Μεγάλες αλλαγές έρχονται το επόμενο χρονικό διάστημα για τον ιταλικό αερομεταφορέα Alitalia, που αναμένεται να παρουσιαστεί με νέο όνομα, σήμα και δομή, όμως θα διατηρήσει τα χρώματα της Ιταλίας.
Η διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέλλον του ιταλικού αερομεταφορέα βρίσκεται σε καθοριστική φάση. Ο Τύπος αναφέρεται στα κύρια σημεία, στα οποία θα πρέπει να βασίζεται εκτός απροόπτου η τελική συμφωνία.
Η Alitalia θα σταματήσει να υφίσταται. Στην θέση της θα δημιουργηθεί η κρατική Ita με νέο λογότυπο αλλά πάντα με τα τρία χρώματα της ιταλικής σημαίας. Από τις 11.000 υπαλλήλων, αεροσυνοδών και πιλότων θα παραμείνουν περίπου 5.000, οι οποίοι όμως θα επιλεγούν βάσει ξεκάθαρων κριτηρίων.
Όσοι μείνουν εκτός Ita αναμένεται να λάβουν κίνητρα για αποχώρηση και συνταξιοδότηση ή να μπορέσουν να κάνουν χρήση κρατικής οικονομικής στήριξης (με το 80% του μισθού) για πέντε χρόνια. Το προσωπικό εδάφους είναι πιθανόν να απορροφηθεί από τα αεροδρόμια της Ρώμης, ενώ δεν είναι ακόμη σαφές αν θα ενταχθούν στην νέα εταιρία και οι εργαζόμενοι στην συντήρηση των αεροσκαφών. Ο κύριος στόχος είναι να μην υπάρξουν απολύσεις και να δοθεί νέα ώθηση στις μεταφορές φορτίου.
Διαφορετική περίπτωση από την Air France και τη Lufthansa
Όπως υπογραμμίζουν οι σχολιαστές, η ιστορία της Alitalia, είναι διαφορετική από εκείνη της Air France και της Lufthansa. Η κρίση της πανδημίας στην περίπτωσή της προστίθεται σε χρόνια προβλήματα λανθασμένων στρατηγικών επιλογών, υψηλού κόστους, χαμηλής απόδοσης, με τεράστιους μισθούς για τους μάνατζερ αλλά όχι για τους απλούς εργαζόμενους.
Σε ό,τι αφορά το κύριας σημασίας αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου η Ita θα περιορίσει απογειώσεις και προσγειώσεις (σε σύγκριση με την Alitalia) κατά 9%. Πολύ λιγότερο από το 50% που ζητούσε αρχικά η Κομισιόν.
Ο Ιταλός πρωθυπουργός, Μάριο Ντράγκι, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνησή του θεωρεί την υπόθεση απόλυτης προτεραιότητας. Και πρόσθεσε ότι και ο ίδιος λυπάται ειλικρινά που το ταξίδι της Alitalia τελείωσε αλλά ήταν δυστυχώς αναγκαίο κακό.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.