Ένα γεύμα ή δείπνο σε ένα εστιατόριο είναι πάντα απολαυστικό. Όταν ταξιδεύουμε ή είμαστε διακοπές μάλιστα επιλέγουμε περισσότερο να τρώμε σε εστιατόρια.
Φαίνεται, όμως, ότι εκτός από μαγειρική, στα εστιατόρια ξέρουν και κάτι από ψυχολογία. Εφαρμόζουν, λοιπόν, κάποια κόλπα για να σε κάνουν να τρως περισσότερο άρα να είναι και μεγαλύτερος ο λογαριασμός που θα κάνεις στο μαγαζί.
Δες παρακάτω μερικά από αυτά τα κόλπα και έχε τα στο νου σου…
1. Γιατί τα εστιατόρια χρησιμοποιούν ποτήρια με καμπύλες
Αν παραγγέλνεις συχνά μπύρα τότε ίσως θα έχεις παρατηρήσει ότι συνήθως τα φέρνουν σε ποτήρια με καμπύλες και όχι σε σωλήνες. Σχετικά λοιπόν με αυτό μάθε το εξής: Ο εγκέφαλος τείνει να κρίνει πόση ποσότητα έχουν τα ποτήρια σε σύγκριση με το πόσο ψηλά είναι το υγρό σε αυτά. Όταν, λοιπόν, νομίζεις πως είσαι στο μισό της μπύρας σας, πραγματικότητα είσαι παραπάνω από αυτό. Νομίζεις όμως πως σύντομα θα τελειώσει οπότε είσαι έτοιμος να παραγγείλεις την επόμενη πολύ πιο σύντομα. Μια που μιλάμε για φαγητό έξω, να έχουμε στο μυαλό μας το λάθος που κάνουμε όλοι με το ψωμί στα εστιατόρια.
2. Συγκεκριμένη επιλογή σχήματος
Ίσως να μην το έχετε φανταστεί αλλά τα σχήματα επηρεάζουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη γεύση. Ο λόγος είναι ότι συνδέουμε τη στρογγυλότητα με τη γλυκύτητα και τις γωνίες με την πίκρα. Για παράδειγμα, ασυναίσθητα, οι άνθρωποι σκέφτονται πως ένα στρογγυλό κομμάτι σοκολάτας είναι πιο γλυκό από ένα τετράγωνο. Έτσι τα γλυκά που έχουν στους καταλόγους σε φωτογραφίες ή στη βιτρίνα τους κάποια εστιατόρια ή καφέ-ζαχαροπλαστεία είναι σε στρογγυλά και όχι σε τετράγωνα κομμάτια.
3. Το κόλπο με τα σύμβολα στα εστιατόρια
Δεν είναι λίγα τα εστιατόρια που αποφεύγουν να βάζουν το σύμβολο του ευρώ δίπλα στην τιμή. Αντ’ αυτού προτιμούν να γράφουν απλώς ένα νούμερο. Για παράδειγμα γράφοντας 15 αντί για 15€, ενθαρρύνουν τους πελάτες να ξοδεύουν περισσότερο. Αυτό συμβαίνει γιατί σύμφωνα με τους κανόνες της ψυχολογίας η έλλειψη συμβόλου τους κάνει να μην σκέφτονται τι πρόκειται να ξοδέψουν.
4. Εστιατόρια με κλασική μουσική
Αυτό κι αν δε σου πάει στο μυαλό. Ο τύπος μουσικής που παίζει ένα εστιατόριο μπορεί να έχει μεγαλύτερη επιρροή στους ανθρώπους από ό,τι πιστεύεις. Η κλασική μουσική, για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο εύποροι, γεγονός που με τη σειρά τους τους καθιστά πιο πρόθυμους να αγοράσουν περισσότερα πιάτα.
5. Στοίχιση των πιάτων και των τιμών
Τα εστιατόρια που έχουν ψάξει το συγκεκριμένο ψυχολογικό τρικ, συνήθως επιλέγουν στοίχιση στο κέντρο για τους καταλόγους τους. Με αυτό τον τρόπο δίνεται έμφαση στο πιάτο και στο φαγητό και όχι στη σύγκριση τιμών. Όταν, για παράδειγμα, οι τιμές τοποθετούνται στοιχισμένες η μία κάτω από την άλλη, το μόνο προφανές είναι ότι θα τις συγκρίνουμε. Για το λόγο αυτό προτιμούν να παρουσιάζουν διαφορετικό αποτέλεσμα και το μάτι να πέφτει κυρίως στο φαγητό.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.