«Πώς επηρεάζουν -λέει- οι δασμοί Τραμπ την Ελλάδα»! Δηλαδή «Κι η μυλωνού τον άνδρα της με τους πραματευτάδες»...

Το ΥΠΟΜΕ ρωτάει τους Κρητικούς για τα «επιδοτούμενα» διόδια στον ΒΟΑΚ

Τη διενέργεια έρευνας κοινής γνώμης για τα διόδια στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ανέλαβε να εκπονήσει η συμβουλευτική εταιρεία Invision, κατόπιν ανάθεσης από το Υπουργείο Υποδομών.

Η έρευνα εντάσσεται στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την υπογραφή της τελικής σύμβασης του έργου μέσα στον Απρίλιο.

Η εν λόγω σύμβαση αφορά το πιο κρίσιμο τμήμα του ΒΟΑΚ, αυτό που συνδέει τα Χανιά με το Ηράκλειο, με ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η έρευνα θα συμβάλει στον καθορισμό του τελικού χρηματοδοτικού μοντέλου του έργου — με άλλα λόγια, στο ποσοστό της κάθε διέλευσης που θα επιδοτείται από το Δημόσιο προς την ανάδοχο εταιρεία.

Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω τμήμα του αυτοκινητοδρόμου αναμένεται να εφαρμοστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα το σύστημα των λεγόμενων «σκιωδών διοδίων».

Δηλαδή, για κάθε διέλευση, το Δημόσιο θα καταβάλλει στην εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ένα επιπλέον ποσό.

Η αρχική προσφορά της εταιρείας, η οποία έγινε αποδεκτή, προβλέπει ότι το Δημόσιο θα καλύπτει το 64,62% του κόστους κάθε διέλευσης. Με απλά λόγια, για κάθε 1 ευρώ που πληρώνει ο οδηγός, το Δημόσιο θα συνεισφέρει επιπλέον 0,64 ευρώ. Ωστόσο, το τελικό ποσοστό επιδότησης θα καθοριστεί στην τελική σύμβαση.

Το εύλογο ερώτημα που τίθεται είναι πώς ακριβώς η έρευνα κοινής γνώμης θα επηρεάσει τον καθορισμό του ποσοστού επιδότησης, δεδομένου ότι –λογικά– οι πολίτες θα εκφράσουν αρνητική στάση απέναντι στην επιβολή διοδίων.

Υπενθυμίζεται ότι για τη χρηματοδότηση του έργου έχουν εξασφαλιστεί 600 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 1,75 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο προβλέπει τη λειτουργία ενός σύγχρονου, ηλεκτρονικού συστήματος πλευρικών διοδίων στον ΒΟΑΚ.

Το σύστημα θα καταγράφει τις πινακίδες των οχημάτων κατά την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο και η χρέωση θα γίνεται στην έξοδο, ανάλογα με την απόσταση που έχει διανυθεί.