ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Τιμή και Δόξα στους Ίκαρους της Κωνσταντινούπολης!
prodeals

Θέλετε νέο αυτοκίνητο: – Πόσο πρέπει να δουλέψει ένας Έλληνας για να το αποκτήσει

Με βάση τους μισθούς

Θέλετε νέο αυτοκίνητο: – Πόσο πρέπει να δουλέψει ένας Έλληνας για να το αποκτήσει

Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων γίνεται ολοένα και δυσκολότερη, καθώς οι τιμές έχουν ανοδική πορεία.

Το ράλι όμως των τιμών δεν θα σταματήσει και θα συνεχίσει σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν. Όλο αυτό το σκηνικό προκαλεί ερωτηματικά αλλά και σπαζοκεφαλιά για τους καταναλωτές που δεν ξέρουν τι να κάνουν. Να αγοράσουν τώρα ή να περιμένουν μήπως αλλάξει κάτι;

Μία απορία που βάζει πολλές σκέψεις αλλά και εναλλακτικές λύσεις για αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Το σίγουρο είναι πως στην Ελλάδα για να κάνεις δικό σου ένα αυτοκίνητο πρέπει να δουλέψεις πολύ. ‘Η καλύτερα, πάρα πολύ, αν δουλεύεις για το «μεροκάματο» και αμείβεσαι με τον βασικό μισθό.

Βασικός μισθός στα 586 ευρώ…

Στην Ελλάδα ο κατώτατος βασικός μισθός για τον εργαζόμενο σε ιδιωτικό τομέα με προϋπηρεσία από 0 έως 3 χρόνια είναι στα 663 ευρώ. Από αυτά, τα 586 ευρώ πηγαίνουν στην τσέπη του υπαλλήλου. Με αυτό το ποσό πρέπει , να πληρώσει υποχρεώσεις, να ψωνίσει τρόφιμα, να αγοράσει ρούχα, να μετακινηθεί και αν περισσέψει κάτι να βγει και μία βόλτα έξω. Το σίγουρο είναι πως πολύ δύσκολο θα περισσέψουν χρήματα για την απόκτηση οχήματος που είναι ανάγκη για όσους ζουν σε ρυθμούς πόλης.

Ας υποθέσουμε όμως ότι τα χρήματα που λαμβάνει ένα εργαζόμενος τα αποταμιεύει με όνειρο ζωής να αποκτήσει κάποτε ένα αυτοκίνητο. Πόσο χρονικό διάστημα θα περάσει για να μπορέσει να κάνει δικό του ένα καθημερινό «απλό» όχημα;

150 μήνες για μία Porsche!

Όπως θα δείτε και στην σχετική λίστα για ένα καινούργιο Hyundai i10 πρέπει να δουλέψει 21 μήνες. Αντίστοιχα για ένα 500αράκι 22 μήνες ενώ για μία… Mercedes 38 μήνες. Αν η επιθυμία είναι να αποκτήσει το νέο Peugeot 3008 θα πρέπει να εργαστεί 45 μήνες ή πιο κατανοητά, σχεδόν 4 χρόνια. Τα όνειρα είναι για να υπάρχουν οπότε στην άκρη του μυαλού υπάρχει πάντα η απόκτηση μίας Porsche. Η πιο προσιτή είναι η Boxster που κοστίζει 87.900 ευρώ. Για να την αποκτήσει ένας μισθωτός υπάλληλος στον ιδιωτικό τομέα που αμείβεται με βασικό μισθό θα πρέπει να εργαστεί 150 μήνες δηλαδή 12.5 χρόνια!

Διαφορετικά είναι τα πράγματα με τους μισθούς του εξωτερικού όπως για παράδειγμα στο Λουξεμβούργο. Εκεί ο βασικός μισθός ξεπερνά τα 2.000 ευρώ, οπότε η αγορά αυτοκινήτου γίνεται πιο εύκολη. Τα έξοδα μπορεί να είναι περισσότερα αλλά σίγουρα στην εξίσωση πολύ καλύτερα από την Ελλάδα. Έτσι για παράδειγμα η αγορά ενός Citroen C1 γίνεται σε 11 μήνες ενώ για μία Porsche σε 43.

Στα παραπάνω υπάρχει και η… αντίπερα όχθη όπως για παράδειγμα η Βουλγαρία όπου εκεί τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Αγορά αυτοκινήτου με βάση το μισθό στην Ελλάδα*

  • Hyundai i10 12.140 (21 μήνες)
  • Citroen C1: 12.370 (22 μήνες)
  • Fiat 500 13.800 (24 μήνες)
  • Nissan Micra 14.890 (26 μήνες)
  • VW Golf 20.200 (35 μήνες)
  • Mercedes A160d 21.920 (38 μήνες)
  • Peugeot 3008 26.200 (45 μήνες)
  • Toyota Prius 30.350 (52 μήνες)
  • Tesla Model 3 46.990 (81 μήνες)
  • Porsche Boxster 87900 (150 μήνες)

*βασικός κατώτατος μισθός: 586 ευρώ

Αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα με βάση το μισθό στο Λουξεμβούργο*

  • Hyundai i10 12.140 (6 μήνες)
  • Citroen C1: 12.370 (6 μήνες)
  • Fiat 500 13.800 (7 μήνες)
  • Nissan Micra 14.890 (8 μήνες)
  • VW Golf 20.200 (10 μήνες)
  • Mercedes A160d 21.920 (11 μήνες)
  • Peugeot 3008 26.200 (13 μήνες)
  • Toyota Prius 30.350 (15 μήνες)
  • Tesla Model 3 46.990 (23 μήνες)
  • Porsche Boxster 87900 (43 μήνες)
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

*βασικός κατώτατος μισθός: 2.071 ευρώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.