Εάν η Πρωτοχρονιά σηματοδοτεί ένα νέο ξεκίνημα σε μια νέα δουλειά, καλό θα ήταν να μάθετε ποια θα πρέπει να είναι η στάση και η συμπεριφορά που θα ακολουθήσετε στο καινούργιο εργασιακό σας περιβάλλον.
Η συναναστροφή με νέους συναδέλφους, η εμπειρία της γνωριμίας-εκμάθησης των καθηκόντων στην εταιρεία και η κατανόηση της εταιρικής κουλτούρας αποτελούν το σημαντικότερο μέρος της διαδικασίας σε έναν νέο χώρο εργασίας.
Αν και είναι πιθανό να έχετε τις καλύτερες προθέσεις, οι ειδικοί λένε ότι υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα πράγματα, τα οποία πρέπει να υπάρχουν στο «ραντάρ» σας και τα οποία θα μπορούσαν να εμποδίσουν την παραγωγικότητα και την επιτυχία σας, σύμφωνα με τη «NewYorkPost».
Εργασιακό λάθος Νο 1: Νομίζεις ότι ξέρεις τα πάντα
«Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορεί να κάνεις όταν ξεκινάς μια νέα δουλειά είναι να μην κάνεις συχνές ερωτήσεις και να προσπαθείς να διαχειριστείς τα πάντα μόνος σου», είπε στο FOX Business ο Andrew McCaskill, ειδικός σταδιοδρομίας στο LinkedIn, που εδρεύει στην Ατλάντα της Τζόρτζια.
«Αυτό όχι μόνο μπορεί να επιβραδύνει την παραγωγικότητά σας και να σας εμποδίσει να μάθετε πώς λειτουργεί η εταιρεία, αλλά μπορεί, επίσης, να περιορίσει την ικανότητά σας να αποκτήσετε πολύτιμη πληροφόρηση, που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε στη συνέχεια», είπε. «Όσο περισσότερο προσπαθείς να καταλάβεις τα πράγματα μόνος σου, τόσο λιγότερες πιθανότητες έχεις να βελτιωθείς και τόσο πιο επιρρεπής είσαι στο να κάνεις λάθη». Η συμμετοχή σε μια νέα ομάδα δεν είναι εύκολη και οι συνάδελφοι δεν περιμένουν από εσάς να γνωρίζετε τα πάντα την πρώτη μέρα στη δουλειά, αλλά «μην περιμένετε για προσφορές βοήθειας», είπε ο McCaskill. Αντίθετα, «να είστε προνοητικοί και να ζητάτε βοήθεια ή περισσότερες πληροφορίες, όταν τις χρειάζεστε».
Εργασιακό λάθος Νο 2: Απομόνωση
«Αν και μπορεί να είναι λίγο τρομακτικό στην αρχή, είναι καλή ιδέα να γνωρίσετε την ομάδα σας (συναδέλφους), όχι μόνο για λόγους δικτύωσης αλλά και για να κάνετε τη συνεργασία ευκολότερη και το περιβάλλον εργασίας σας πιο ευχάριστο», είπε ο McCaskill. «Οι σχέσεις είναι το κλειδί για την επιτυχία και μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να νιώσετε συνδεδεμένοι με την κουλτούρα μιας εταιρείας», είπε ο ειδικός. Εάν απομονωθείτε ή δεν κάνετε προσπάθεια να κοινωνικοποιηθείτε, μπορεί να χάσετε βασικές ευκαιρίες, για να δημιουργήσετε σημαντικές σχέσεις, συνέχισε.
Εργασιακό λάθος Νο 3: Επαναφορά των κακών εμπειριών σας από προηγούμενες θέσεις
«Αν σας ακολουθούν κακές εμπειρίες από προηγούμενες θέσεις εργασίας, τότε αυτό μπορεί να οδηγήσει τη νέα σας δουλειά σε ένα καταστροφικό ξεκίνημα. Σκεφτείτε ότι ξεκινάτε μια νέα δουλειά σε έναν άγραφο πίνακα», συνέστησε ο McCaskill.
«Καλό θα ήταν να μην “κολλάτε” πολύ στην εργασιακή σας εμπειρία από την προηγούμενη δουλειά σας ή τις αρνητικές επιπτώσεις που είχε, καθώς αυτό μπορεί να σας εμποδίσει να κάνετε το επόμενο βήμα προς τα εμπρός και να ανθίσετε πραγματικά στον νέο σας ρόλο», είπε ο ειδικός και πρόσθεσε: «Αυτή η αρνητική εμπειρία μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζετε τη νέα σας δουλειά, κάτι που μπορεί να επηρεάσει άσχημα και εσάς προσωπικά αλλά και τη δουλειά σας».
Εάν αρχίσετε να έχετε την ίδια αρνητική νοοτροπία με την προηγούμενη δουλειά σας, προσπαθήστε να αντικαταστήσετε μια θετική στιγμή για κάθε αρνητική. «Αντί να εστιάζετε σε αυτό που έκανε λάθος ο προηγούμενος εργοδότης σας, σκεφτείτε την εμπειρία ως ένα εμπόδιο, που έπρεπε να ξεπεράσετε και σκεφτείτε όλες τις δεξιότητες, που αποκτήσατε στη συνέχεια», είπε ο McCaskill στο FOX Business.
Εργασιακό λάθος Νο 4: Εμφάνιση νοοτροπίας «Το κάναμε αυτό»
Είναι λάθος η συνεχής αναφορά και σύγκριση με την προηγούμενη δουλειά σας σε ένα νέο εργασιακό περιβάλλον.
«Μπορεί να αφήσει μια κακή εντύπωση στους νέους συναδέλφους», δήλωσε η Amy Mosher, η οποία εδρεύει στη Σάρλοτ, διευθύντρια του Isolved. «Αν και μπορεί να είναι εύκολο να βασιστείς σε προηγούμενες εμπειρίες, είναι σημαντικό να βρεις μια ισορροπία μεταξύ του να είσαι χρήσιμος και του να κάνεις υπερβολικές συγκρίσεις», σημείωσε. «Αν εισέρχεστε σε κάθε συνάντηση με τη νοοτροπία «το κάναμε κι εκεί», οι νέοι υπάλληλοι, πιθανότατα, θα κόψουν κάποιες σχέσεις από νωρίς», εξήγησε η Mosher.
«Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να μάθουν από την προηγούμενη εταιρεία τους να μοιράζονται ό,τι μπορούν χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο τους κανόνες αυτής, αλλά γρήγορα να αλλάζουν από το “εμείς” στο “αυτοί” για το παλιό εργασιακό περιβάλλον».
Εν ολίγοις, οι νέοι εργαζόμενοι θα πρέπει να «αγκαλιάσουν» πλήρως τη νέα τους εταιρεία και τις ευκαιρίες που προσφέρει.
Εργασιακό λάθος Νο 5: Αποτυχία να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας
Η έλλειψη γνώσης σχετικά με τον νέο σας ρόλο, τον νέο σας εργοδότη ή τους νέους διευθυντές της επιχείρησής, μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξή σας και να επιβραδύνει τη διαδικασία ενσωμάτωσης.
Χρησιμοποιήστε τις πρώτες μέρες της νέας απασχόλησης, για να μάθετε περισσότερα για τον ρόλο σας και την εταιρεία. «Η αποτυχία να εκπαιδευτείτε σε μια νέα εταιρεία μπορεί να επεκτείνει την καμπύλη μάθησης ενός υπαλλήλου», είπε η Mosher. Οι εργαζόμενοι θα μπορούσαν να συνεχίσουν «να αγωνίζονται, για να κατανοήσουν τους στόχους ενός οργανισμού, να έχουν αυξημένη εξάρτηση από την εκπαίδευση και να επιδεικνύουν περιορισμένη αυτονομία στον ρόλο τους», πρόσθεσε.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.