Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα κινείται η αμόλυβδη που πλησιάζει στο 1,70 ευρώ, ενώ ήδη σε πολλές περιοχές της Ελλάδας φλερτάρει με το 2ευρο, ελαφραίνοντας το πορτοφόλι Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.
Αναζητώντας την αιτία του προβλήματος, το πρώτο που θα διαπιστώσει κανείς είναι ότι η διεθνής τιμή του μαύρου χρυσού έχει πάρει τον ανήφορο. Τον περσινό Αύγουστο η τιμή του Brent βρισκόταν στα 45 δολάρια, έχοντας καταγράψει άνοδο 23 δολαρίων από το Μάρτιο του 2020.
Πλέον, η τιμή “παίζει” σταθερά πάνω από τα 70 δολάρια, υποχρεώνοντας τους διεθνείς Οργανισμούς να αναθεωρούν διαρκώς τις προβλέψεις τους. Παρά ταύτα, αυτό το ράλι δεν είναι η μόνη ή μάλλον η βασική αιτία για τις “αλμυρές” τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα.
Η Ελλάδα έχει την 4η υψηλότερη φορολογία στην Ευρώπη
Νέα συγκριτική μελέτη- αυτήν τη φορά από το Tax Foundation- αναδεικνύει το πρόβλημα της υψηλής φορολογίας στα καύσιμα στην Ελλάδα. Όπως επισημαίνεται σχετικά, το ελάχιστο όριο Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στην αμόλυβδη είναι 0,36 ευρώ ανά λίτρο αλλά μόνο η Βουλγαρία και η Ουγγαρία κινούνται σε αυτά τα επίπεδα, καθώς οι υπόλοιπες χώρες εφαρμόζουν υψηλότερους ΕΦΚ.
Τον βαρύτερο φόρο πληρώνουν οι Ολλανδοί και ακολουθούν οι Ιταλοί και οι Φινλανδοί. Κι ενώ θα περίμενε κανείς στην πρώτη πεντάδα να βρίσκονται χώρες με υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, στην 4η θέση φιγουράρει η Ελλάδα, όπου ο ΕΦΚ ανέρχεται σε 0,70 ευρώ ανά λίτρο!!!