ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Αυτό είναι το επάγγελμα με τον υψηλό μισθό που κανένας δεν τολμάει να το επιλέξει

Πόσες κενές θέσεις υπάρχουν

Αυτό είναι το επάγγελμα με τον υψηλό μισθό που κανένας δεν τολμάει να το επιλέξει

Υψηλός μισθός, ζήτηση αλλά σχεδόν κανείς δεν το επιλέγει. Πρόκειται για το επάγγελμα του οδηγού σε επιχειρήσεις των οδικών μεταφορών με εκατομμύρια θέσεις να παραμένουν κενές στην Ευρώπη.

Τον Ιούνιο του 2022, μετά από έρευνα σε περισσότερους από 1.500 εμπορικούς φορείς οδικών μεταφορών σε 25 χώρες σε ολόκληρη την Αμερική, την Ασία και την Ευρώπη, η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) διαπίστωσε ότι o κλάδος παρουσιάζει έλλειμμα 2,6 εκατ. επαγγελματιών οδηγών.

Συγκεκριμένα οι κενές θέσεις φτάνουν τις 71.000 στη Ρουμανία, τις 80.000 στη Γερμανία και τις 100.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της IRU, ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης, Imberto de Pretto, ανέφερε ότι «οι χρόνιες ελλείψεις εμπορικών οδηγών χειροτερεύουν, με εκατομμύρια θέσεις να παραμένουν ακάλυπτες.

Αυτό θέτει τις ήδη πιεσμένες οικονομίες και κοινότητες σε υψηλότερο κίνδυνο πληθωρισμού, ζητημάτων κοινωνικής κινητικότητας και κατάρρευσης της εφοδιαστικής αλυσίδας».

Ωστόσο υπάρχουν κι άλλα στοιχεία που οφείλουμε να δούμε. Όπως για παράδειγμα πως μόλις το 3% των οδηγών εκπροσωπείται από γυναίκες και οι νέοι οδηγοί (κάτω των 25 ετών) είναι μόλις το 6% του συνόλου. Η μέση ηλικία των οδηγών στην Ευρώπη είναι τα 47 έτη, αποτελώντας το μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τι κάνουν οι εταιρείες γι’ αυτό; Προσπαθούν να προσελκύσουν τους νέους οδηγούς προσφέροντας μισθούς έως και 5 φορές υψηλότερους από το μέσο κατώτατο μισθό, ωστόσο αυτό δεν φτάνει.

Η ελάχιστη ηλικία άσκησης του επαγγέλματος εξακολουθεί να είναι στα 21 έτη για τους οδηγούς φορτηγών σε 5 χώρες της ΕΕ και μεταξύ 21-24 για τους περισσότερους οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν σε ολόκληρη την ΕΕ.

Σοβαρό εμπόδιο αποτελεί, τέλος, και το υψηλό κόστος απόκτησης σχετικού διπλώματος οδήγησης.

Στη Γαλλία, μια άδεια φορτηγού κοστίζει 5.300 ευρώ, τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο ελάχιστο μηνιαίο μισθό, ενώ στη Γερμανία, μια άδεια λεωφορείου και πούλμαν κοστίζει 9.000 ευρώ κατά μέσο όρο, δηλαδή τέσσερις φορές πάνω από τον κατώτατο μηνιαίο μισθό.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.