Μαύρα εφαρμοστά τζιν, ασύμμετρα κουρέματα, piercing και πολλές φορές έντονο makeup είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του στιλ emo, ένα στιλ πολύ δημοφιλές την δεκαετία του 2000.
Το emo ύφος βρίσκει τις ρίζες του στα 80s, όμως απέκτησε mainstream και global χαρακτήρα αρκετά χρόνια αργότερα. Ο όρος «emo» προέρχεται από την λέξη emotional, και περιέγραφε τότε την καταπιεσμένη νεολαία που επέλεξε να εκφραστεί μέσα από σκοτεινούς στίχους, σκοτεινή μουσική και σκοτεινό μακιγιάζ.
Το λεξικό του Cambridge περιγράφει το «emo» ως «ένα νεαρό άτομο που του αρέσει αυτή η μουσική, φορά κυρίως μαύρα ρούχα, συχνά νευρικό, ανήσυχο και δυστυχισμένο».
Λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο με τον οποίο η μόδα κάνει κύκλους, τα σημάδια επιστροφής των emo σχεδόν 20 χρόνια αργότερα, δεν αποτελούν έκπληξη.
Μια ματιά στις πασαρέλες αρκεί για να σας πείσει ότι αυτή η επιστροφή είναι πραγματική και οι αναφορές στους συναισθηματικούς Emo πολλές.
Τον Ιανουάριο, ο Peter Philips δημιούργησε μακιγιάζ ματιών με ένα μαύρο δάκρυ κάτω από τα μάτια των μοντέλων για τα λουκ του Dior στο σόου SS19. Ο οίκος Gucci έστειλε μοντέλα στο runway με καθαρά δάκρυα στα πρόσωπά τους στη διάρκεια του φθινοπωρινού show (2019) στο Μιλάνο μόλις ένα μήνα αργότερα. Στο show Junya Watanabe, τα μοντέλα εμφανίστηκαν με τεράστιες spider lashes και pigtail κοτσίδες.
Για τον Yohji Yamamoto, η Pat McGrath εφάρμοσε σκούρο μπλε -σχεδόν μαύρο- χρώμα στα χείλη των μοντέλων, ενώ ο οίκος Marine Serre πήγε τα πράγματα σε άλλο επίπεδο, με ένα διαφορετικό show αφιερωμένο σε κάποιο μετα-αποκάλυπτικό μέλλον, όπου τα μοντέλα είχαν ασημένιου χρώματος «μάσκες» και εκφραστικά μαύρα μάτια.
Εκτός όμως από το μακιγιάζ και τα μαλλιά ήταν εξίσου emo: ο Eugene Souleiman δημιούργησε punk χτενίσματα στo Margiela και η Julien D’ys μαύρες περούκες με λιπαρή greasy υφή, εμπνευσμένες από το θέμα της συλλογής, που δεν ήταν άλλο από την αναζήτηση της ομορφιάς στο σκοτάδι και τις σκιές.
Και ο οίκος Prada με τον hairstylist Guido Palau, άντλησε έμπνευση από μια ελαφρώς gothic, emo icon, την Wednesday, της οικογένειας Addams, τοποθετώντας extensions στα μαλλιά των κοριτσιών με μακριές μαύρες πλεξούδες να πέφτουν στους ώμους τους.
Ενώ υπήρχαν πολλά στοιχεία στο μακιγιάζ και το στιλ των μαλλιών τις προηγούμενες σεζόν που μαρτυρούσαν την επιστροφή με goth και pank αναφορές, αυτό που κάνει την emo κουλτούρα να ξεχωρίζει ιδιαίτερα ως beauty trend αυτή την στιγμή είναι το συναίσθημα.
Τα κρυστάλλινα δάκρυα που δημιούργησε o makeup artist Thomas de Kluyver στην συλλογή του Gucci για το φθινόπωρο 2019 έδειχναν περισσότερο emotional παρά gothic.
Πέρα όμως από τα διεθνή runways, το emo εμφανίζεται ως μία τάση και στα προιόντα ομορφιάς.
YSL, Fenty By Rihanna και Kat Von D, είναι μόνο μερικά από τα brands που έχουν συμπεριλάβει ανάμεσα στις συλλογές τους emo-esque προϊόντα ματιών και χειλιών.
Το γεγονός ότι οι emo επιστρέφουν, σχετίζεται με τα όσα συμβαίνουν στον κόσμο αυτή την στιγμή. Η μόδα και η ομορφιά αποκτούν φωνή και περνούν όλο και πιο ηχηρά μηνύματα με το δικό τους τρόπο κάνοντας statement.
Αυτή την φορά ο κόσμος της ομορφιάς γίνεται πιο συναισθηματικός. Εξάλλου το πρόσωπό μας είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι άλλοι και τα κρυστάλλινα δάκρυα και το έντονο emo liner στέλνουν ένα ισχυρό σήμα.
Είμαστε όλοι Emo και είναι εντάξει να το εκφράσουμε.