Μετά από όλα αυτά που συνέβησαν τελικά «όλα καλά» και «συνεχίζεται το πρωτάθλημα μπάσκετ»; Λίγη ντροπή δεν υπάρχει;

Πλήγμα για την ελληνική ναυτιλία: Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν αυξημένα τέλη για τα πλοία «made in China»

Επιβεβαιώθηκαν μερικώς οι φόβοι των Ελλήνων εφοπλιστών, αφού η κυβέρνηση των ΗΠΑ προχώρησε τελικά στην αύξηση των λιμενικών τελών για τα πλοία που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, παρόλα αυτά, οι αυξήσεις ήταν χαμηλότερες του αναμενόμενου, ενώ θα εφαρμοστούν σταδιακά.

Συγκεκριμένα όπως ανακοίνωσε το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR) από τις 14 Οκτωβρίου, τα πλοία που έχουν κατασκευαστεί και ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες θα χρεώνονται με 50 δολάρια ανά καθαρό τόνο, με το ποσό αυτό να αυξάνεται κατά 30 δολάρια ετησίως για τα επόμενα τρία χρόνια.

Τα πλοία κινεζικής κατασκευής που ανήκουν σε μη κινεζικές εταιρείες, όπως δηλαδή είναι πολλά από τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών, θα χρεώνονται με 18 δολάρια ανά καθαρό τόνο, με ετήσια αύξηση της χρέωσης κατά 5 δολάρια για την ίδια περίοδο.

Οι χρεώσεις αυτές θα επιβάλλονται στο πλοίο μία φορά για κάθε ταξίδι, ανεξαρτήτως αριθμού ελλιμενισμών.

Η ανακοίνωση αυτή ήταν πιο ήπια από τις αρχικές προτάσεις για τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής έως και 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε ελλιμενισμό.

Παρ’ όλα αυτά αν αναλογιστούμε ότι ένα μέσο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ μεταφέρει πολλές δεκάδες έως και εκατοντάδες χιλιάδες καθαρούς τόνους φορτίου, οι χρεώσεις αυτές δεν είναι αμελητέες.