Το University of South Florida πραγματοποίησε μια έρευνα σχετικά με το τι επηρεάζει τις καταναλωτικές μας συνήθειες και πρόεκυψε μια παράξενη σύνδεση της αγαπημένης μας συνήθειας, του καφέ, με το πως λειτουργούμε όταν βρεθούμε στην αγορά.
Με πειράματα που έκαναν σε καταναλωτές, που δεν γνώριζαν τίποτα, βρέθηκε ότι όσοι έπιναν δωρεάν καφέ πριν τις αγορές του ξόδευαν 50% περισσότερα χρήματα για αγορές από αυτούς που δεν έπιναν καθόλου ή έπιναν ντεκαφεινέ.
«Η καφεΐνη , ως ισχυρό διεγερτικό, απελευθερώνει ντοπαμίνη στον εγκέφαλο, η οποία διεγείρει το μυαλό και το σώμα. Αυτό οδηγεί σε μια υψηλότερη ενεργειακή κατάσταση, η οποία με τη σειρά της ενισχύει την παρορμητικότητα και μειώνει τον αυτοέλεγχο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της μελέτης.
Ο καφές ενισχύει τις παρορμητικές αγορές ενώ μειώνει το αίσθημα της αμφιβολίας ως προς το κόστος της αγοράς.
Στην είσοδο πολυκαταστημάτων 300 άνθρωποι χωρίστηκαν σε 3 ομάδες. Σε αυτούς που ήπιαν καφέ, ντεκαφεινέ και απλά νερό. Κατά την έξοδό τους πήραν τις αποδείξεις από τις αγορές τους και διαπίστωσαν, πως όσοι είχαν πιει νερό η ντεκαφεινέ ήταν φειδωλοί με τα χρήματα που ξόδεψαν. Αντίθετα όσοι είχαν πιει καφέ αγόρασαν περισσότερα πράγματα από ότι είχαν προγραμματίσει.
Το ίδιο πείραμα έγινε και στις διαδικτυακές αγορές με τα αποτελέσματα να είναι ακόμη πιο ενδεικτικά. Όσοι έπιναν παράλληλα καφέ έκαναν πιο παρορμητικές αγορές, όπως ένα κουπόνι για μασάζ, διακοπές σε ημερομηνίες που δεν ήξεραν αν θα έχουν άδεια ή ρούχα που θα φορούσαν πολλούς μήνες μετά.