«Η Ευρώπη δεν έχει προετοιμαστεί για την απανθρακοποίηση και πορεύεται χωρίς σχέδιο στην πράσινη μετάβαση», δήλωσε ο Έλληνας «βασιλιάς της Ενέργειας» Ευάγγελος Μυτιληναίος, όπως μετέδωσε ενωρίτερα πρώτο το pronews.gr αναφορικά με την έλλειψη ενεργειακής ισχύος που προκλήθηκε στην Ελλάδα και στις χώρες της ΕΕ από την πρόωρη εγκατάλειψη του λιγνίτη (στην Ελλάδα) και την γενικότερη «πράσινη» πολιτική που εξελίσσεται κάτι σαν τα «πράσινα άλογα».
«H ενεργειακή κρίση είναι η πρώτη εκ των πολλών που έρχονται», εκτίμησε ο Ευάγγελος Μυτιληναίος μιλώντας σε πάνελ του συνεδρίου Κύκλου Ιδεών με θέμα η «Η Ελλάδα Μετά V: Από την κρίση στην κανονικότητα ή η κρίση ως κανονικότητα;».
Ο πρόεδρος της Mytilinaios Group, υποστήριξε παράλληλα πως «η Ευρώπη δεν είχε προετοιμαστεί για την απανθρακοποίηση και πορεύεται χωρίς σχέδιο στην πράσινη μετάβαση», εξηγώντας πως θα έπρεπε να έχουν προηγηθεί οι επενδύσεις και η εξασφάλιση του πληθυσμού για το πιο βασικό αγαθό που είναι η ενέργεια.
Δεν έχουν γίνει επενδύσεις για υποδομές αερίου και δεν υπάρχει ακόμη η τεχνολογία για μεγάλης έκτασης αποθήκευση ενέργειας», σημείωσε ο κ. Μυτιληναίος ενώ «η απανθρακοποίηση προχωρά πολύ γρήγορα χωρίς να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη προετοιμασία», τόνισε χαρακτηριστικά.
«Λέμε πως το καύσιμο μετάβασης θα είναι το φυσικό αέριο. Όμως δεν υπάρχουν ούτε οι υποδομές για να δεχτούν το αέριο και δεν έχουν γίνει οι επενδύσεις για αυτή τη μετάβαση. Το μόνο που έχει γίνει είναι φωτοβολταϊκά και αιολικά», επισήμανε και συμπλήρωσε:
«Aλλά αυτές είναι ευρωπαϊκές πολιτικές και όχι εθνικές».
Πρέπει η Ευρώπη να αποκτήσει μεγάλους χώρους αποθήκευσης αερίου
«Τώρα στην κρίση επάνω σκέφτηκαν οι αρχές στις Βρυξέλλες ότι πρέπει η Ευρώπη να αποκτήσει μεγάλους χώρους αποθήκευσης αερίου. Και προχωράμε να φτιάχνουμε φωτοβολταϊκά και αιολικά, ενώ ξεχνάμε τη στοχαστικότητα που δεν επιτρέπουν να έχουμε συνέχεια παραγωγή», υπογράμμισε στη συνέχεια και πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει ακόμη η τεχνολογία για μεγάλης έκτασης αποθήκευση ενέργειας».
Ο E.Μυτηλιναίος προειδοποίησε ταυτόχρονα πως «θα υπάρχουν ελλείψεις σε φυσικό αέριο. Η μόνη χώρα που διαθέτει επαρκή αποθέματα είναι η Ρωσία και όχι το Κατάρ. Και εδώ ανοίγουν γεωπολιτικά ζητήματα. Aφήσαμε τις επενδύσεις στα καύσιμα αυτά, με τους επενδυτές να μην επιλέγουν τις εταιρείες που δεν έχουν κριτήρια ESG και τώρα ξαφνικά διαπιστώνουμε στο χειμώνα ότι δεν έχουμε φυσικό αέριο».
«Με αυτά τα δεδομένα, αυτή είναι η πρώτη από τις πολλές κρίσεις που θα δούμε μέχρι να γίνει πραγματικότητα η πράσινη μετάβαση. Δεν προετοιμάστηκε η Ευρώπη κατάλληλα και δεν είναι έτοιμη για την πράσινη μετάβαση. Ή θα προχωρήσουμε πολύ γρήγορα στην ενεργειακή μετάβαση όπως θέλουν οι Πράσινοι αλλά θα έχουμε απανωτές ενεργειακές κρίσεις ή θα κάνουμε παράλληλα και υποδομές για φυσικό αέριο».
Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν αφορούν τόσο τις Βρυξέλλες, όσο την Αθήνα, προς την οποία και κατευθύνονταν οι «κεραυνοί» του Ε.Μυτιληναίου.
Πριν μερικές ημέρες είχε δηλώσει ότι η ενεργειακή κρίση είναι η «Τέλεια καταιγίδα σε ότι αφορά την κατάσταση που επικρατεί στον τομέα του φυσικού αερίου σε όλη την Ευρώπη. Εείμαστε στο έλεος του χειμώνα» μιλώντας σε γεύμα εργασίας. «Είναι γεωπολιτικό θέμα και ουδείς γνωρίζει τι κατάληξη θα έχει, Έπρεπε να είχε τεθεί σε λειτουργία ο ρωσικός αγωγό Nordstream 2. Η καθυστέρηση στη λειτουργία του επιδεινώνει το πρόβλημα της προμήθειας, στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι ΗΠΑ ευθύνονται για την καθυστέρηση».
Να πούμε ότι η Αθήνα ακύρωσε τον αγωγό φυσικού αερίου South Stream που θα άλλαζε την μοίρα της Ελλάδας και θα την μετέτρεπε στο μεγαλύτερο ενεργειακό κέντρο της Ευρώπης και ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως, οριστικά το 2013.
Ο αγωγός συμφωνήθηκε μεταξύ Β.Πούτιν και Κ.Καραμανλή, υπονομεύθηκε, «πάγωσε« και ουσιαστικά ακυρώθηκε για «περιβαλλλοντικούς» λόγους από τον Γ.Α.Παπανδρέου και την τελική «σφραγίδα» στην ακύρωσή του έβαλε ο Α.Σαμαράς.
Στην θέση του υλοποιήθηκε ο πολύ μικρότερης μεταφορικής ικανότητας αγωγός TAP, ο πρώτος αγωγός παγκοσμίως που δεν πληρώνει τέλη διέλευσης σε χώρα από την οποία περνάει από το έδαφός της (Ελλάδα) και φυσικά εξαρτάται από την Τουρκία από το έδαφος της οποίας διέρχεται πριν εισέλθει στην Ελλάδα.
Ο South Stream θα είχε πενταπλάσια μεταφορική ικανότητα και από την Ρωσία θα έμπαινε στην Βουλγαρία από εκεί στην Ελλάδα και μετά την Ιταλία μέσω υποθαλάσσιου αγωγού!
Αντικαταστάθηκε από τον Turkish Stream που περνά μέσα από την Τουρκία!
Για τα εγκλήματα αυτά σε βάρος του κράτους και του Έθνους, δεν θα πληρώσει, δυστυχώς, ποτέ, κανείς...
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.