Ήταν ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου το 2005, όταν μια νέα εταιρεία έκανε το ντεμπούτο της στο διαδίκτυο. Ιδρύθηκε από τρεις πρώην υπαλλήλους της PayPal, που λίγο καιρό νωρίτερα είχε πουληθεί στο eBay.
Οι Steve Chen, Chad Hurley και Jawed Karim λοιπόν ονόμασαν αυτή τη νέα εταιρεία YouTube. Οι απόψεις τους διίστανται όσον αφορά την έμπνευσή της. Στο διαδίκτυο αναφέρεται ότι η ιδέα προέκυψε μετά από ένα δείπνο, όταν οι παρευρισκόμενοι δεν μπορούσαν να μοιραστούν τα βίντεο που τράβηξαν κατά τη διάρκειά του. Οι Chen και Karim δεν την επιβεβαίωσαν ποτέ.
Ο Karim είχε πει σε ανύποπτη στιγμή πως η έμπνευση του ήρθε όταν είδε το show στο ημίχρονο του τότε Super Bowl, όπου ο Justin Timberlake είχε εκθέσει το στήθος της Janet Jackson. Έψαχνε αλλά δεν έβρισκε εύκολα βίντεο από το περιστατικό. Το τσουνάμι στην Ινδία το 2004, τους οδήγησε οριστικά σε ένα site όπου μοιράζονται βίντεο. Αν και αρχικά, το προόριζαν για site γνωριμιών με βίντεο, κάτι όμως που γρήγορα εγκατέλειψαν.
Σαν start-up λοιπόν έψαξε χρηματοδότηση. Πήρε 11,5 εκατομμύρια από την Saquoia Capitan και 8 από την Artis Capital Management. Τα πρώτα γραφεία βρίσκονταν πάνω από μια πιτσαρία και ένα ιαπωνικό εστιατόριο στην Καλιφόρνια. Το πρώτο βίντεο ανέβηκε στις 23 Απριλίου του 2005, όπου ο Karim βρισκόταν στον ζωολογικό κήπο του Σαν Ντιέγκο.
Η πρεμιέρα του πλήρους website έγινε τον Δεκέμβριο του 2005, όταν το YouTube είχε ήδη 8 εκατομμύρια προβολές την ημέρα. Σε αντίθεση με τα όσα πιστεύει το κοινό, το Vimeo είναι πιο παλιό παρόμοιο site, αφού ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2004. Αλλά το YouTube άρχισε να εξελίσσεται ραγδαία.
Σχεδόν 1,5 χρόνο από την ίδρυση του και 10 μήνες μετά από την ολοκληρωμένη κυκλοφορία του, η Google αγόρασε το YouTube με το αστρονομικό ποσό του 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σχεδόν 100 φορές παραπάνω από την αρχική του επένδυση. 82,5 για τους λάτρεις της απόλυτης στατιστικής.
Πλέον μπορεί να ακούγεται κανονικό σαν ποσό, αλλά τότε δεν ήταν λίγοι εκείνοι που είπαν ότι ήταν υπερβολικό. Τον Μάρτιο του 2005, το YouTube είχε 25 εκατομμύρια βίντεο. Μέσα σε 15 χρόνια έχει φτάσει τα δεκάδες δισεκατομμύρια βίντεο.
Το 2017, τα έσοδα της Google ήταν 8 δις. Το 2020 ήταν σχεδόν 20. Η Google λοιπόν έχει φτάσει να βγάζει τα δεκαπλάσια της αρχικής επένδυσης μέσα σε ένα μόλις χρόνο. Οπότε μάλλον η επένδυση της Google ήταν όχι μόνο καλή ιδέα, αλλά και σε συμφέρουσα τιμή.