Η πρώτη συναυλία μόνο για εμβολιασμένους έγινε στο Ισραήλ. Ήταν μια εκδήλωση που μπορεί να θέσει προηγούμενο σε έναν κόσμο που λαχταρά να επιστρέψει σε μια φυσιολογική ζωή: μια μουσική συναυλία στην οποία παρευρέθηκαν μόνον εμβολιασμένοι.
Στο έργο το «παρών» έδωσαν 150 θεατές (230 είναι συνολικά οι θέσεις) με τις άδειες καρέκλες να δίνουν τον τόνο.
Στο Ισραήλ το πρόγραμμα εμβολιασμού του πληθυσμού μετά την εντυπωσιακή εκκίνηση και τον εμβολιασμό του 1/3 του πληθυσμού και με τις δύο δόσεις, πλέον δείχνει να «βαλτώνει» καθώς έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό η προσέλευση στα εμβολιαστικά κέντρα.
Η υπαίθρια συναυλία στο Τελ Αβίβ σήμερα ήταν μια από τις πρώτες σε ένα πρόγραμμα για την επανεκκίνηση των πολιτιστικών εκδηλώσεων στη χώρα, περιορίζοντας τη συμμετοχή σε άτομα που έχουν εμβολιαστεί ή σε άτομα με ανοσία μετά την προσβολή τους από την νόσο.
Οι παρευρισκόμενοι υποχρεώθηκαν να παρουσιάσουν ένα «πράσινο διαβατήριο», ένα πιστοποιητικό επικυρωμένο από τις κρατικές αρχές, το οποίο έδειχνε ότι είχαν λάβει και τις δύο δόσεις ενός εμβολίου περισσότερο από μία εβδομάδα πριν την εκδήλωση ή ότι είχαν αναρρώσει από τη νόσο Covid-19 και θεωρούνται ότι έχουν ανοσία.
Μια θετική σε πρώτη φάση εξέλιξη, αλλά με πολλές αρνητικές προεκτάσεις, καθώς δημιουργούνται πολλαπλά ερωτήματα για την κουλτούρα διαχωρισμού η οποία επιβάλλεται στις κοινωνίες την εποχή της πανδημίας και τις διακρίσεις που θα προκύψουν εις βάρος εκείνων που δεν εμβολιάστηκαν.
Τα «διαβατήρια» έχουν διάρκεια έξι μηνών από τη στιγμή του πλήρους εμβολιασμού, ωστόσο ήδη ακούγονται πολλές φωνές διαμαρτυρίας, καθώς η κυβέρνηση Νετανιάχου επιχειρεί να επεκτείνει τη χρήση τους και σε χώρους εργασίας αναγκάζοντας, εμμέσως, τους πολίτες να λάβουν το εμβόλιο.
Χθες Τρίτη, ήταν η σειρά του θεάτρου Καν της Ιερουσαλήμ να γίνει ο πρώτος χώρος, μάλλον παγκοσμίως, που φιλοξενεί θεατρική παράσταση όπου συντελεστές, προσωπικό και θεατές ήταν όλοι εμβολιασμένοι.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Ούντι Μπεν Μοσέ έδειχνε ιδιαίτερα αγχωμένος λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία για την πρεμιέρα του έργου του Νόελ Κάουαρντ “Blithe Spirit”.
Μεγαλύτερος φόβος του δεν ήταν ο ίδιος ο Covid, αλλά το πώς η πανδημία θα μπορούσε να επηρεάσει την ατμόσφαιρα του θεάτρου, καθώς αποστάσεις και μάσκες δεν συνθέτουν και το καλύτερο σκηνικό για να απολαύσει κάποιος την τέχνη είτε πάνω είτε κάτω από το σανίδι.