ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αν δεν ψηφίσουν οι νεοδημοκράτες στον ΣΥΡΙΖΑ όπως έκαναν στο ΠΑΣΟΚ «δεν έχει γούστο»
prodeals

Η αδελφική κόντρα που δημιούργησε δύο κολοσσούς

Η αδελφική κόντρα που δημιούργησε δύο κολοσσούς

Τόσο η Adidas όσο και η Puma αποτελούν δύο από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρίες κατασκευής αθλητικών παπουτσιών και αθλητικών ειδών στον κόσμο.

Ωστόσο, πριν από το σημερινό πολυμετοχικό τους σύστημα και την εδραίωσή τους σε οικονομικούς κολοσσούς του αθλητικού εξοπλισμού, ήταν μία εταιρία, η «Gebruder Dasler Schuhfabric», με έδρα το καθαριστήριο της μητέρας των δύο ιδρυτών αδερφών.

Το 1924, ο τότε 24χρονος Άντολφ Άντι Ντάσλερ ξεκίνησε μια δική του επιχείρηση. Όραμά του ήταν να κατασκευάζει αθλητικά παπούτσια. Συνεργάτης του και συνέταιρός του ήταν ο αδελφός του, Ρούντολφ. Στο Χερτζοχενάουραχ της Βαυαρίας μπήκαν οι βάσεις της εταιρίας με το όνομα «Εργοστάσιο Υποδημάτων Αδελφών Ντάσλερ», η οποία εκμεταλλεύτηκε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Άμστερνταμ για να μπει στην αγορά.

Το 1936 κι ενώ ο Άντολφ Αντι Ντάσλερ είχε δημιουργήσει κάτι καινοτόμο, αθλητικά παπούτσια με καρφιά που ήταν πιο κατάλληλα για τους δρομείς, η εταιρία αποτελούσε πλέον σημείο αναφοράς. Ωστόσο, στο εργοστάσιο των Ντάσλερ, που πλέον είχαν ξεφύγει από τα καλούπια των παπουτσιών αλλά επεκτάθηκαν και στα αθλητικά προϊόντα, υπήρχαν προβλήματα μεταξύ των δύο αδελφών: διαφορές στην επιχειρηματική φιλοσοφία και προσωπικές κόντρες.

Το 1948 ο Άντι Ντάσλερ δημιούργησε την Adidas ως συνέχεια του κοινού εγχειρήματος που είχε ξεκινήσει 24 χρόνια νωρίτερα. Ο αδελφός του, Ρούντολφ Ντάσλερ, ήταν πλέον ανταγωνιστής του, καθώς έφτιαξε τη Ruda, που μετονομάστηκε αργότερα σε Puma.

Οι δύο εταιρίες είχαν φυσικά, εκτός από το ίδιο προϊόν, και την ίδια έδρα. Η πόλη, που δεν ξεπερνούσε τους 25.000 κατοίκους, χωρίστηκε στα δύο κι άπαντες έπρεπε να επιλέξουν συνεργάτη και «στρατόπεδο». Το ίδιο και οι δύο ποδοσφαιρικές ομάδες της περιοχής: η ASV Χερτζοχενάουραχ επέλεξε τη φανέλα με τις τρεις παράλληλες γραμμές, της Adidas δηλαδή, τη στιγμή που η φανέλα της FC Χερτζοχενάουραχ κοσμούσε το αιλουροειδές, αυτό της Puma.

Το γεγονός που έκανε την Adidas να «ξεφύγει» ήταν η κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου από τη Δυτική Γερμανία του 1954. Στο μεγάλο τελικό οι Γερμανοί νίκησαν τους Ούγγρους με 3-2, στον αγώνα που έχει ονομαστεί το «Θαύμα της Βέρνης». Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές φορούσαν τα παπούτσια της Adidas με τις βιδωτές τάπες, που αποδείχθηκαν πολύ αποτελεσματικά στα λασπωμένα γήπεδα εκείνης της εποχής. Έτσι, η Adidas καθιερώθηκε στο μυαλό των Γερμανών, αλλά απέκτησε και διεθνή φήμη.

Την ίδια ώρα, η Puma «φώναζε» πως εκείνη είχε ρίξει πρώτη στην αγορά το συγκεκριμένο προϊόν. Υποστήριξε πως τα φορούσαν οι ποδοσφαιριστές της Καϊζερσλάουτερν όταν πήραν το πρωτάθλημα του 1953, αλλά λίγοι την άκουσαν.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πολλά ακολούθησαν στο πέρασμα των ετών, οι επιχειρήσεις πέρασαν στη συνέχεια στα χέρια των παιδιών των δύο αδερφών, ιδρύθηκαν κάποιες θυγατρικές εταιρίες και κατέληξαν σε ξένα χέρια, καθώς πωλήθηκαν. Τα δύο αδέρφια δεν τα βρήκαν ποτέ και ακόμα κι όταν πέθαναν, αν και θάφτηκαν στο ίδιο νεκροταφείο της γενέτειρας πόλης τους, οι τάφοι τους απείχαν πολύ ο ένας από του άλλου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.