Mια από τις βασικές συνέπειες του κορωνοϊού είναι οι αλλαγές στο παραδοσιακό εργασιακό μοντέλο.
Η τηλεργασία μπήκε ξαφνικά, απότομα και υποχρεωτικά στη ζωή μας λόγω της πανδημίας από τον Μάρτιο του 2020 χωρίς να υπάρχει κανενός είδους προετοιμασία ή περίοδος προσαρμογής για τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις. Οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να δουλέψουν από το σπίτι.
Πρόσφατη έρευνα που διενήργησε η OnePoll εκ μέρους της Αera διαπίστωσε ότι το πόσο αποδοτικός είναι κάποιος και πόσο ευτυχισμένος με την εργασία που κάνει εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τι συναισθήματα του εμπνέει ο χώρος στον οποίο βρίσκεται.
Ειδικότερα, στην έρευνα συμμετείχαν 2.000 Αμερικανοί: το 39% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η διάθεση και τα συναισθήματά του επηρεάζονται σημαντικά από το περιβάλλον του και το 25% ισχυρίζεται ότι το περιβάλλον μπορεί να αλλάξει «εντελώς» το πώς αισθάνεται για την εργασία του.
Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διάθεση των εργαζομένων, οι οποίοι δουλεύουν από το σπίτι, είναι η θερμοκρασία του δωματίου, πόσο τακτοποιημένο και καθαρό είναι το δωμάτιο στο οποίο εργάζονται και η μυρωδιά του χώρου.
Οι μισοί συμμετέχοντες της έρευνας δήλωσαν ότι είναι πιο αποδοτικοί όταν έχουν μπροστά τους έναν λευκό τοίχο, ενώ το 53% είπε ότι δεν μπορεί να ακούει μουσική ή κάποια διαδικτυακή ηχητική μετάδοση όταν εργάζεται. Επίσης, αν κάτι μέσα στο δωμάτιο δεν είναι στη θέση του, το 66% είπε ότι δεν μπορεί να σκεφτεί κάτι άλλο πέρα από αυτό μέχρι να διορθωθεί.
Τα αποτελέσματα της έρευνας επίσης έδειξαν ότι το 78% των ανθρώπων χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη ρουτίνα όταν εργάζεται ή δουλεύει σε έναν συγκεκριμένο χώρο στο σπίτι για να αισθάνεται άνεση. 75% δήλωσε ότι πρέπει να είναι σε έναν cozy χώρο για να αισθάνεται χαλαρός και το 40% φτιάχνει ένα αγαπημένο σνακ για να καταπολεμήσει το άγχος της δουλειάς.
Το 45% των ερωτηθέντων δηλώνει πως η κρεβατοκάμαρα είναι το δωμάτιο όπου νιώθει άνεση και χαλαρότητα, ενώ το 25% δηλώνει πως στο υπνοδωμάτιο δεν μπορεί να είναι αποδοτικός. Οσο για τα χρώματα, το 65% είπε ότι βρίσκει τα μπλε χρώματα χαλαρωτικά και το 39% τα βρίσκει «ενεργοποιητικά». Η μυρωδιά της κανέλας φάνηκε από την έρευνα να ενεργοποιεί σε μεγάλο βαθμό την αποδοτικότητα (55%).
Τέλος, το 23% αγόρασε καινούργια έπιπλα τους τελευταίους 12 μήνες, όπου προτεραιότητα δόθηκε στην άνεση. 61% αγόρασε άνετα καθίσματα όπως πολυθρόνα και το 48% αγόρασε γραφείο και άνετη καρέκλα.