Κάποια από τα σκηνικά αλλά και τα κτίρια των φετινών σειρών εποχής που μονοπωλούν το ενδιαφέρον των τηλεθεατών κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός.
Αρκετοί είναι αυτοί που θέλουν να μάθουν σε ποιο ξενοδοχείο γυρίζεται η εμβληματική σειρά εποχής του ΑΝΤ1 «Grand Hotel», με τον Γ.Κουκουράκη, τον Γ.Γεροντιδάκη, την Κ.Χάσκα και τη ∆.Λαμπρόγιαννη, για να το επισκεφτούν έστω για ένα καφέ, αφού τους έχει κάνει εξαιρετική εντύπωση, ιδίως η μαρμάρινη σκάλα του αλλά και η αίγλη της ρεσεψιόν του, που μας ταξιδεύει μεμιάς στο 1923.
∆υστυχώς, θα τους απογοητεύσουμε, αφού δεν πρόκειται για το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία» ή το «Πεντελικόν» στην Κηφισιά, όπως κάποιοι έχουν πει. Η εξωτερική όψη του «Grand Hotel» που βλέπουμε τα βράδια μας στον ΑΝΤ1 είναι από την αρχοντική Σχολή Ναυτικών ∆οκίμων στον Πειραιά! Αναμφισβήτητα εμβληματικό κτίριο, με γνωρίσματα νεοκλασικισμού, το ∆ιοικητήριο της Σχολής Ναυτικών ∆οκίμων κατασκευάστηκε μαζί με άλλα δύο κτίρια (οίκημα ∆ιοικητού και Θεραπευτήριο) το διάστημα 1901-1904 σε σχέδια του αρχιτέκτονα Ε. Μαρκόπουλου.
Η ανέγερση των τριών κτιρίων στην περιοχή της Πειραϊκής πραγματοποιήθηκε χάρη στο κληροδότημα του εμπόρου Π.Βασσάνη, προς τιμήν του οποίου το ∆ιοικητήριο ονομάζεται Βασσάνειο Μέγαρο. Κατά τη διάρκεια της Κατοχής στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο οι εγκαταστάσεις της Σχολής χρησιμοποιήθηκαν από τη Γερμανική Ναυτική ∆ιοίκηση Νοτίου Αιγαίου, ενώ κατά τα «∆εκεμβριανά», το 1944, έδρευε εκεί το Αρχηγείο Στόλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τρία κτίρια χάρη στις εργασίες συντήρησης και εξωραϊσμού που πραγματοποιήθηκαν διασώζονται και διατηρούν την αρχική μορφή τους.
Ο ΑΝΤ1 πήρε το πράσινο φως, λοιπόν, από το Ναυτικό μας και προχώρησε σε γυρίσματα στο Βασσάνειο Μέγαρο, το οποίο ταίριαξε ταμάμ με την ιστορία και το σίριαλ. Ωστόσο για
τις ανάγκες των γυρισμάτων της σειράς, για τα εσωτερικά πλάνα με τους πολυτελείς καναπέδες, τη σάλα πιάνου, τις ρομαντικές κρεβατοκάμαρες, τη χλιδάτη τραπεζαρία και την αριστοκρατική κουζίνα έχει διαμορφωθεί ένας χώρος στα στούντιο Κάπα του Γ. Καραγιάννη, στην Παλλήνη, που κόστισε ουκ ολίγον…
Κακά τα ψέματα, στα σίριαλ εποχής οι σκηνές είναι αυτές που καθηλώνουν, όπως και οι επιβλητικοί χώροι όπου γίνονται τα γυρίσματα. Η παραγωγή «Η Μαρία που έγινε Κάλλας», σε σκηνοθεσία και σενάριο Ο.Μαλέα, θα μας απασχολήσει και για τους δύο αυτούς λόγους. Με μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών και συντελεστών, όπως η Ε. Ράντου, η Ρ.Λουιζίδου και ο Α.Πανταζάρας, ετοιμάζεται να βγει στον αέρα το φθινόπωρο, από την ΕΡΤ. Πού έχει γυριστεί όμως η σειρά; Κάποιες από τις σκηνές έχουν γυριστεί στο σπίτι της διάσημης σοπράνο, στην οδό Πατησίων 61, παρά τις εργασίες που γίνονται για την αποκατάσταση του κτιρίου.
Να σημειωθεί ότι έχει προκηρυχθεί ανοιχτός δημόσιος διαγωνισμός για την αποκατάσταση του ιστορικού αρχοντικού της Πατησίων. Λέγεται ότι στον χώρο όπου πέρασε τα παιδικά της χρόνια η Μ.Κάλλας θα στεγαστεί η Ακαδημία Λυρικής Τέχνης «Maria Callas». Πλέον, με τις πρωτοβουλίες της επικεφαλής της ακαδημίας, της σοπράνο Β.Παπαντωνίου, θα αναδειχθεί το πανέμορφο τετραώροφο οίκημα.
Το κτίριο οικοδομήθηκε περί το 1925, με μορφολογικές επιρροές από την αρ νουβό της εποχής εκείνης, σε σχέδια του αρχιτέκτονα και καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Κ.Κιτσίκη. Η πολυκατοικία έχει συνολική επιφάνεια 1.590 τ.μ. και θεωρείται εκ των σπουδαιότερων μεσοπολεμικών οικημάτων της Αθήνας.
Η διακεκριμένη υψίφωνος υπήρξε η διασημότερη ένοικος του κτιρίου το 1937, μετά τον χωρισμό των γονέων της. Η μητέρα της πήρε τη Μαρία και την αδερφή της Υακίνθη και επέστρεψαν στην Αθήνα, όπου εγκαταστάθηκαν στην κατοικία της οδού Πατησίων. Εκεί διέμεινε η μονωδός έως το 1945, οπότε έφυγε για τη Νέα Υόρκη. Το κτίριο περιήλθε στην ιδιοκτησία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου το 1950. Επί υπουργίας Μ.Μερκούρη, το 1989, η πολυκατοικία χαρακτηρίστηκε διατηρητέο ιστορικό και αρχιτεκτονικό μνημείο των νεότερων χρόνων.
Για την ιστορία, η κοινωνική βιογραφική σειρά 10 επεισοδίων καταγράφει με διεισδυτική ματιά τη μεταμόρφωση της νεαρής Μ. Κάλλας από ασχημόπαπο στη μεγαλύτερη ντίβα όλων των εποχών, την περίοδο της Κατοχής. Συγκεκριμένα, παρακολουθούμε τη Μαρία μέσα από τη σχέση της με τα βασικά πρόσωπα της νεανικής ζωής της. Τη μητέρα της, την Ισπανίδα δασκάλα της, τον βαρύτονο εραστή της, την πιανίστρια αδελφή της, τον Γερμανό μαέστρο. Καθένας από αυτούς, εντυπωσιασμένος από το ταλέντο της Μαρίας, έχει άλλα σχέδια για εκείνη.
Οι λάτρεις των σειρών εποχής, όμως, βλέπουν από τη ∆ευτέρα και την υπερπαραγωγή «Μάγισσα – Φλεγόμενη καρδιά» στον ΑΝΤ1, με τους εκπληκτικούς Μ.Κίτσου και Η.Μελέτη. Τα εξωτερικά γυρίσματα γίνονται στον Μαραθώνα και στη Μάνη, ενώ ο πύργος που θα δούμε είναι αυτός που είχε χρησιμοποιηθεί και την περσινή σεζόν για τον πρώτο κύκλο της σειράς. Πρόκειται για έναν επιβλητικό πύργο, που ανεγέρθηκε στο κτήμα Νάσιουτζικ.
«Έχουμε καλύψει γκαζόν, πισίνες και έχουμε χτίσει έναν πύργο στα οκτώ μέτρα ύψος, με πολεμίστρες» είχε πει σε επικοινωνία του με τους δημοσιογράφους ο σκηνοθέτης Λ.Χαρίτος, ο οποίος αποκάλυψε ότι το κόστος του σκηνικού ξεπερνάει το 1.000.000 ευρώ! Ο χώρος έχει μεταμορφωθεί αρκετά προκειμένου να μας μεταφέρει στη Μάνη την εποχή της Ενετοκρατίας.
H ξενάγησή μας πέρσι στο κτήμα Νάσιουτζικ είχε ξεκινήσει από την αυλή, που αποτελεί κεντρική τοποθεσία γυρισμάτων, και συνεχίστηκε στο εσωτερικό των πέτρινων πύργων της οικογένειας Λάσκαρη και της οικογένειας Γερακάρη, που είχαν κατασκευαστεί για τις ανάγκες της σειράς, όπως οι μεγάλες κρεβατοκάμαρες, οι τραπεζαρίες, τα κελάρια και τα μπουντρούμια.
Τέλος, στο γραφικό Γαλαξίδι, μια πόλη που έχει διατηρήσει αναλλοίωτο το παραδοσιακό της χρώμα, γίνονται τα γυρίσματα της σειράς εποχής του Alpha «Άγιος Έρωτας».
Τα παλιά αρχοντικά, τα καπετανόσπιτα, ο μικρός κολπίσκος, τα στενά, πέτρινα σοκάκια, όλα θυμίζουν άλλες εποχές και ντύνουν με τον καλύτερο τρόπο την ιστορία της σειράς που διαδραματίζεται τη δεκαετία του ’50. «Επιλέξαμε το Γαλαξίδι, επειδή είναι ίσως το μοναδικό σημείο στην Ελλάδα που έχει μείνει ανέπαφο και ανέγγιχτο από τον χρόνο, και το χρειαζόμαστε για να δημιουργήσουμε έναν δικό μας κόσμο στη σειρά» αναφέρει ο σκηνοθέτης της σειράς Σ.Μιχαλόπουλος για τα γυρίσματα και συνεχίζει: «Έναν κόσμο που θα δίνει την ατμόσφαιρα του 1957-58, που διαδραματίζεται όλη η υπόθεσή μας, στη δική μας πόλη, τη Στέρνα. Τη Στέρνα, λοιπόν, τη βλέπετε μέσα από τα δικά μας μάτια».
Στο Γαλαξίδι γυρίζονται σκηνές με τον πατέρα Νικόλαο (∆.Γκοτσόπουλος) και τη μαθήτριά του Χλόη (∆.Παππά), αλλά και τη μητέρα της Θάλεια (Τ.Κουλίεβα) και τη φίλη της Χριστίνα (Κ.Παπουτσάκη).