Σε σύγκρουση με την κυβέρνηση και απεργία μακράς πνοής εν μέσω τουριστικής περιόδου λόγω της πολιτικής κάλυψης των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών που εκμεταλλεύονται τα διόδια, οδεύουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσεως καθώς με τις αυθαίρετες αυξήσεις που έχουν επιβληθεί το κόστος διέλευσης έχει αυξηθεί στο … 325%!

Η αύξηση των τελών διοδίων από τις εταιρείες που ελέγχουν τα διόδια σε ποσοστό 325% και σε πολλές διαδρομές λόγω της ανεξέλεγκτης λειτουργίας νέων σταθμών διοδίων να υπερβαίνει το 500%, έφερε χιλιάδες ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης σε αδυναμία καταβολής των τελών διοδίων, με αποτέλεσμα να έχουν συσσωρευτεί οφειλές προς τους παραχωρησιούχους αρκετά μεγάλα ποσά τα οποία αδυνατούν να εξοφλήσουν.

Στην οικονομική αδυναμία εξόφλησης εκτός από την αύξηση των διοδίων συνέβαλε και η μείωση του μεταφορικού έργου σε ποσοστό άνω του 50% λόγω της ύφεσης.

Άλλωστε η ύφεση και η αδυναμία χρηματοδότησης χτύπησε και τους ίδιους τους παραχωρησιούχους, οι οποίοι λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης  δεν τήρησαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις αφού έχουν σταματήσει το σύνολο των εκτελούμενων έργων.

Και ενώ τα έργα σταμάτησαν, δεν έγινε μείωση των τελών των διοδίων αλλά οι παραχωρησιούχοι συνέχισαν να εισπράττουν τα αυξημένα διόδια βυθίζοντας ακόμα περισσότερο οικονομικά τον δοκιμαζόμενο από την ύφεση κλάδο μας.

Το υπουργείο Μεταφορών φυσικά κωφεύει αφού ο αντικειμενικός στόχος των τροϊκανών είναι να δημιουργηθούν μεγάλες εταιρείες και δεν τους ενδιαφέρουν οι μικροεπαγγεματίες.

Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τις εταιρείες οι τελευταίες επιμένουν να ζητούν να καταβληθεί το σύνολο των οφειλομένων ποσών μέχρι τις 30/04/13 μετρητοίς ή σε έξι το πολύ δόσεις με τόκους υπερημερίας με μόνη παροχή να μην καταβληθούν τα πρόστιμα υπό την προϋπόθεση ότι όλες οι ρυθμίσεις θα έχουν ολοκληρωθεί έως τις 30/04/2013.

Επειδή η απάντηση αυτή θεωρήθηκε εμπαιγμός για τον κλάδο πραγματοποιήθηκε στη Λαμία στις 14/04/2013 Πανελλαδική Γενική Συνέλευση με κύριο θέμα την ανάλγητη συμπεριφορά των εταιρειών και την αντίδραση του κλάδου στη συμπεριφορά αυτή.

Ο Πέτρος Σκουληκίδης πρόεδρος της ομοσπονδίας των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσεως (Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών) δίνει τεράστιο αγώνα μαζί με τους συνεργάτες του για  μείωση όλων των παλαιών οφειλών σε ποσοστό 50% και εξόφληση σε 60 μηνιαίες δόσεις και μείωση στο εξής των διοδίων σε ποσοστό 50%, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία απάντηση πράγμα που θα οδηγεί σε απεργία “μακράς πνοής”.

   

Οι εταιρείες δεν δίνουν ούτε καν παράταση στην είσπραξη των προστίμων (της περιόδου που σηκώνονταν οι μπάρες από το κίνημα “Δεν Πληρώνω”) για επιπλέον 2 μήνες από την καταληκτική ημερομηνία, μέχρι να ψηφιστεί το Νομοσχέδιο και τελεσφορήσουν οι επαφές με το Υπουργείο Μεταφορών.

Φυσικά το τι έχει να γίνει στα νησιά και το τι θα συμβεί στον τουρισμό σε ένα καλοκαίρι που αναμένεται το μεγαλύτερο τουριστικό κύμα των τελευταίων ετών, από μια απεργία των μεταφορέων ανάλογη με αυτή του 2011 είναι εύκολα αντιληπτό…

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr