Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, για ποιο λόγο τα σούπερ μάρκετ βάζουν τα μαναβικά συνήθως δίπλα στην είσοδο;
Όπως γράφει η NY Post, το υποσυνείδητο μάρκετινγκ που εφαρμόζεται στη διάταξη των προϊόντων είναι τρομερά εξεζητημένο, και υπάρχει ένας συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο τα φρούτα και τα λαχανικά βρίσκονται συχνά στο μπροστινό μέρος του καταστήματος.
Ο λόγος είναι ψυχολογικός. Τα παντοπωλεία τοποθετούν τη μαναβική ακριβώς στην είσοδο, έτσι ώστε αφού αγοράσετε υγιεινά φρούτα και τα λαχανικά, να αισθάνεστε λιγότερο ένοχοι ώστε να αγοράσετε πρόχειρα και επεξεργασμένα φαγητά από τους υπόλοιπους διαδρόμους.
Η ψυχολογία πίσω από τα ψώνια
Για τον ίδιο λόγο, πολύ βασικότερα είδη κατανάλωσης, όπως το γάλα, τα ζυμαρικά, τα αυγά και το ρύζι, βρίσκονται στο πίσω μέρος ή σε πιο «χωμένα» σημεία, αφού η επιχείρηση ξέρει πως οι πελάτες θα τα αναζητήσουν ούτως ή άλλως.
Όχι μόνο αυτό, αλλά στον δρόμο σας μέχρι τα πίσω ράφια, αυξάνονται έτσι οι πιθανότητες να «πιάσει» το μάτι σας άλλα προϊόντα που θα σας δελεάσουν να τα αγοράσετε, γι’ αυτό και συνήθως οι άκρες των διαδρόμων είναι γεμάτες με ανθυγιεινά σνακ και γλυκά.
Αλλά ίσως η πιο ανήθικη υποσυνείδητη τακτική είναι η αλλαγή της διάταξης. Αυτό διότι, καθώς ένας πελάτης συνηθίζει στο layout του καταστήματος, μαθαίνει να βρίσκει κατ’ ευθείαν τα είδη που ψάχνει, προσπερνώντας τα υπόλοιπα.
Αλλάζοντας λοιπόν τακτικά τις θέσεις των προϊόντων, το σούπερ μάρκετ εξασφαλίζει ότι ο πελάτης θα «χάνεται», αυξάνοντας πάλι την πιθανότητα να δελεαστεί με αχρείαστες αγορές.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.