Πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν τον αντίκτυπο που έχουν τα χρώματα στις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές μας στην καθημερινή ζωή.
Είναι πολύ πιθανό ότι έχετε αγοράσει κάτι σε ένα κατάστημα ή έχετε επιλέξει ένα προϊόν έναντι κάποιου άλλου, λόγω των “τεχνικών” μάρκετινγκ που εφαρμόζουν οι εταιρείες με βάση τα χρώματα, ώστε να σας επηρεάσουν να αγοράσετε το προϊόν τους.
Η ψυχολογία των χρωμάτων χρησιμοποιείται γύρω μας κάθε μέρα και όχι μόνο σχετικά με τα προϊόντα που αγοράζουμε, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο αντιδρούμε στο περιβάλλον μας. Η επέκταση της ψυχολογίας των χρωμάτων στη σφαίρα της προσωπικότητας και του χαρακτήρα καθενός δείχνει ότι τα χρώματα δεν αφορούν μόνο το τι φαίνεται καλύτερο, αλλά και το τι υποσυνείδητα προσδίδουμε σε αυτά τα χρώματα.
Διάφορες μελέτες και πειράματα εδώ και χρόνια (2010, 2014, 2015 και πιο πρόσφατα το 2019) μας έδωσαν πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του καθενός με βάση την ψυχολογία των χρωμάτων.
Το κόκκινο είναι μια τολμηρή επιλογή χρώματος που σχετίζεται με τον ενθουσιασμό, το πάθος, τον κίνδυνο, τη συγκίνηση, την ενέργεια και τη δράση. Μπορεί να παρατηρήσετε ότι ορισμένες επωνυμίες χρησιμοποιούν κόκκινο χρώμα για σε ταμπέλες που μας παροτρύνουν για δράση («παραγγείλετε τώρα», «αγοράστε τώρα» κ.λπ.). Αυτό συμβαίνει επειδή το κόκκινο είναι ένα έντονο χρώμα που μπορεί να προκαλέσει έντονα συναισθήματα που μπορούν να σας ενθαρρύνουν να αγοράσετε πράγματα.
Το πορτοκαλί είναι συχνά αντιπροσωπευτικό της δημιουργικότητας, της ευτυχίας, της ελευθερίας, της επιτυχίας και της ισορροπίας που τα συνδυάζει όλα. Οι εταιρείες μπορεί να χρησιμοποιήσουν αυτό το χρώμα για να τραβήξουν την προσοχή σας σε μια ελκυστική επικεφαλίδα ή σε μια σημαντική σημείωση στον ιστότοπό τους (πολλές «ειδοποιήσεις» είναι πορτοκαλί για να τραβήξουν το βλέμμα σας) αλλά το πορτοκαλί δεν είναι τόσο τολμηρό και δελεαστικό όσο το κόκκινο.
Η ευτυχία, η θετικότητα και ο ζεστός καλοκαιρινός ήλιος μας θυμίζει το κίτρινο. Οι εταιρείες ενδέχεται να χρησιμοποιούν μια κίτρινη πινελιά στο λογότυπό τους για να σας κάνουν να νιώσετε χαρούμενοι όταν βλέπετε τα προϊόντα τους. Πολλά εικονίδια «δωρεάν αποστολής» σε ιστότοπους ενδέχεται να είναι κίτρινα για να σας προσελκύσουν σε κάτι που είναι χαρούμενο και θετικό.
Το μπλε είναι σταθερό, αρμονικό, γαλήνιο και αξιόπιστο. Οι ερταιρείες που θέλουν να είναι πιο γνωστές για την ανθεκτικότητα, τη δύναμη ή την αξιοπιστία τους, χρησιμοποιούν συνήθως μπλε στα λογότυπά τους. Πολλές δημοφιλείς εταιρείες υπολογιστών (Dell και HP) και ιστότοποι (Facebook, Twitter, Vimeo) είναι γνωστοί για τα κατά κύριο λόγο μπλε και άσπρα λογότυπά τους.
Δύο από τα πράγματα που σχετίζονται με το πράσινο χρώμα: η φύση και τα χρήματα. Το πράσινο μπορεί να σημαίνει ανάπτυξη, γονιμότητα, υγεία, πλούτος, ευεξία ή γενναιοδωρία. Το πράσινο μπορεί επίσης να συσχετιστεί και με αρνητικές φάσεις, όπως ζήλια ή φθόνος.
Το μωβ μπορεί να συνδεθεί με την εξουσία, τα προνόμια, τη σοφία και την πνευματικότητα. Το μωβ μπορεί να είναι και ένα απογοητευτικό χρώμα, καθώς μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα απογοήτευσης ή να θεωρηθεί αλαζονικό. Γι’ αυτό οι ιστότοποι και οι επωνυμίες (π.χ. Hallmark, Yahoo) χρησιμοποιούν μωβ μαζί με έναν πιο ζεστό τόνο, όπως το άσπρο.
Το ροζ συνδέεται συχνά με τη θηλυκότητα, την παιχνιδιάρικη διάθεση και την αγάπη, αλλά μπορεί επίσης να συσχετιστεί και με την ανωριμότητα. Θα παρατηρήσετε πολύ ροζ σε συσκευασίες παιχνιδιών για παιδιά ή σε μάρκες που δείχνουν παιχνιδιάρικη, ιδιότροπη διασκέδαση. Άλλες μάρκες (π.χ. Victoria’s Secret) συσχετίζουν το ροζ με κάτι που σημαίνει χαριτωμένο, διασκεδαστικό, παιχνιδιάρικο και σέξι.
Το λευκό σχετίζεται συχνά με την αγνότητα. Στους δυτικούς πολιτισμούς, το λευκό είναι για γάμους και νοσοκομεία, που συχνά σημαίνει καθαρότητα, καθαριότητα και τάξη. Οι εταιρείες συχνά προσθέτουν μια λευκή πινελιά ή θα χρησιμοποιήσουν το λευκό ως βασικό χρώμα για να αντισταθμίσουν άλλα πιο έντονα χρώματα (όπως το κόκκινο).
Το μαύρο μπορεί να σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα: τόλμη, μοναδικότητα, μυστήριο, ίντριγκα και δύναμη. Αλλά μπορεί επίσης να σημαίνει δυστυχία, σκοτάδι, θλίψη, και πόνος. Το μαύρο συσχετίζεται με το θάνατο και το πένθος, αλλά μπορεί επίσης να συσχετίζεται με τη δύναμη, την πολυτέλεια και την ένταση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.