Η εφορία ξεκινά το «όργωμα» για τον εντοπισμό τυχόν φοροδιαφυγής από τους influencers, με την ΑΑΔΕ να «επιστρατεύει» την τεχνητή νοημοσύνη για την ενίσχυση του έργου της και την ακριβή εύρεση των εσόδων που λαμβάνουν μέσω των αναρτήσεών τους, οι οποίες διαφημίζουν μαγαζιά και προϊόντα.
Αναλυτικότερα, από τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, η ομάδα των social media της ΑΑΔΕ, που ελέγχει κι αξιοποιεί τις σύγχρονες μεθόδους τεχνητής νοημοσύνης για να έχει «πρόσβαση» (σε νόμιμο πλαίσιο) στους λογαριασμούς, έχει ξεκινήσει έναν εκτενή και εξονυχιστικό έλεγχο.
Μάλιστα, η έρευνα έχει κι αναδρομική ισχύ, δηλαδή μπορεί να πάει και σε αναρτήσεις που έχουν γίνει πριν από χρόνια.
Στο «στόχαστρο» της ΑΑΔΕ, βρίσκονται κυρίως αυτοί που εμφανίζονται με μικρά εισοδήματα, την ίδια στιγμή που παρουσιάζουν μια πολυτελή ζωή, είτε με ακριβά αυτοκίνητα, είτε σε ακριβά ξενοδοχεία, είτε κάνουν ταξίδια και αγοράζουν κοσμήματα και ρούχα πολλών χιλιάδων ευρώ.
Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν πως η ΑΑΔΕ διακρίνει τους influencers σε 5 κατηγορίες, ανάλογα με τα έσοδα που λαμβάνουν:
- NanoInfluencers: Από 1.000 έως 10.000 ακόλουθους εκτιμάται ότι βγάζουν από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MicroInfluencers: Από 10.000 έως 50.000 ακόλουθους, με κέρδος από 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
- Mid–TierInfluensers: Από 50.000 έως 500.000 ακόλουθους, με κέρδος από 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MacroInfluencers: Από 500.000 έως ένα εκατ. ακόλουθοι, με κέρδος από 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MegaInfluencers: Πάνω από 1 εκατ. ακόλουθοι, με κέρδος πάνω από 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.