Όλοι μας γνωρίζουμε πως η αναζήτηση εργασίας δεν είναι εύκολη υπόθεση, και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε για να καταφέρουμε να βρούμε και να προσληφθούμε σε μία δουλειά είναι αρκετά.
Συνήθως εκείνο που μας αγχώνει περισσότερο είναι η συνέντευξη με τους υπευθύνους της εταιρείας, της επιχείρησης, του οργανισμού ή της θέσης για την οποία κάναμε αίτηση.
Πολλά κρίνονται από αυτή τη συνέντευξη, ενώ ό,τι κι αν πούμε θα φανεί αργότερα αν ήταν αλήθεια ή ψέμα.
Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ερωτήσεις που θα μπορούσαμε να απαντήσουμε διπλωματικά, αποφεύγοντας την ξεκάθαρη αλήθεια και λέγοντας μερικά «λευκά» ψέματα.
Η Anna Papalia είναι σύμβουλος επαγγελματικής σταδιοδρομίας από τη Φιλαδέλφεια και μέσα από τον λογαριασμό της στο Tik Tok δίνει συμβουλές για το πώς θα τα πάμε καλύτερα σε μία συνέντευξη για δουλειά.
Σε video της, το οποίο έχουν δει εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως, παρουσιάζει τα πέντε «ψέματα» που μπορούμε να πούμε σε μια συνέντευξη για δουλειά, χωρίς να υπάρξουν συνέπειες.
Και για να είμαστε ακριβείς, δεν είναι αμιγώς ψέματα, αλλά μια μικρή παραποίηση της αλήθειας.
«Γιατί ψάχνετε εργασία;»
Η ερώτηση αυτή απευθύνεται κυρίως σε άτομα που ήδη εργάζονται και κάνουν αίτηση για κάποια άλλη θέση.
«Εάν είστε δυσαρεστημένοι στη τρέχουσα θέση σας, είναι πιθανό να φανείτε απαιτητικοί και μικροπρεπείς, αν παραπονεθείτε για το περιβάλλον εργασία σας. Είναι προτιμότερο να πείτε ότι έχετε ξεπεράσει τις απαιτήσεις της θέσης σας και αναζητάτε μια νέα πρόκληση», προτείνει η σύμβουλος.
«Πώς αισθάνεστε για τους συναδέλφους σας και το αφεντικό σας;»
Η Anna Papalia ήταν ξεκάθαρη στο video της: «Δεν με νοιάζει αν εργάζεστε για το χειρότερο αφεντικό στον κόσμο. Δεν πρέπει να το σχολιάζετε στη συνέντευξη εργασίας με το μελλοντικό αφεντικό σας».
Αυτή είναι μία ερώτηση που κάνουν οι επικείμενοι εργοδότες, όχι για να ακούσουν άσχημα λόγια για τον ανταγωνιστή τους, αλλά για να τσεκάρουν το κατά πόσο είστε αξιόπιστοι και ευγενείς.
«Πώς βλέπετε τον εαυτό σας σε x χρόνια;»
Μια ερώτηση που θεωρείται συνηθισμένη ή και αναπόφευκτη. Η σύμβουλος εργασίας προτρέπει τους υποψηφίους να λένε πως βλέπουμε τον εαυτό τους είτε στη θέση για την οποία κάνουν αίτηση είτε σε έναν παρόμοιο ρόλο και τομέα.
«Κανείς δεν θέλει να ακούσει ότι βλέπουμε τον εαυτό μας εκτός χώρου εργασίας ή μόνο με οικογένεια ή με δική του επιχείρηση», είπε η Anna Papalia.
Στο ίδιο video η σύμβουλος μιλά για τις ερωτήσεις γύρω από τα χόμπι. Τονίζει, μάλιστα, πως θα πρέπει να έχουμε ήδη χόμπι που σε έναν βαθμό «ευθυγραμμίζονται» με την εργασία μας ή να τη συμπληρώνουν. Κι αν αυτό δεν συμβαίνει τότε ίσως θα πρέπει να έχετε μερικές ιδέες για παρεμφερείς ασχολίες που θα ξεκινήσετε.
«Ρωτώντας για τα χόμπι σας οι υπεύθυνοι προσλήψεων, θέλουν να διακρίνουν το κατά πόσο είστε διατεθειμένοι να προσπαθήσετε για τη θέση και πόσο χρόνο θα μπορείτε να αφιερώνετε σε αυτή».
@anna..papalia Replying to @dmmoowwrry Dedicated to everyone who said they never lie in interviews @anna..papalia #getanewjob2023 #howtogetanewjob #howtointerview #howtofindajob #interviewtipsneeded #corporatejobs #howtointerview #howtonegotiatesalary ♬ original sound – Career Coach Anna Papalia
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.