Συγκεκριμένα, το 43% του υπάρχοντος στόλου φορτηγών πλοίων και γενικού φορτίου είναι κατασκευασμένο στην Κίνα, ενώ από τα 168 φορτηγά πλοία σε παραγγελία, τα 135 κατασκευάζονται στην Κίνα.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, το 26% του στόλου είναι κινεζικής κατασκευής, ενώ 216 από τα 288 τάνκερ σε παραγγελία κατασκευάζονται στην Κίνα, ποσοστό 75%.

Στον τομέα των κοντέινερ, το 30% του στόλου είναι κινεζικής κατασκευής και όλα τα 46 πλοία σε παραγγελία κατασκευάζονται στην Κίνα.
Βέβαια αυτό που έχει τη σημασία του είναι ότι ο στόλος LNG, το οποίο είναι από τα κύρια φορτία που μεταφέρουν οι ελληνικές εφοπλιστικές εταιρίες από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη έχει αρκετά μικρή έκθεση, καθώς μόλις το 4% του υπάρχοντος στόλου είναι κινεζικής κατασκευής, ενώ από τα 100 πλοία LNG σε παραγγελία, μόλις 7 κατασκευάζονται στην Κίνα.