Μεταξύ των κλασικών κανόνων εθιμοτυπίας και των κανόνων που ισχύουν στις κινηματογραφικές αίθουσες, στις βιβλιοθήκες, τα εστιατόρια και τα αεροπλάνα – υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε σε καθημερινή βάση.
Ωστόσο, συχνά παραβλέπουμε ένα πολύ σημαντικό πράγμα: τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε όταν έχουμε επισκέπτες. Όλοι θέλουμε οι φιλοξενούμενοί μας να είναι χαρούμενοι όταν μας επισκέπτονται, αλλά στην πραγματικότητα, κάνουμε συχνά ανόητα λάθη που μπορεί να απογοητεύσουν τους ανθρώπους που μας επισκέπτονται.
Σήμερα, αποφασίσαμε να μιλήσουμε για λάθη φιλοξενίας που μπορεί να κάνουν τους ανθρώπους να απορρίψουν μια πρόσκληση. Και αφού αναλύσαμε τις εμπειρίες μας, μάθαμε τι δεν πρέπει να κάνουμε ποτέ.
Δεν καθαρίζουμε τα έπιπλα
Πιθανότατα θα συμφωνούσατε ότι είναι πραγματικά δυσάρεστο όταν πηγαίνετε μια επίσκεψη και κάθεστε στον καναπέ για να πιείτε ένα φλιτζάνι τσάι και όταν σηκωθείτε μια ώρα αργότερα διαπιστώνετε ότι τα ρούχα σας καλύπτονται από ένα στρώμα χνούδι. Και ίσως σκοπεύατε να δείτε κάποιον άλλο άτομο εκείνο το απόγευμα, αλλά δεν έχετε άλλα ρούχα μαζί σας για να αλλάξετε.
Φυσικά, δεν είναι εύκολο αν σε ένα σπίτι υπάρχουν κατοικίδια να διατηρείτε πεντακάθαρο. Πριν όμως έρθουν οι επισκέπτες, είναι προτιμότερο να καθαρίσετε όλες τις επιφάνειες με μια βούρτσα.
Δεν τους ρωτάμε για τις προτιμήσεις τους
Μερικοί από εμάς πίνουμε πράσινο τσάι χωρίς ζάχαρη, κάποιοι καφέ με αφρόγαλα και άλλοι δεν πίνουν καθόλου ζεστά ροφήματα. Και είναι πραγματικά άβολο όταν προσφέρεται στους επισκέπτες ένα φλιτζάνι με κάτι που δεν τους αρέσει. Και δεν μπορούν καν να αρνηθούν γιατί δεν θέλουν να είναι αγενείς. Για να αποφύγετε καταστάσεις όπως αυτές, είναι προτιμότερο να ρωτήσετε τους επισκέπτες σας τι θα ήθελαν να πιουν.
Προσφέρουμε φαγητό
Ένα από τα πιο δυσάρεστα πράγματα είναι όταν οι οικοδεσπότες επιμένουν να φάνε οι καλεσμένοι κάτι που τους προσφέρουν. Και όταν τελειώσουν το γεύμα, τους προσφέρουν κι άλλο και ίσως θέλουν ακόμη και να σας δώσουν λίγο φαγητό για να το πάρουν σπίτι τους. Αλλά δεν έχουν όλοι τα ίδια γούστα στο φαγητό, τις ίδιες διατροφικές συνήθειες και το ίδιο διατροφικό πρόγραμμα. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι αν ένα πράγμα είναι αποδεκτό για ένα άτομο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα είναι αποδεκτό από όλους.
Δεν καθαρίζουμε το πάτωμα
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν έρχονται μικρά παιδιά στο σπίτι σας. Τα παιδιά παίζουν συχνά στο πάτωμα, σέρνονται και ξαπλώνουν εκεί, και θα ήταν πολύ δυσάρεστο για τη μητέρα τους να συνειδητοποιήσει ότι τα ρούχα του παιδιού της είναι όλα καλυμμένα με τρίχες και βρωμιά. Έτσι, εάν ένα παιδί έρχεται στο σπίτι σας, βεβαιωθείτε ότι το πάτωμα είναι καθαρό.
Παραμελούμε το μπάνιο
Είναι πολύ άβολο όταν συνειδητοποιείτε ότι το πλυντήριο δεν λειτουργεί ή ότι δεν υπάρχει ζεστό νερό για να πλύνετε τα χέρια σας. Ή μπορεί να μην υπάρχει χαρτί υγείας! Σύμφωνα με την πλειοψηφία, αυτό δεν είναι πολύ ευχάριστο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να προειδοποιείτε τους επισκέπτες για κάθε είδους πρόβλημα με το μπάνιο και την τουαλέτα για να αποφύγετε τις άβολες καταστάσεις. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι το μπάνιο είναι καθαρό.
Ζητάμε βοήθεια στο μαγείρεμα
Φανταστείτε ότι πάτε στο σπίτι κάποιου, αρχίζετε να κουβεντιάζετε και μετά σας ζητούν … να καθαρίσετε μερικά ψάρια. Ακούγεται αστείο, αλλά μπορεί πραγματικά να συμβεί. Και όσο μεγαλύτερο είναι το διάστημα παραμονής στο σπίτι, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος να τους ζητήσουν να καθαρίσετε το τραπέζι και να πλύνετε τα πιάτα με τους οικοδεσπότες. Αυτό δεν είναι πολύ ευγενικό, επομένως είναι καλύτερα να αποφεύγετε τέτοιες καταστάσεις.
Απομακρύνουμε τα δώρα
Δεν είναι πολύ ευγενικό να εμφανίζεσαι με άδεια χέρια στο σπίτι κάποιου. Γι ‘αυτό μπορεί να πάμε σε ένα ζαχαροπλαστείο για να πάρουμε το καλύτερο γλυκό ως δώρο στους οικοδεσπότες. Στη συνέχεια, θα σας ευχαριστήσουν για το γλυκό και θα το βάλουν στο ψυγείο χωρίς να σας προσφέρουν ένα κομμάτι! Κανείς δεν θα πει τίποτα γιατί είναι δώρο, αλλά δεν είναι πολύ ευγενικό. Είναι προτιμότερο να μην αφήνετε το φαγητό που φέρνουν οι επισκέπτες στο σπίτι σας. Φυσικά, υπάρχουν καταστάσεις όπου έχετε ήδη προγραμματισμένο μενού και το δώρο αποτελεί ένα πρόβλημα, τότε σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει να το εξηγήσετε στους επισκέπτες.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.