Η πολύωρη παρακολούθηση τηλεόρασης σε καθημερινή βάση πρέπει να αποφεύγεται από τα παιδιά, καθώς τους στερεί ευκαιρίες να ασκηθούν, να μελετήσουν και να αναπτυχθούν κοινωνικά.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να στερούμε τα παιδιά από τα αγαπημένα τους καρτούν, αρκεί, ωστόσο, να υπάρχει ένα χρονικό όριο στην παρακολούθησή τους.
Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα από το «The access group» υποστηρίζει πως υπάρχει ένας τρόπος για να προωθήσουμε την εξάσκηση της ικανότητας ανάγνωσης στα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού.
Ανοίξτε τους υπότιτλους
Σύμφωνα, λοιπόν, με τους ερευνητές, η παρακολούθηση τηλεόρασης μπορεί να βελτιώσει την ικανότητα ανάγνωσης στα παιδιά, εφόσον είναι ενεργοποιημένοι οι υπότιτλοι.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ευρήματα της συγκεκριμένης μελέτης, τα παιδιά ηλικίας 4 έως και 7 ετών είναι 2 φορές πιο πιθανό να έχουν εξαιρετικές επιδόσεις στην ανάγνωση, εάν βλέπουν τα αγαπημένα τους προγράμματα με υπότιτλους.
Το απρόσμενο αυτό όφελος οφείλεται στο γεγονός ότι όταν οι υπότιτλοι είναι ορατοί στην τηλεόραση είναι δύσκολο να τους αγνοήσουμε και έτσι καταλήγουμε να τους διαβάζουμε «αυτόματα».
Μάλιστα, ορισμένες σειρές καρτούν θεωρούνται πιο κατάλληλες για την εξάσκηση στην ανάγνωση, καθώς χρησιμοποιούν αρκετές λέξεις «υψηλής συχνότητας», οι οποίες θεωρείται πως βοηθούν στην όλη διαδικασία.
Οι δύο πιο χρήσιμες από αυτή την άποψη σειρές είναι η «Πέππα το γουρουνάκι» και το «Μπλούι», αμφότερες εκ των οποίων είναι γνωστές και αγαπημένες από τα παιδιά σειρές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
«Ενεργοποιώντας τους υπότιτλους, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επεκτείνουν το λεξιλόγιό τους και να βελτιώσουν τις αναγνωστικές τους ικανότητες. Εάν ανοίξετε τους υπότιτλους, το παιδί σας μέσα σε έναν χρόνο θα έχει διαβάσει τον ίδιο αριθμό λέξεων με αυτές που υπάρχουν σε δεκάδες παιδικά βιβλία», σχολίασε στους «The Times» ο επικεφαλής της μελέτης, κ. Warren.