Σε ηλικία 78 ετών, «έφυγε» από τη ζωή ο συνιδιοκτήτης της Red Bull, Dietrich Mateschitz.

Ο Mateschitz ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την καθιέρωση αυτού που έγινε στη συνέχεα ο παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά των ενεργειακών ποτών.

Χρησιμοποίησε την περιουσία που δημιούργησε για να φτιάξει μια ομάδα της Formula 1 που έχει καταφέρει να γίνει μια από τις κορυφαίες δυνάμεις στο άθλημα.

«Είναι πολύ λυπηρό, τι σπουδαίος άνθρωπος», είπε ο διευθυντής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner.

«Αυτό που πέτυχε και ό,τι έχει κάνει για τόσους πολλούς ανθρώπους, σε όλο τον κόσμο σε διαφορετικά αθλήματα, δεν συναντάται από κανέναν άλλον» πρόσθεσε.

Μιλώντας στο Sky Sports πριν από την πρόκριση στο Grand Prix των ΗΠΑ το Σάββατο, λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση του θανάτου του Mateschitz, ο Horner είπε ότι η ομάδα του ήταν αποφασισμένη να «κάνει το καλύτερο δυνατό για αυτόν» στους κατατακτήριους και στον αγώνα της Κυριακής.

«Πρέπει να του είμαστε τόσο ευγνώμονες για τις ευκαιρίες που έδωσε και το όραμα που είχε, τη δύναμη του χαρακτήρα και το να μην φοβάται ποτέ κανείς να κυνηγήσει τα όνειρά του.

«Αυτό έκανε εδώ στη Formula 1, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να κάνεις τη διαφορά. Είμαστε απίστευτα ευγνώμονες».

Ο Horner είπε ότι «ευτυχώς» ο Mateschitz είδε τον Max Verstappen της Red Bull να κερδίζει τον δεύτερο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του όταν ο Ολλανδός πιλότος κέρδισε το Ιαπωνικό Grand Prix πριν από δύο εβδομάδες.

Ο θάνατος του Mateschitz δεν θεωρείται ότι απειλεί το μέλλον της Red Bull ή της αδελφής της ομάδας Alpha Tauri.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Stefano Domenicali, δήλωσε «βαθιά λυπημένος» και αποκάλεσε τον Mateschitz «ένα εξαιρετικά σεβαστό και πολυαγαπημένο μέλος της οικογένειας της Formula 1».

«Ήταν ένας απίστευτος οραματιστής επιχειρηματίας και ένας άνθρωπος που βοήθησε να μεταμορφωθεί το άθλημά μας και δημιούργησε την επωνυμία Red Bull που είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο».

Από πωλητής, ιδρυτής ενός κολοσσού 25 δισ. $

Ο Αυστριακός Dietrich Mateschitz ήταν πωλητής της εταιρείας Procter & Gamble όταν ανακάλυψε το Krating Daeng, το ποτό που θα γινόταν στη συνέχεια το Red Bull, κατά τη διάρκεια ταξιδιού του στην Ταϊλάνδη.

Το 1984, ίδρυσε τη Red Bull μαζί με τον ιδρυτή του ταϊλανδέζικου ποτού, Thai Chaleo Yoovidhya, και κυκλοφόρησε την επωνυμία Red Bull το 1987, μετατρέποντάς το τελικά στο μεγαλύτερο ενεργειακό ποτό στον κόσμο.

Η περιουσία που έφτιαξε υπολογίζεται στα 25 δισεκατομμύρια δολάρια.

Άρχισε να συνδέει την επωνυμία με extreme sports όπως το σέρφινγκ, τις καταδύσεις σε γκρεμούς, τα χειμερινά σπορ και την ποδηλασία βουνού, με το Red Bull να συμμετέχει ως χορηγός σε πολλά από αυτά.

Η ενασχόλησή του με την F1 ξεκίνησε με την ελβετική ομάδα της Sauber, της οποίας η Red Bull έγινε μέτοχος του 60%, πριν οι δύο τους χωρίσουν μετά από μία διαμάχη για την επιλογή πιλότου. Η Sauber υπέγραψε τον άπειρο Φινλανδό Kimi Raikkonen για την πρώτη του σεζόν το 2001, ενώ ο Mateschitz ήθελε τον προστατευόμενο της Red Bull, Enrique Bernoldi.

Τρία χρόνια αργότερα, η Red Bull αγόρασε την αποτυχημένη ομάδα Jaguar από τον ιδιοκτήτη της Ford και την μετονόμασε.

Χρησιμοποίησε τον πρώην οδηγό της Formula 2 Christian Horner ως επικεφαλής της ομάδας και υπέγραψε τον κορυφαίο μηχανικό Adrian Newey ως τεχνικό διευθυντή με μισθό 10 εκατ. δολάρια.

Ξεκίνησαν να μετατρέψουν τη Red Bull σε ηγετική δύναμη, έγιναν η ταχύτερη ομάδα στην F1 μέχρι το 2009 και κέρδισαν τους πρώτους τίτλους πιλότων και κατασκευαστών με τον Γερμανό Sebastian Vettel το 2010.

Η Red Bull επέκτεινε επίσης τα αθλητικά της ενδιαφέροντα στο ποδόσφαιρο, αγοράζοντας ομάδες στο Σάλτσμπουργκ καθώς και το New York/New Jersey MetroStars, Campinas στη Βραζιλία. Ίδρυσε σύλλογο στην Γκάνα και ανέλαβε ομάδα χόκεϊ επί πάγου στο Μόναχο.

Η εμφάνιση των turbo-hybrid κινητήρων το 2014 ωστόσο σταμάτησε την κυριαρχία της Red Bull.

Η Red Bull συνέχισε να παράγει ανταγωνιστικά αυτοκίνητα και έβαλε τις βάσεις για την επιστροφή της στο αγωνιστικό μέτωπο.

Το δεξί χέρι του Mateschitz στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ο Helmut Marko, υπέγραψε τον Verstappen το 2014 στα μέσα της πρώτης του σεζόν στους αγώνες αυτοκινήτων και τον έκανε τον νεότερο οδηγό που συμμετείχε σε Grand Prix, σε ηλικία 17 ετών και 3 ημερών.

Ο Verstappen υπέγραψε για την ομάδα Toro Rosso -πρώην Alpha Tauri – το 2015 και μέχρι τον πέμπτο αγώνα του 2016 προβιβάστηκε στη Red Bull, κερδίζοντας στο ισπανικό Grand Prix στο ντεμπούτο του για την πρώτη ομάδα.

Αφού σταμάτησε η συνεργασία με τη Renault και ένωσαν τις δυνάμεις της με τη Honda το 2019, η Red Bull έγινε ολοένα και πιο ανταγωνιστική και το 2021 είχε το πρώτο της απόλυτα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο μετά το 2013.

Ο Verstappen το χρησιμοποίησε απέναντι στον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes σε μία από τις πιο έντονες μάχες για τον τίτλο στην ιστορία της F1.

Ο οδηγός της Red Bull ανακηρύχθηκε τελικά πρωταθλητής μετά από ένα αμφιλεγόμενο φινάλε.

Με την είσοδο των νέων κανόνων το 2022, η Red Bull αναδείχθηκε ως η κυρίαρχη ομάδα, με αποκορύφωμα την επιβλητική ανάγκη του Verstappen για έναν δεύτερο παγκόσμιο τίτλο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της συμμετοχής του στη F1, ο Mateschitz, αν και μια μοναχική φιγούρα που έδινε σπάνια συνεντεύξεις, αναδείχθηκε ως ένας από τους πιο σημαντικούς μεσάζοντες του αθλήματος.

Ταυτόχρονα, χρησιμοποίησε την περιουσία του για να βοηθήσει στην αναγέννηση της πατρίδας του της Στυρίας στην Αυστρία, προωθώντας τις τοπικές χειροτεχνίες και τέχνες. Ίδρυσε επίσης το φιλανθρωπικό ίδρυμα Wings For Life για να βοηθήσει την έρευνα για τον νωτιαίο μυελό.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

">