Η εποχή της βιντεοκασέτας, όπου κάθε σπίτι είχε εξοπλιστεί και από μια συσκευή βίντεο, ανέδειξε ηθοποιούς που αγαπήθηκαν από το κοινό πάρα την προφανή αδυναμία της παραγωγής και του σεναρίου να αναδείξουν το ταλέντο τους.
Ένας από τους ανερχόμενους ηθοποιούς της δεκαετίας του 80 ήταν και ο Μιχάλης Μόσιος, ο οποίος ενσάρκωνε τον θρυλικό Ταμτάκο, τον τσιγγάνο από την Αγία Βαρβάρα με τα καρώ σακάκια, την τραγιάσκα και τα πολύχρωμα ρούχα. Οι κασέτες του Ταμτάκου είχαν αξιοσημείωτη επιτυχία και ο ηθοποιός έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό. Ο Μιχάλης Μόσιος έπαιξε τον ίδιο ρόλο σε 14 βιντεοταινίες, αλλά και σε επιθεωρήσεις στο θέατρο.
Ο Ταμτάκος «γεννήθηκε» το 1975 στη θεατρική παράσταση «Η Χαρτοπαίχτρα» με τη Ρένα Βλαχοπούλου, που ανέβαινε σε θέατρο της Θεσσαλονίκης. Ο Μόσιος υποδυόταν τον γιο της Βλαχοπούλου. Μια μέρα ο ηθοποιός Θέμης Μάνεσης, ο οποίος έπαιζε έναν παπατζή μέσα στο αστυνομικό τμήμα, αρρώστησε και έπρεπε να αντικατασταθεί. Έτσι, ο Μόσιος ανέλαβε να παίξει και τους δυο ρόλους. Στην ταινία τον παπατζή είχε παίξει αμίμητος Νίκος Φέρμας, ως Βάγγος Καψούρης.
Ο Μόσιος όμως, αποφάσισε να δώσει το δικό του στίγμα στον ρόλο του παπατζή. Φόρεσε περούκα και άρχισε να μιλά με την προφορά των τσιγγάνων. Στο θέατρο έγινε χαμός. Το κοινό αιφνιδιάστηκε από την ερμηνεία του και ξέσπασε σε αυθόρμητα γέλια. Μόλις τελείωσε η παράσταση, η Βλαχοπούλου του είπε: «εσύ κάνεις για επιθεώρηση».
Επτά χρόνια αργότερα, ο Ταμτάκος μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τις ταινίες «Το παιδί του σωλήνα» το 1982 και τη «Γύφτικη Κομπανία» το 1983. Όμως, ο κινηματογράφος περνούσε κρίση κι έτσι οι περιπέτειες του αστείου τσιγγάνου που πουλούσε πατάτες και φρούτα με το ντάτσουν, μεταφέρθηκαν στις βιντεοκασέτες.
Μέσα σε έναν χρόνο, το 1986, γυρίστηκαν τέσσερις ταινίες με πρωταγωνιστή τον Ταμτάκο: «Ο γυφτοροκάς», «Γύφτικη δυναστεία», «Ο γυφτοαριστοκράτης», «Ο τελευταίος γυφτοκράτορας». Έως το 1990, όταν η εποχή της βιντεοκασέτας είχε παρακμάσει, γύρισε ακόμη 10 ταινίες με τον ίδιο ρόλο: «Χαμός στο Αιγάλεω Σίτι», «Ταμτάκος ο ηλεκτρονικός γύφτος», «Ο Ταμτάκος στο ναυτικό», «Ο ερωτόγυφτος με το Ντάτσουν», «Ταμτάκος ο Μαραντόνα της Αγίας Βαρβάρας», «Τα δίδυμα», «Γύφτος και γοητεία», «Γυφτιά το μεγαλείο σου», «Ταμτάκο προχώρα, ξεβρώμισε τη χώρα» και «Ο Ταμτάκος ζει». Παρόλο που ο κόσμος ταύτισε τον Μόσιο με τον Ταμτάκο, ο ηθοποιός δεν τον μίσησε ποτέ. Όπως έχει δηλώσει σε συνέντευξή του, «αυτός ο ρόλος μου έδωσε ψωμί να φάω».
Η άγνωστη καριέρα του στο θέατρο
Το μεγάλο παράπονο του ηθοποιού είναι ότι μετά τη μεγάλη επιτυχία του Ταμτάκου, δεν είχε προτάσεις για κάποιον άλλο ρόλο παρόλο που στο παρελθόν είχε παίξει σε δεκάδες παραστάσεις. Ο Μιχάλης Μόσιος σπούδασε στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Η καριέρα του ξεκίνησε με ρόλους σε αρχαία έργα και παραστάσεις ξένων θεατρικών συγγραφέων. Έπαιξε Αριστοφάνη, Αισχύλο και Σοφοκλή, ενώ ακολούθησαν ρόλοι στον «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ και στον «Φάουστ» του Γκαίτε. Το 1972 κατέβηκε στην Αθήνα, όπου υπήρχαν περισσότερες ευκαιρίες. Έπαιξε στην παράσταση «Ριχάρδος Γ» πλάι στον Δημήτρη Χορν. Ο Μόσιος έπαιξε σε πολλές ακόμα θεατρικές παραστάσεις. Δεν υπήρξε ούτε μια χρονιά που να έμεινε εκτός σκηνής. Ακόμη και όταν περνούσε δύσκολα.
Το 1974 η αρραβωνιαστικιά του σκοτώθηκε σε ατύχημα που είχαν με το μηχανάκι
Το ζευγάρι μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Ο Μόσιος είχε πάθει διάσειση και έσπασε τον ώμο του. Όμως, η φίλη του είχε τραυματιστεί σοβαρά και λίγες μέρες αργότερα ξεψύχησε. Ο ηθοποιός έπαθε κατάθλιψη. «Δεν άκουγα, δεν μιλούσα, δεν κοιμόμουν, δεν έτρωγα. Ήμουν εγώ και τα κόκαλά μου», είχε δηλώσει σε συνέντευξή του.
Σιγά σιγά με τη βοήθεια δυο φίλων του από τη Θεσσαλονίκη, συνήλθε. Όμως, δεν την ξέχασε ποτέ και έχει ακόμα πράγματά της. Εκείνη τη χρονιά ο Μόσιος έπαιξε με την Ρένα Βλαχοπούλου στην παράσταση «Ο Σεΐχης Της Καβάλας». Εκτός από την Βλαχοπούλου, συνεργάστηκε και με άλλα μεγάλα ονόματα, όπως ο Ντίνος Ηλιόπουλος, η Κατερίνα Γιουλάκη, ο Νίκος Ρίζος, ο Γιώργος Φούντας, ο Νίκος Κούρκουλος, η Μπέτυ Λιβανού και η Χρυσούλα Διαβάτη.
Μετά το τέλος των βιντεοταινιών, ο θρυλικός Ταμτάκος ξεχάστηκε. Συνέχισε όμως να κάνει επιθεωρήσεις. Στην τηλεόραση εμφανίστηκε ελάχιστες φορές. Εκτός από τη συμμετοχή του στις σειρές «Λούνα Παρκ», «Εν Τούτω Νίκα», «Η κούρσα του θανάτου», «Ορκιστείτε παρακαλώ» και «Θέατρο της Δευτέρας: Γυάλινος Κόσμος» του Τένεσι Ουίλιαμς, δεν δέχτηκε ποτέ κάποια άλλη πρόταση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.