Αύξηση στους επιβάτες κρουαζιέρας αναμένεται στην Ελλάδα το 2019.

Σε επικαιροποιημένη έρευνα για την κρουαζιέρα επισημαίνεται ότι το 2018 και 2019 οι αφίξεις επιβατών που επισκέπτονται την χώρα ακολουθούν συνεχόμενη ανοδική πορεία ως προς τις αφίξεις σε ποσοστά 2,2% και 12,5% αντίστοιχα. Επίσης, τη νέα χρονιά αναμένεται μεγαλύτερη διασπορά στους προορισμούς καθώς από 33 που ήταν τις δύο προηγούμενες χρονιές θα φθάσουν τους 37.

Η έρευνα παρουσιάστηκε στη διάρκεια του The Sea Nation Conference που συνδιοργανώθηκε από τον ΟΛΠ και την Ένωση Λιμένων Ελλάδος.

Συμπεριλήφθηκαν συνολικά οι 25 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου οι οποίες κατέλαβαν το 2017 το 92,9% της παγκόσμιας επιβατικής κίνησης.

Για το 2018 καταγράφεται αύξηση στα πλοία και στις αφίξεις επιβατών σε σχέση με το 2017, η οποία όμως δεν συνοδεύεται από άφιξη στους προορισμούς. Συνεπώς, υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση αφίξεων στα πιο εμπορικά λιμάνια-προορισμούς.

Επίσης, παρατηρήθηκε μεγάλη πτώση στις αφίξεις του 2014 σε σχέση με το 2013 της τάξεως του 10,6%, μια μικρή ανάκαμψη το 2015 που συνοδεύεται από την επίσκεψη περισσότερων πλοίων, και κάμψη μεταξύ των ετών 2016-2017.

Κοινό χαρακτηριστικό στα 7 τελευταία χρόνια που εστίασε η έρευνα είναι η μεγάλη συγκέντρωση αφίξεων τόσο χωρικά, στους 10 κορυφαίους προορισμούς, όσο και χρονικά, κατά το 6μηνο Μαΐου –Οκτωβρίου. Και στις δύο περιπτώσεις ξεπερνά το 84%.

Το 2019 η πρώτη δεκάδα προορισμών, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δώσει οι εταιρείες, εμφανίζει μεγάλη συγκέντρωση αφίξεων, καθώς θα πραγματοποιηθεί το 93,24% (2.442 αφίξεις) των συνολικών ετήσιων προσεγγίσεων, ενώ η δεύτερη δεκάδα συγκεντρώνει μόλις το 6,26 % (164 αφίξεις).

Οι σημαντικότεροι μήνες για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα είναι το εξάμηνο Μαΐου –Οκτωβρίου όπου θα πραγματοποιηθεί το 83,85% (2.196 προσεγγίσεις) και αντιστοιχεί σε 366 προσεγγίσεις μηνιαίως, κατά μέσο όρο.

Λιμάνια

Στοιχεία της έρευνας αφορούν τις αφίξεις, τον ετήσιο μέσο όρο ανά άφιξη της μεταφορικής ικανότητας επιβατών καθώς και τις αφίξεις και τον μέσο όρο ανά άφιξη της μεταφορικής ικανότητας επιβατών για τους μήνες που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη κινητικότητα, Μάιο έως Οκτώβριο για τους 7 δημοφιλέστερους προορισμούς.

Για το λιμάνι του Πειραιά το έτος 2013 καταγράφηκαν 524 αφίξεις και μέσο όρο 2.350 επιβάτες ανά άφιξη. Μετά ακολουθεί πτωτική πορεία τόσο στις αφίξεις όσο και στους επιβάτες με μια ανάκαμψη μετά το 2016.

Στο λιμάνι της Σαντορίνης υπάρχει αυξομείωση τόσο του μέσου όρου της μεταφορικής ικανότητας όσο και των αφίξεων με το 2019 να παρουσιάζει σημαντική αύξηση στις αφίξεις φτάνοντας τις 469.

Εν αντιθέσει, η Μύκονος παρουσιάζει σταθερή αυξητική τάση στον μέσο όρο της μεταφορικής ικανότητας. Αυξητική τάση παρατηρείται και στις αφίξεις με εξαίρεση τα έτη 2014 και 2016, όπου σημειώθηκε μείωση συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη.

Το λιμάνι της Κέρκυρας παρουσιάζει πτώση του μέσου όρου επιβατών έως το 2016 και στη συνέχεια ακολουθεί ανοδική πορεία. Στις αφίξεις καταγράφονται συνεχόμενες αυξομειώσεις με το 2019 να είναι η καλύτερη χρονιά με 315 αφίξεις.
Το Κατάκολο αρχίζοντας από το 2013 με 3.138 επιβάτες ακολουθεί πτωτική πορεία μέχρι το 2016 και τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σταθερότητα. Την ίδια πτωτική πορεία ακολουθούν και οι αφίξεις με εξαίρεση το 2016 και τα έτη 2018-2019 να εμφανίζουν σημαντική πτώση.

Στη Ρόδο παρατηρούμε πτώση το 2014 με ελάχιστες μεταβολές το 2018 και μικρή άνοδο το 2019. Οι αφίξεις στο λιμάνι της Ρόδου παρουσιάζουν εναλλάξ αυξομειώσεις με εξαίρεση τη διετία 2017-2018.

Συνεχίζοντας με τους μήνες κατά τους οποίους παρουσιάζεται η μεγαλύτερη κινητικότητα στα λιμάνια, δηλαδή Μάιος με Οκτώβριος και αρχίζοντας με το λιμάνι του Πειραιά παρατηρείται πτωτική πορεία στον μέσο όρο της μεταφορικής ικανότητας έως το 2016 και στη συνέχεια μικρές μεταβολές. Η ίδια πτωτική πορεία εμφανίζεται και στις αφίξεις με μια μικρή αύξηση το 2019.

Ακολούθως, η Σαντορίνη εμφανίζει συνεχόμενες μειώσεις του μέσου όρου έως το 2015 και στη συνέχεια άνοδο έως το 2019. Εναλλασσόμενες μεταβολές παρατηρούνται και στις αφίξεις στο νησί με καλύτερη χρονιά το 2019 με 412 αφίξεις.

Η Μύκονος εμφανίζει ανοδική πορεία στο μέσο όρο με εξαίρεση τη διετία 2014-2015, ενώ οι αφίξεις παρουσιάζουν αυξομειώσεις μέχρι το 2016 και αυξητική πορεία τα τελευταία χρόνια.

Στη Κέρκυρα παρατηρούμε συνεχόμενες αυξομειώσεις έως το 2016, όπου στη συνέχεια ο μέσος όρος της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων παραμένει σταθερός. Όσον αφορά στις αφίξεις βλέπουμε μικρές μεταβολές ανά έτος.

Το Κατάκολο ακολουθεί σταθερή πτωτική πορεία μέχρι το 2015 και μικρές αυξομειώσεις τα επόμενα χρόνια. Ομοίως και με τις αφίξεις.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Στο λιμάνι της Ρόδου παρατηρείται σημαντική πτώση το 2014 συγκριτικά με το 2013 και στη συνέχεια συνεχόμενη ανοδική πορεία. Στις αφίξεις του λιμανιού της Ρόδου παρατηρούμε σημαντική πτώση τα έτη 2016 με 2018 και αξιόλογη αύξηση το 2019.