Εκ των πραγμάτων το να δουλεύεις σε εστιατόριο έχει τα θετικά του: Δωρεάν φαγητό, ευέλικτο ωράριο, tips. Τίποτα όμως από αυτά δεν σε αποζημιώνει αρκετά για το γεγονός ότι είσαι υποχρεωμένος να εξυπηρετείς και να είσαι ευγενικός απέναντι στους πιο αγενείς και ενοχλητικούς πελάτες.
Αν έχεις δουλέψει ποτέ στο συγκεκριμένο χώρο ξέρεις πολύ καλά ποιες συμπεριφορές να αποφύγεις όταν επισκέπτεσαι τέτοια μέρη. Αν όχι, τότε είσαι σίγουρα πολύ βαθιά νυχτωμένος και χρειάζεται να διαβάσεις επειγόντως την παρακάτω λίστα.
Κάθεσαι υπερβολικά πολλή ώρα
Προφανώς και ο οποιοσδήποτε επιχειρηματίας θα χαιρόταν εάν μάθαινε πως οι πελάτες του εκτιμούν τόσο πολύ το χώρο, ώστε να θέλουν να κάτσουν με την παρέα τους και να συζητήσουν για κάποια ώρα. Όχι όμως όταν το παρακάνουν και υπάρχει ουρά πελατών που περιμένει τη σειρά τους. Εάν έφαγες και πλήρωσες το λογαριασμό, είναι ώρα να σηκωθείς σιγά σιγά.
Δεν διαβάζεις το μενού
Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι βαριούνται να διαβάσουν την περιγραφή των πιάτων ή είναι αρκετά αφηρημένοι για να το κάνουν σωστά, με αποτέλεσμα όταν έρχεται το φαγητό τους και περιλαμβάνει κάποιο υλικό που δεν θέλουν να τα βάζουν με το σερβιτόρο και να το στέλνουν πίσω.
Λερώνεις το χώρο χωρίς λόγο
Μπορεί για εσένα το να γεμίζεις τα ποτήρια με αναψυκτικά και αλατοπίπερο, το να κάνεις το τραπεζομάντηλο χίλια κομμάτια ή να “κρύβεις” τις χαρτοπετσέτες πίσω από το ντεκόρ να είναι παιχνίδι, για το δύσμοιρο το σερβιτόρο όμως είναι πραγματικός εφιάλτης.
Διακόπτεις το σερβιτόρο
Οι περισσότεροι σερβιτόροι όταν φτάνουν στο τραπέζι σου σε καλωσορίζουν λέγοντας το όνομά τους. Δεν υπάρχει τίποτα πιο αγενές από το να μην αφήνεις τον άνθρωπο να τελειώσει τη φράση του και κατευθείαν να λες την παραγγελία σου.
Δεν προσφέρεις βοήθεια
Οι σερβιτόροι βρίσκονται στο εστιατόριο για να σε εξυπηρετήσουν. Σύμφωνοι. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν μπορείς να προσφέρεις και εσύ μια χείρα βοηθείας όταν βλέπεις τον ταλαίπωρο άνθρωπο να έχει ισορροπήσει δέκα πιάτα στο δίσκο του προκειμένου να σε εξυπηρετήσει έγκαιρα ή να προσπαθεί να καθαρίσει το τραπέζι σου ενώ εσύ έχεις απλώσει πάνω τσάντα, γυαλιά, κινητό και τα ρούχα που αγόρασες και έδειχνες πριν λίγο στη φίλη σου.
Προσπαθείς να κερδίσεις δωρεάν γεύματα
Εάν το φαγητό σου δεν είναι καλά μαγειρεμένο ή δεν είναι αυτό ακριβώς που παρήγγειλες προφανώς και έχεις κάθε δικαίωμα να το γυρίσεις στην κουζίνα και να ζητήσεις τα χρήματά σου πίσω. Εάν όμως λείπει η μισή ποσότητα, σημαίνει ότι ήταν αρκετά καλό για να καταναλώσεις τόσο και είναι πλέον αστείο να προσπαθείς να παραπονεθείς για αυτό. Απλά μην το κάνεις.
Ξεχνάς ότι είσαι σε δημόσιο χώρο
Καλός ο έρωτας, καλό και το πάθος. Δεν υπάρχει όμως τίποτα πιο άβολο από το να πας σε ένα τραπέζι για να πάρεις παραγγελία από κάποιον, για να συναντήσεις ένα ζευγάρι που συμπεριφέρεται λες και είναι στην κρεβατοκάμαρά του. Γι’ αυτό υπάρχουν τα ξενοδοχεία, όχι τα εστιατόρια.
Απλά δεν έχεις τρόπους
Το ότι κάποιος είναι ο σερβιτόρος σου, δεν σημαίνει ότι είναι και ο δούλος σου. Βρίσκεται εκεί για να σε εξυπηρετήσει και όχι για να υποτάσσεται σε εσένα. Σταμάτα να του συμπεριφέρεσαι σαν να είναι κατώτερος και να τον φωνάζεις “παιδί/κοπελιά”. Λίγος σεβασμός δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.
Αφήνεις ανεξέλεγκτα τα παιδιά σου
Οk είσαι υποχρεωμένος να τα υποστείς όλη την υπόλοιπη μέρα. Όταν επιτέλους βγεις έξω με τους φίλους σου θέλεις λίγο να ηρεμήσεις και να αφήσεις τα παιδιά σου πιο “χαλαρά”. Το κατανοούμε απόλυτα, ωστόσο κανείς από τους εργαζόμενους ή τους πελάτες δεν σε ανάγκασε να κάνεις παιδιά και κατά συνέπεια δεν είναι υποχρεωμένος να ακούει το 3χρονό σου να ουρλιάζει ενώ τρέχει σαν μανιακό γύρω από όλα τα τραπέζι ή εσένα να τσιρίζεις ενώ κυνηγάς τον Κωστάκη που δεν τρώει τον κεφτέ του. Παιδάκια είναι και θα φωνάξουν πού και πού, σύμφωνοι. Ή πειθάρχησέ τα όμως ή κάτσε σπίτι σου.
Δεν ζητάς ευγενικά ειδική μεταχείριση
Όλοι έχουμε τις παραξενιές μας όσον αφορά το φαγητό, τις ειδικές μας προτιμήσεις ή τις αλλεργίες μας. Είναι διαφορετικό όμως να ζητήσεις ευγενικά η σαλάτα σου να μην έχει μπέικον γιατί ενώ φαίνεται λαχταριστή και θέλεις να την απολαύσεις είσαι χορτοφάγος και διαφορετικό να απαιτήσεις να μην έχει γιατί “Ίου νεκρό ζώο, πώς τολμάτε, αηδίες”. Πολύ διαφορετικό.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.