O πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης σε διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε το Συμβούλιο Διεθνών Υποθέσεων τόνισε ότι επιθυμία τους είναι να προσελκύσουν νεαρούς στο ναυτικό.
«H ελληνική σημαία πρέπει να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητάς της για να προσελκύσει πίσω ένα μεγαλύτερο μερίδιο της ελληνικής πλοιοκτησίας. Πρόσφατα έγιναν αρκετές διορθωτικές κινήσεις που ανέκοψαν το κύμα φυγής από το νηολόγιο αλλά χρειάζονται και άλλες βελτιώσεις διοικητικού χαρακτήρα για να μπορέσει να αποκτήσει πάλι αίγλη» τόνισε ο πρόεδρος.
Απευθυνόμενος τους συνομιλητές του καθηγητές Άγγελο Κότιο, Μαρία Μποϊλέ, Ιωάννη Στιβακτή, Κωνσταντίνα Μπότσιου και Αριστοτέλη Τζιαμπίρη, εξέφρασε την εκτίμηση ότι κάθε χρονιά το νηολόγιο θα δυναμώνει καθώς περισσότερα πλοία θα υψώνουν ελληνική σημαία «γιατί θα είμαστε 100% ανταγωνιστικοί με τις άλλες σημαίες».
Ο κ. Βενιάμης απέδωσε την αισιοδοξία του για αλλαγή ρότας στο ελληνικό νηολόγιο που έχανε μέχρι πρότινος πλοία, στις θεσμικές αλλαγές που έγιναν πρόσφατα και σε ορισμένες ακόμη που ετοιμάζονται, προκειμένου το υπό ελληνική σημαία πλοίο να είναι πλήρως ανταγωνιστικό με αυτό που φέρει άλλη σημαία.
Ανέφερε ότι η ΕΕΕ έχει ξεκινήσει μια συντονισμένη προσπάθεια, ενημέρωσης και προσέλκυσης των νέων, απευθύνοντας πρόσκληση να έρθουν κοντά «σε μια θάλασσα ευκαιρίες».
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε επίσης την κοινή προσπάθεια του υπουργείου Ναυτιλίας του ιδρύματος Ευγενίδου και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και άλλων φορέων για τον εκσυγχρονισμό και εναρμόνιση με τις σύγχρονη εποχή του προγράμματος σπουδών για τους αξιωματικούς των Δημοσίων Σχολών Εμπορικού Ναυτικού.
Για την ελληνική ναυτιλία τόνισε ότι έχει διαχρονικά χρήση τη χώρα μας σε σύγχρονο ναυτιλιακό και εμπορικό σταυροδρόμι των Ηπείρων.
«Η Βαλκανική ενδοχώρα και ευρύτερος χώρος της εγγύς ανατολής αλλά και η προώθηση του κινεζικού εμπορίου στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδος συνηγορούν υπέρ της σύμπραξης ενός μεγάλου σύγχρονου στόλου και ανταγωνιστικών ναυτιλιακών υπηρεσιών στη χώρα μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η προσέλκυση και εγκατάσταση περισσότερων ελληνικών και ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και εταιρειών στην Ελλάδα αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την δημιουργία προστιθέμενης αξίας» ανέφερε. Επίσης χαρακτήρισε καλοδεχούμενη την Cosco αλλά ζήτησε να αφήσει και το ελληνικό ναυτιλιακό Cluster να επιβιώσει.
«Το cluster είναι πηγή ζωής και πρέπει να συνεχιστεί. Μετά την εκκίνηση και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα είναι πολύ χρήσιμο για την εμπορική ναυτιλία και την ακτοπλοΐα» συμπλήρωσε.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.