Στο εξής, κάθε συναλλαγή που πραγματοποιείται μέσω POS πρέπει να συνδέεται απευθείας με το λογισμικό του επαγγελματία, ώστε να ενημερώνεται άμεσα η Αρχή.
Δυο από τις εταιρείες συστημάτων πληρωμών, η Worlline και η Ε Pay, επιδότησαν το ετήσιο κόστος των 20 ευρώ ανά POS που επέβαλαν οι εταιρίες συστημάτων πληρωμών.
Οι υπόλοιπες εταιρείες δεν το έπραξαν, οπότε κάποιοι πελάτες για να αποφύγουν το συγκεκριμένο κόστος άλλαξαν εταιρείες πληρωμών.
Αυτές οι εξελίξεις προκάλεσαν έκρηξη αντιδράσεων από την πλευρά της VIVA, η οποία δεν ακολούθησε την πολιτική πίεσης που άσκησε ο ανταγωνισμός, αλλά εκτόξευσε για αρχή μια σειρά εξώδικα.
Τα πυρά της VIVA δέχθηκαν και οι δυο από τις τρεις εταιρίες software που μεσολαβούν για την προσαρμογή των συνδέσεων και συγκεκριμένα οι SoftOne και Entersoft.
Η VIVA να κατηγορεί ότι δεν υφίστανται τεχνικοί περιορισμοί, αλλά ιδιαίτερα εμπορικά συμφέροντα που οδηγούν τους επαγγελματίες σε αλλαγή παρόχου POS για να συνεχίσουν να λειτουργούν.
Στην αντεπίθεση πέρασαν οι SoftOne και Entersoft απαντώντας επίσης με ξεχωριστές εξώδικες δηλώσεις που έχουν αποστείλει στη Viva για τα όσα ισχυρίζεται η εταιρεία τα οποία χαρακτηρίζουν «αόριστα, αβάσιμα, αναληθή, συκοφαντικά και δυσφημιστικά».
Στις εξώδικες δηλώσεις, οι οποίες επίσης έχουν κοινοποιηθεί στην ΑΑΔΕ, το Γραφείο του Υπ. Οικονομικών, τον ΓΓ Εμπορίου, την Επιτροπή Ανταγωνισμού καθώς και τις εταιρείας Euronet και Worldline, αναπτύσσονται σειρά επιχειρημάτων ως απάντηση στις καταγγελίες Viva για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Το βασικότερο όμως επιχείρημα σημειώνεται στο παρακάτω απόσπασμα:
«Περαιτέρω, μέσω της συνεργασίας μας με τα ιδρύματα πληρωμών Worldline και Euronet/Epay (στην περίπτωση της SoftOne, με τη Euronet/Epay μόνο η Entersoft) τα τελευταία απορρόφησαν το σχετικό κόστος του λογισμικού διασύνδεσης υπέρ των εμπόρων προκειμένου να προωθήσει τις υπηρεσίες του στην αγορά αποδοχής μέσων πληρωμής. Άλλωστε, όπως καλώς γνωρίζετε, προ ολίγων μηνών είχε λάβει χώρα διαπραγμάτευση για αντίστοιχη συνεργασία και με την εταιρεία σας, η οποία όμως δεν τελεσφόρησε. Μάλιστα, από όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, η εταιρεία σας έχει συνάψει και ανακοινώσει συνεργασίες με άλλες εταιρείες λογισμικού για την προνομιακή αντιμετώπιση των πελατών τους.
Προξενεί συνεπώς ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση πώς μας καλείτε να σταματήσουμε μια πρακτική, η οποία, εκτός του ότι είναι καθόλα νόμιμη και προς το συμφέρον των εμπόρων, εφαρμόζεται από εσάς τους ίδιους».
Επιπλέον τα δύο εξώδικα αναφέρουν:
«Επιπλέον, ως προς τους παντελώς αόριστους και αβάσιμους ισχυρισμούς σας περί δήθεν εκ μέρους μας εκμετάλλευσης της προθεσμίας διασύνδεσης των εμπόρων με τα τερματικά POS με σκοπό τάχα να εξαναγκαστούν να συμβληθούν με συγκεκριμένους παρόχους πληρωμών, επισημαίνουμε αφενός ότι η Εταιρεία μας κατάφερε να ολοκληρώσει τις διασυνδέσεις με τους βασικούς παρόχους πληρωμών ήδη από τις αρχές Αυγούστου 2024 αφετέρου ότι είμαστε μέσω του ΣΕΠΕ σε συνεχή επικοινωνία με την ΑΑΔΕ και καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου, όποιος πελάτης μας δεν μπορεί τεχνικά να διασυνδεθεί, να εξαιρείται προσωρινά από την καταληκτική ημερομηνία συμμόρφωσης ώστε να μην κινδυνεύει με πρόστιμο, ήτοι πράττουμε το ακριβώς αντίθετο από αυτό που παραπλανητικά επικαλείστε».
Πάντως Softone και Entersoft έχουν συνδέσει χιλιάδες εμπόρους με όλους τους παρόχους και φυσικά και με τη Viva. Η συνέχεια στα δικαστήρια, καθώς φαίνεται ότι χτυπάνε το σαμάρι για να ακούσει ο γάιδαρος…